Test drive: BMW 220d xDrive Gran Tourer

> Ένα αυτοκίνητο με πρακτικότατη, εν δυνάμει 7θέσια καμπίνα, σπορ οδηγική διάθεση, τετρακίνηση κι ένα εξαιρετικό πακέτο κινητήρα-κιβωτίου, σου γνέφει θετικά σε ό,τι κι εάν ζητήσεις.

Φαίνεται πως για τη BMW, η 2 Active Tourer δεν ήταν αρκετή. Γι’ αυτό και τη μεγάλωσε 21,4 cm σε μήκος (4,56 m) και ένδεκα σε μεταξόνιο (2,78 m), φτιάχνοντας τη 2 Gran Tourer, το μόνο εν δυνάμει 7θέσιο premium πολυμορφικό.

Είναι σαφές ότι η αισθητική του πίσω μέρους δεν είναι το φόρτε του αυτοκινήτου, όμως η Gran Tourer δεν φτιάχτηκε για έρωτα με την πρώτη ματιά. Σε αυτοκίνητα τέτοιου μεγέθους, η αξία της τρίτης σειράς καθισμάτων –εδώ χρεώνεται 964 ευρώ- ελέγχεται. Αφενός δεν δίνει εύκολη πρόσβαση ούτε κι εξυπηρετεί ενηλίκους, αφετέρου ακυρώνει το χώρο αποσκευών των 560 λίτρων. Γι’ αυτό και μια «κανονική» 5θέσια Gran Tourer με 645 lt πορτμπαγκάζ φαντάζει καλύτερη επιλογή, εάν δε συντρέχουν πολύ συγκεκριμένοι λόγοι. Ανεξάρτητα από τη διαρρύθμισή της πάντως, η καμπίνα σου φτιάχνει τη διάθεση. Έχει χώρο, εργονομία, ποιότητα και πρακτικότητα που κορυφώνεται στη συρόμενη μεσαία σειρά καθισμάτων και τα τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός. Εάν είχε και καλύτερη ορατότητα εμπρός διαγώνια θα ήταν τέλεια.

Η ονομασία 220d φανερώνει ένα δίλιτρο τουρμποντίζελ με 190 ίππους και 40,8 kgm που περνούν στο δρόμο χωρίς ίχνος από σπινάρισμα χάρη στην αυτόματη τετρακίνηση με τον ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη. Η Gran Tourer έχει μεν πιο «οικογενειακή» ρύθμιση συγκριτικά με την Active Tourer, όμως με το πακέτο M Sport διατηρεί ευχάριστη οδηγική εικόνα παρότι ζυγίζει 1.730 κιλά (!). Παρά το βάρος, οι 190 ίπποι και το εξαιρετικό στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο δίνουν 50-80/80-110 και 110-140 km/h σε 3,3/4,8 και 7,0 sec αντίστοιχα, έτσι ώστε να προσπερνάς με άνεση και ασφάλεια. Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι η χαμηλή κατανάλωση σε ένα αυτοκίνητο που ξεκινά από τα 43.414 ευρώ δεν είναι προτεραιότητα. Όμως η μέση τιμή των 7,8 lt/100 km είναι καλοδεχούμενο μαντάτο με δεδομένο τον εκδρομικό χαρακτήρα της 2 Gran Tourer.

Τι λέει το DRIVE
Δε θα αγοράσεις τη Gran Tourer επειδή είναι ένα 7θέσιο πολυμορφικό. Θα το κάνεις επειδή καλύπτει κάθε χρηστική και μεταφορική σου ανάγκη, με τρόπο που θα δικαιώνει για πάντα την επιλογή σου.
Τιμή από € 43.414 (7θέσιο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750 rpm, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 23,6”
0-400 m 16,1” @ 136,6 km/h
0-1.000 m 29,8” @ 174,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,2”
50-80 km/h (kickdown) 3,3”
80-110 km/h (kickdown) 4,8”
110-140 km/h (kickdown) 7,0”
Φρένα 100-0 km/h 47 m
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128-133 g/km
Διαστάσεις 4.556 x 1.800 x 1.608 mm
Βάρος 1.730 kg
Μετρήσεις DRIVE