Test drive: BMW 220i Cabrio

Test drive: BMW 220i Cabrio

Δοκιμάζουμε τη νέα μικρή ανοιχτή BMW, με την υφασμάτινη οροφή, στην έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα 184 ίππων.

Η διακριτική σχεδίαση κάνει λιγότερο εκκεντρική την επιλογή να οδηγείς με ανοιχτή την οροφή στα τέλη Φεβρουαρίου. Λίγες ώρες λιακάδας με αυτό το αυτοκίνητο είναι πάντως ό,τι χρειάζεται για να ξεφύγεις από θολές σκέψεις, προβλήματα και άγχος.

Με την εξωτερική θερμοκρασία στους 13 C και ένα φούτερ, οδηγείς άνετα ταχύτητες μέχρι τα 100 km/h. Χωρίς να σε ενοχλεί ο αέρας. Ούτε αυτοί που κάθονταν πίσω διαμαρτυρήθηκαν. Με κλειστά παράθυρα και μέχρι αυτή την ταχύτητα, η καμπίνα είναι καλά προστατευμένη από στροβιλισμούς. Από εκεί και πάνω, είναι οι εμπρός που ενοχλούνται από ένα ρεύμα στο σβέρκο, παρά οι πίσω. Κρύο πάντως δεν νιώθεις. Ο στάνταρ αυτόματος διζωνικός κλιματισμός διαθέτει ειδική λειτουργία open top, η οποία αντιλαμβάνεται την έλλειψη οροφής και τροποποιεί αναλόγως την παροχή αέρα για να κρατά τους επιβάτες ζεστούς.

Το ταμπλό έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την 220i Coupe, όπως είναι λογικό. Η σχεδίαση είναι ανάλαφρα πολυτελής και κλίση της κεντρικής κονσόλας κάνει το περιβάλλον οδηγοκεντρικό. Η ποιότητα συναρμογής και φινιρίσματος είναι άψογη. Τα υλικά είναι ποιοτικά, με μια μαλακή επένδυση, ευχάριστη στην αφή. Οι χώροι για τους εμπρός είναι εξαιρετικά άνετοι. Πίσω θα καθίσουν ουσιαστικά δύο, και ο χώρος που θα έχουν για τα πόδια έχει να κάνει με το ύψος των εμπρός. Το κεφάλι πάντως δεν θα στριμωχτεί από την οροφή παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Υπολογίζοντας και τις μεγάλες, ειδικά διαμορφωμένες τσέπες στις πόρτες, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, και το Driving Experience Control, μέσω του οποίου διαλέγεις πρόγραμμα οδήγησης με έμφαση στην οικονομία, στην άνεση ή στη σπορ διάθεση. Η υφασμάτινη οροφή ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά σε 20”. Η διαδικασία γίνεται ακόμη και με το αυτοκίνητο εν κινήσει, ως τα 50 km/h. Χρησιμοποιούνται νέα υλικά και έχει αυξηθεί η ηχομόνωση στο εσωτερικό της, με αποτέλεσμα 5 dB λιγότερο θόρυβο στα εμπρός καθίσματα και 7 dB στα πίσω.

Αναγκαστικά
Για να μετατραπεί σε Cabrio το αμάξωμα της Σειράς 2, έχει ενισχυθεί στις εμπρός κολόνες και στο πάτωμα. Χρησιμοποιούνται προηγμένα κράματα ατσαλιού υψηλής και εξαιρετικά υψηλής αντοχής – μάλιστα αυτό για τις εμπρός κολόνες διαμορφώνεται εν θερμώ. Έχει γίνει κάθε προσπάθεια να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά, αλλά οι ενισχύσεις, η οροφή και ο ηλεκτρικός μηχανισμός της έχουν αναγκαστικά προσθέσει κιλά. Στο σύνολο περίπου 120.

Το πλαίσιο είναι 20% πιο ανθεκτικό σε στρέψη από την ανοιχτή Σειρά 1 την οποία αντικαθιστά, και 10% σε κάμψη. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός αλουμινένιος 4κύλινδρος των δύο λίτρων. Με twin scroll τούρμπο, διπλό μεταβλητο χρονισμό VANOS και διαρκώς μεταβαλλόμενο βύθισμα βαλβίδων VALVETRONIC, αποδίδει 184 ίππους από τις 5.000 ως τις 6.250 rpm και ροπή 27,5 kgm από τις 1.250 ως τις 4.500 rpm. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, συνδυάζεται με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Το οποίο, και σε αυτή την εφαρμογή, είναι ρυθμισμένο ώστε να αλλάζει βελούδινα και έξυπνα σαν αυτόματο, ενώ στο σπορ πρόγραμμα και στη χειροκίνητη λειτουργία σιγοντάρει ιδανικά τη ζωηρή διάθεση του οδηγού, ανεβάζοντας γρήγορα και κυρίως κατεβάζοντας χωρίς να προστατεύει υπερβολικά το μοτέρ.

Η απόκριση στο γκάζι είναι ακριβέστατη και άμεση από τις χαμηλές στροφές. Turbo lag στην ουσία δεν γίνεται αισθητό, ούτε όταν πατάς και κυρίως ούτε όταν αφήνεις τον γκάζι. Οι επιδόσεις ωστόσο έχουν πληγεί από το βάρος. Με 7,9” στο 0-100 km/h, 15,8” για το 400άρι και 28,9” για το χιλιόμετρο, είναι έτσι κι αλλιώς ένα ευχάριστα γρήγορο αυτοκίνητο. Ωστόσο, με τη γλώσσα των αριθμών, η Convertible χρειάζεται 0,7” παραπάνω από την Coupe για τα 0-100 km/h και 1,8” για τα 160 km/h από στάση. Εν κινήσει είναι 0,2” πίσω στις μετρήσεις 50-80 km/h και 80-110 km/h, ενώ στη διαδικασία 110-140 km/h η διαφορά ανοίγει στα 0,6”.

Το φρένα δεν επηρεάζονται από το επιπλέον βάρος. Εκτός από την καλύτερη κατά μισό μέτρο επίδοση στη μέτρηση 100-0 km/h, έχουν την ίδια πειστική δύναμη και το απολαυστικά γραμμικό πεντάλ, που μεταφέρει αναλογικά και με ακρίβεια την πίεση του ποδιού στα τέσσερα δισκόφρενα. Η κύλιση είναι αθόρυβη και η άνεση της ανάρτησης γενικά καλή, με εξαίρεση κάποιες απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες όπου βγάζει λίγο θόρυβο. Τέτοιες είναι οι μόνες στιγμές που ένα τρέμουλο γίνεται αισθητό υπενθυμίζοντας την έλλειψη της οροφής. Κατά τα άλλα, ακόμη και στην πίεση, η όποια διαφορά στην ακαμψία σε σχέση με την κλειστή έκδοση δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά. Το ταξίδι είναι ευχάριστο γιατί αθόρυβο είναι και το μοτέρ, ειδικά σε συνδυασμό με το 8άρι κιβώτιο που κρατά χαμηλά τις στροφές. Σε αυτό το εξαιρετικά πολιτισμένο περιβάλλον, το αυτί «πιάνει» τον αεροδυναμικό θόρυβο από την περιοχή των πίσω παραθύρων που διαφορετικά θα προσπερνούσε εύκολα.

Με τους τροχούς υπό γωνία, μια αλλαγή στον προσανατολισμό είναι αισθητή. Το τιμόνι είναι γρήγορο και η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα σε βοηθά να εκτιμήσεις σωστά το όριο. Αλλά η Cabrio παίρνει λίγο μεγαλύτερη κλίση. Και δεν την έλκει η κορυφή της στροφής με την ίδια εντυπωσιακή δύναμη που συμβαίνει στην Coupe. Ενώ το εμπρός μέρος έχει το ίδιο ανάλαφρο πάτημα, έχεις περισσότερη υποστροφή στην είσοδο. Μπορείς να επέμβεις στην ισορροπία του πλαισίου, περισσότερο με το τιμόνι και λιγότερο με το γκάζι. Τουλάχιστον σε αυτή την έκδοση, γιατί αν μιλούσαμε για την Μ235i Cabrio, μάλλον θα έπρεπε να αλλάξω αυτή τη διατύπωση.

Τι λέει το DRIVE
Δεν έχει την οδηγοκεντρική προσήλωση του Coupe, αναμενόμενα και λογικά. Είναι ένα αυτοκίνητο για να απολαμβάνεις την άνοιξη, με τη σπορτίβ διάθεση που χαρακτηρίζει κάθε BMW.
Τιμή από €39.250 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων VALVETRONIC, διπλός μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων VANOS τούρμπο διπλής εισόδου, 184 PS/5.000-6.250 rpm, 27,5 kgm/1.250-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h 7,9”
0-160 km/h 20,3”
0-400 m 15,8” @ 143 km/h
0-1.000 m 28,9” @ 182 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,6”
50-80 km/h (με kickdown) 2,8”
80-110 km/h (με kickdown) 3,8”
110-140 km/h (με kickdown) 5,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,4 m
Τελική ταχύτητα 226 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 g/km
Διαστάσεις 4.432 x 1.774 x 1.413 mm
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube