Test drive: BMW 218i Active Tourer

Test drive: BMW 218i Active Tourer

Δοκιμάζουμε το νέο, προσθιοκίνητο, πολυμορφικό μοντέλο της BMW, με τον 3κύλινδρο 1.5 τούρμπο κινητήρα βενζίνης

Αυτό είναι το πρώτο πολυμορφικό (MPV) μοντέλο της BMW. Και το πρώτο της με 3κύλινδρο κινητήρα. Η πιο σημαντική πρωτιά της Σειράς 2 Active Tourer έχει όμως να κάνει με τη μετάδοση: Πρόκειται για την πρώτη BMW με την κίνηση εμπρός, στα 76 χρόνια αυτοκινητικής ιστορίας της φίρμας.

Αυτό, για τους φανατικούς της BMW που έχουν συνδέσει τα μοντέλα της με την πίσω κίνηση και τη σπορ συμπεριφορά, είναι οπωσδήποτε ένα σοκ. Σε ένα MPV όμως, όπου η εκμετάλλευση του χώρου είναι το βασικό ζητούμενο, η διάταξη «εγκάρσιος κινητήρας-κίνηση εμπρός» είναι μονόδρομος. Η BMW λοιπόν δεν είχε άλλη λύση, έπρεπε να ακολουθήσει την πεπατημένη. Άλλωστε, το ίδιο είχε αναγκαστεί να κάνει και η Mercedes, με την A-Class πριν 17 χρόνια.

Μη νομίσετε όμως πως η BMW έκανε βουτιά στο κενό. Είχε ήδη έτοιμη κι εξελιγμένη την αντίστοιχη τεχνολογία, με τη μορφή της προσθιοκίνητης πλατφόρμας UKL1 του ΜΙΝΙ τελευταίας γενιάς. Το μόνο που είχε να κάνει ήταν να την προσαρμόσει στις μεγαλύτερες διαστάσεις της Active Tourer. Ακόμα και οι κινητήρες ήταν έτοιμοι, με τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo της 218i (από το MINI Cooper) να είναι ο πιο ενδιαφέρων της σειράς.  

Οδηγικά, BMW
Το ερώτημα λοιπόν για την 2 Active Tourer είναι διπλό. Πρώτον: πόσο καλή είναι ως MPV, για να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το Ford C-Max και το νέο VW Golf Sportsvan; Και δεύτερον: πόσο BMW είναι στην οδηγική αίσθηση και τη συμπεριφορά της στο δρόμο;

Ας αρχίσουμε από το δεύτερο σκέλος, για να καθησυχάσουμε τους πιστούς της φίρμας. Με δυο λόγια, η 2 Active Tourer είναι το πιο σπορ MPV της αγοράς, παίρνοντας τα σκήπτρα από το Ford C-Max. Η BMW έχει φροντίσει να της δώσει οδηγική αίσθηση… BMW. Το τιμόνι είναι σχετικά βαρύ και αρκετά άμεσο, ο μοχλός ταχυτήτων ακριβής με μικρές διαδρομές και το πεντάλ του φρένου σφιχτό, χωρίς «νεκρή» αρχική διαδρομή. Σφιχτή είναι και η ανάρτηση, με αποτέλεσμα η Active Tourer να στρίβει με αμεσότητα και περιορισμένη κλίση παρά το αρκετά μεγάλο ύψος της. Κρατάει καλά, αργεί να υποστρέψει και βάζει αποτελεσματικά τη δύναμή της στο δρόμο, χωρίς άσκοπα σπιναρίσματα.

Η νέα BMW λοιπόν, παρότι προσθιοκίνητη, διατηρεί την παράδοση της εταιρείας στην οδική συμπεριφορά. Την παράδοση διατηρεί και ο νέος, 3κύλινδρος κινητήρας, που είναι δυνατός και με ραφιναρισμένη λειτουργία. Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι άμεση και το βαρύ βολάν δεν αφήνει τις στροφές να πέσουν γρήγορα, όμως ο 3κύλινδρος αρχίζει να τραβάει από πολύ χαμηλές στροφές, δίνει άφθονη ροπή στις μεσαίες και δεν έχει πρόβλημα να ανεβάσει μέχρι τον «κόφτη» στις 6.700 rpm. Αυτό το μεγάλο εύρος απόδοσης κρύβει το γεγονός ότι οι σχέσεις μετάδοσης είναι πολύ μακριές (η 3η φτάνει σχεδόν τα 170 km/h!). Όμως, καθώς ο κινητήρας είναι και αθόρυβος, πιάνεις συχνά τον εαυτό σου να κινείται με μία ή και δύο σχέσεις πιο κάτω απ’ ό,τι θα έπρεπε, και χρειάζεται να περάσει κάποιος χρόνος για να μάθεις να οδηγείς την 3κύλινδρη BMW οικονομικά.

Όπως και να ’χει, η 218i Active Tourer είναι πολύ οικονομική σε βενζίνη, με τη μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας να βρίσκεται στα 7,9 lt/100km (VW Golf Sportsvan 1.2 TS DSG: 8,0 lt/100km, Ford C-Max 1.6 EcoBoost: 8,7 lt/100km).

Όσον αφορά στις επιδόσεις, η 218i Active Tourer είναι αναμενόμενα κάπου ανάμεσα στο Golf Sportsvan 1.2 TSI και το Ford C-Max 1.6 – στις επιταχύνσεις από στάση πιο κοντά στο δεύτερο και στις ρεπρίζ εν κινήσει πιο κοντά στο πρώτο, λόγω των μακριών σχέσεων. Για τα 0-100 km/h χρειάζεται 9,4” (Golf 11,2”/C-Max 8,9”), το χιλιόμετρο το καλύπτει σε 30,9” (32,9”/29,5”) και τα 80-110 km/h με 3η σε 5,2” (5,8”/3,9”). Ανταγωνιστική είναι η BMW και στα φρένα, με 100-0 km/h σε 39,0 m (39,7/38,8).

Μικρές παραχωρήσεις
Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος. Για να πετύχουν οι μηχανικοί της BMW την αμεσότητα στη συμπεριφορά της Active Tourer, θυσίασαν ένα μέρος της άνεσης – και η άνεση είναι κάτι πρωταρχικό σε ένα MPV. Το άκαμπτο μπροστινό σύστημα, τα σκληρά σινεμπλόκ (και τα run-flat λάστιχα) δημιουργούν θόρυβο κύλισης που γίνεται ενοχλητικός στην τραχιά άσφαλτο, ενώ η σφιχτή ανάρτηση δεν καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου στις χαμηλές ταχύτητες και μερικές φορές «κοπανάει» – αν και χωρίς να θορυβεί.

Κάποιες παραχωρήσεις (για χάρη του στιλ) έχουν γίνει και στην ορατότητα, που δεν είναι τόσο καλή όσο στο Golf Sportsvan. Κατά τα άλλα όμως, η Active Tourer έχει μια πολύ καλοσχεδιασμένη, ευρύχωρη και ιδιαίτερα ποιοτική καμπίνα, με αρκετές πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα. Δεν υπάρχουν οι δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού που έχει το Ford C-Max, τα συρόμενα πίσω καθίσματα δεν είναι στάνταρ (όπως στο Golf Sportsvan), η μεσαία πίσω θέση δεν είναι τόσο βολική, όμως το περιβάλλον είναι εξαιρετικά ευχάριστο και χαίρεσαι να ζεις μέσα σε αυτό.

Συνολικά λοιπόν, η Active Tourer είναι περισσότερο BMW παρά MPV. Κι αυτό πιστεύουμε ότι ήταν επιλογή των Βαυαρών. Αν κάποιος βάζει την άνεση και την πρακτικότητα πάνω απ’ όλα, υπάρχουν άλλες, καλύτερες επιλογές. Αν όμως έχει ψηλά στις προτεραιότητές του την οδηγική απόλαυση, την απτή ποιότητα και το κύρος, η Active Tourer είναι το κορυφαίο 5θέσιο MPV.

Βέβαια, με εκτιμώμενη τιμή γύρω στα 28.000 ευρώ (€20.300 προ φόρων) για τη βασική έκδοση, η 218i Active Tourer είναι σαφώς ακριβότερη από τα Ford C-Max 1.6 και VW Golf Sportsvan 1.4 TSI (€23.100 και 23.700 αντίστοιχα) και πολύ κοντά στη Mercedes B180. Όμως, όλοι ξέρουμε ότι το γόητρο της φίρμας και η ποιότητα κατασκευής έχουν το κόστος τους.

Τι λέει το DRIVE
Προσφέρει την οδηγική απόλαυση και την ποιότητα μιας BMW, με τα πλεονεκτήματα ενός MPV σε χώρους και πρακτικότητα, αλλά και με κάποιες θυσίες σε άνεση και θόρυβο κύλισης.
Τιμή Από €28.000 (εκτιμώμενη, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 136 PS/4.500-6.000 rpm, 22,4 kgm/1.250-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (ή αυτόματο 8 σχέσεων), κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 9,4”
0-400 m 16,9”
0-1.000 m 30,9”
30-50 km/h (3η) 3,6”
50-80 km/h (4η) 6,4”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,8” 
110-140 km/h (5η) 10,1”
110-140 km/h (6η) 13,6” 
Φρένα 100-0 km/h 39,0 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube