Test drive: Audi RS 6 Avant

Test drive: Audi RS 6 Avant

Από το 2002, το RS 6 Avant είναι μάλλον το πιο αναγνωρίσιμο RS και αναμφίβολα το πιο πληθωρικό. Ωστόσο, για την τέταρτη γενιά, τίποτα από αυτά δεν ήταν αρκετό.

Δυσκολεύομαι να θυμηθώ άλλο οικογενειακό που να έχει προκαλέσει περισσότερα επιφωνήματα στο δρόμο. Που η ματιά όλων να το ακολουθεί μέχρι να χαθεί από το οπτικό πεδίο τους.

Όμως αυτό δεν είναι ένα οποιοδήποτε οικογενειακό. Είναι μάλλον το πιο αναγνωρίσιμο σύμβολο των Audi RS και σαφώς το πιο πληθωρικό μέχρι τον Γολιάθ που ονομάζεται RS Q8.

Θηρίο άγριο
Το RS 6 Avant δεν δηλώνει πλέον την διαφορετικότητά του με ιδιαίτερη διακριτικότητα. Τώρα μόνο οι εμπρός πόρτες, η οροφή και η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μέρη που έρχονται από τα στάνταρ A6. Οτιδήποτε άλλο είναι σχεδιασμένο ειδικά γι’ αυτό. Σχεδόν σε κάθε επιφάνεια υπάρχει μια λεπτομέρεια που κάνει το αμάξωμα να φαίνεται άγριο ακόμα και παρκαρισμένο. Τα φτερά είναι σχεδόν 40 mm πιο φαρδιά ώστε το πλάτος να αγγίζει τα 2 m, ενώ οι τεράστιοι θόλοι γεμίζουν με ζάντες 21 ή 22 ιντσών. Και η μάσκα με το κυψελωτό γυαλιστερό μαύρο πλέγμα είναι έτοιμη να καταπιεί ό,τι βρεθεί εμπρός της…

Την ίδια στιγμή που οι εισαγωγές αέρα έχουν πινελιές από R8 και οι γυμνασμένοι ώμοι, η πτέρυγα στην οροφή, οι δύο οβάλ εξατμίσεις και ο διαχύτης σε πείθουν πως έχεις εμπρός σου έναν πύραυλο, ακόμα κι εάν δεν ξέρεις τίποτα γι’ αυτόν.

Ο 4λιτρος κινητήρας V8 με τα δύο twin-scroll τούρμπο φροντίζει ώστε αυτή η εικόνα να ταυτίζεται με την ωμή πραγματικότητα του νέου RS 6 Avant. Έρχεται από την προηγούμενη γενιά με εντυπωσιακά στοιχεία και ουσιαστικές βελτιώσεις: Φτιαγμένος από χυτό αλουμίνιο, ο στροφαλοθάλαμος ζυγίζει μόλις 39,1 kg και στα τοιχώματα των κυλίνδρων είναι ψεκασμένο πλάσμα ατσαλιού για βέλτιστη διαχείριση της θερμοκρασίας, ελαχιστοποίηση των τριβών και μεγιστοποίηση της αντοχής.

Audi RS 6 Avant

Οι κεφαλές έχουν ξεχωριστό κύκλωμα λαδιού από το μπλοκ ώστε τα 11 lt λαδιού να κυκλοφορούν παντού σωστά ανεξάρτητα από τα πλευρικά φορτία, ενώ οι εκκεντροφόροι ρυθμίζονται κατά 50 μοίρες ώστε η πλήρωση του θαλάμου καύσης να είναι πάντα η θεμιτή. Το σύστημα ψεκασμού οδηγείται από ξεχωριστή αντλία για κάθε κεφαλή, έχει μέγιστη πίεση τα 250 bar και στο κέντρο κάθε θαλάμου καύσης βρίσκεται ένα μπεκ με επτά οπές που ψεκάζει με τέλειο έλεγχο το καύσιμο ανάλογα με την περίσταση, από την ψυχρή εκκίνηση έως το μέγιστο φορτίο. Τα δύο twin-scroll τούρμπο εξακολουθούν να βρίσκονται μέσα στις 90 μοίρες του V, προκειμένου οι σωληνώσεις να είναι ελάχιστες και η απόκριση βέλτιστη. Ο συμπιεστής τους όμως έχει 3 mm μεγαλύτερη διάμετρο και η μέγιστη πίεση αγγίζει τα 1,4 bar, είναι δηλαδή 0,2 bar υψηλότερη από του προηγούμενου μοτέρ.

Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου επίσης παραμένει, προστέθηκε όμως ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV). Λειτουργεί υπό τάση 48V, δίνει έως 12 kW σε ήπια επιτάχυνση και εξοικονομεί έως 0,8 lt/100 km σύμφωνα με την Audi. Κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι από τα 55 έως τα 160 km/h, το RS 6 Avant είτε ανακτά ενέργεια είτε ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό για έως 40”.

Για την ώρα όμως ας κρατήσουμε μερικά πιο ενδιαφέροντα νούμερα: Η μέγιστη ισχύς είναι 600 PS από τις 6.000 έως και τις 6.250 rpm, ενώ 800 Nm είναι απλωμένα μεταξύ 2.050 και 4.500 rpm. Τη μεταφορά τους στους τροχούς αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο με οκτώ σχέσεις που έχει ρυθμιστεί για να συνεργάζεται τέλεια με το σύστημα quattro και το κεντρικό διαφορικό που κανονικά μοιράζει τη ροπή σε αναλογία 40:60 εμπρός πίσω αλλά μπορεί να στείλει μέχρι 70% εμπρός ή μέχρι 85% πίσω.

Θεωρία και πράξη
Ύστερα από όλα αυτά, είσαι προετοιμασμένος για κάτι συναρπαστικό κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι. Σε αυτήν τη συχνότητα είναι συντονισμένο και το βαρύ σαρδάμ που εκπέμπει η εξάτμιση καθώς ο κινητήρας ζωντανεύει, στα δευτερόλεπτα μέχρι να σταθεροποιηθεί το βελούδινο ραλαντί. Ακόμα κι εάν σήμερα τα κυβικά έχουν αποκτήσει υποκατάστατο, οι πολλοί κύλινδροι δεν θα αποκτήσουν ποτέ ένα φυσικό ηχητικό ισοδύναμο.

Στη ρύθμιση Comfort, το μόνο που ακούς είναι ένα ευχάριστο γουργουρητό που αγριεύει για τα καλά μόλις διαλέξεις Dynamic. Έχουν χρησιμοποιηθεί οι πλέον εξελιγμένες μέθοδοι κατασκευής, με τα κομμάτια του πατώματος να έχουν διαφορετικό πάχος ανάλογα με τις δυνάμεις που δέχονται και μπόλικο αλουμίνιο σε πλαίσιο και ανάρτηση… Ωστόσο, η ζυγαριά έδειξε 2.220 kg. Ακόμα κι έτσι, η διαίρεση δίνει 3,7 kg/PS, οπότε καλύτερα να είσαι σίγουρος πως έχεις δυνατό αυχένα πριν πατήσεις τέρμα το γκάζι. Το launch control δεν δίνει την κλωτσιά που δίνουν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, όμως τα νούμερα είναι αμείλικτα: 0-100 km/h σε 3,9”, 0-200 km/h σε 14”, 60-160 km/h σε 6,7” και χιλιόμετρο σε 22”, με ταχύτητα εξόδου 240,6 km/h. Το RS 6 έγραψε ακόμα 50-80 km/h σε 1,4”, 80-110 km/h σε 1,8 και 110-140 km/h σε 2,3… Και μάλιστα με συνθήκες καύσωνα να τυραννάνε αυτό το κτηνώδες εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας.

Με δύο λόγια, το γκάζι έχει ατελείωτο βάθος και το τράβηγμα είναι σαρωτικό στο μεσαίο φάσμα. Παράλληλα, η απόκριση στο γκάζι έχει λεπτομέρεια και το κιβώτιο ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ μπορεί να αλλάζει είτε χωρίς να καταλαβαίνεις τίποτα, είτε καταλαβαίνοντας μια δυνατή κλοτσιά στην πλάτη. ενώ διαθέτει πραγματική χειροκίνητη λειτουργία που δεν κατεβάζει όταν πατάς τέρμα ούτε ανεβάζει όταν αγγίζεις τον κόφτη στις 7.000 rpm. Πάντως ακόμα περισσότερο εντυπωσιάζει η διάρκεια και όχι η ένταση της επιτάχυνσης. Μέχρι και με 5η στο κιβώτιο, το στροφόμετρο γεμίζει με μανία, η ηχητική υπόκρουση εξάπτει τις αισθήσεις και αισθάνεσαι πως η επιτάχυνση θα κρατήσει για πάντα.

Audi RS 6 Avant

Τα 250 km/h της τελικής έρχονται πριν προλάβεις να καταλάβεις και πολλά, το ίδιο και τα 270 km/h για τα οποία δίνει έγκριση το προαιρετικό πακέτο RS Dynamic. Υπάρχει και το RS Dynamic Plus που εξασφαλίζει εισιτήριο για τον κόσμο των 300+ km/h, κάτι που έγινε εφικτό χάρη στους νέους αεροθαλάμους της στάνταρ αερανάρτησης. Με τη βοήθειά τους, τα κυρίως αλουμινένια στελέχη της ανάρτησης τώρα μπορούν να διαβάζουν πολύ πιο γρήγορα το δρόμο. Γι’ αυτό και ελέγχουν απόλυτα το βαρύ αμάξωμα, έτσι ώστε το RS 6 να παραμένει πάντα ακλόνητο, χωρίς τίποτα να ταράζει την ηρεμία του. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος αλλάζουν σημαντικά ανάλογα με το οδηγικό προφίλ, οπότε επιλέγοντας Comfort απολαμβάνεις σπάνια άνεση για ένα αυτοκίνητο με 22άρηδες τροχούς ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης. Και μαζί με την απόλυτη ησυχία που εξασφαλίζει το ηχομονωτικό παρμπρίζ και τα διπλά εμπρός τζάμια, η κύλιση είναι κορυφαία και τα χιλιόμετρα κυλάνε απολαυστικά.

Άσσοι στο μανίκι
Κι εάν αυτά δεν αποτελούν έκπληξη για το νέο RS 6 Avant, δεν θα πεις το ίδιο μόλις αποφασίσεις να οδηγήσεις επιθετικά. Τουλάχιστον με το προαιρετικό πακέτο RS Dynamic Plus που διέθετε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε και περιλαμβάνει το ενεργό πίσω διαφορικό, την τετραδιεύθυνση και τα κεραμικά φρένα, τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς είναι μια μικρή αποκάλυψη. Καταλαβαίνεις την ενεργητική τετραδιεύθυνση από την πρώτη στιγμή, αφού στην πόλη μειώνει τον κύκλο στροφής κατά 1 m και στις στροφές αισθάνεσαι πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο μισό σε διαστάσεις και μάζα. Με λάστιχα 285/30R22, τετρακίνηση και το τεράστιο ίχνος που προκύπτει από τα κτηνώδη μετατρόχια (1.668 mm εμπρός, 1.650 mm πίσω), εννοείται πως περιμένεις φοβερό κράτημα.

Η ευχάριστη έκπληξη είναι πως τοποθετείς το RS 6 με μικρές τιμονιές και παρότι ο κινητήρας βρίσκεται εμπρός από τον νοητό αντίστοιχο άξονα, το μπροστινό σύστημα αντέχει πολύ περισσότερη πίεση από όση αρχικά υπολόγιζες, χωρίς να υποστρέψει. Το μυστικό κρύβεται στο σπορ πίσω διαφορικό που κάνει τον εξωτερικό τροχό να περιστρέφεται ταχύτερα από τον εσωτερικό και σε συνδυασμό με torque vectoring μέσω των φρένων, κάνει την τροχιά να κλείνει προς το εσωτερικό της στροφής.

Το τιμόνι δεν μεταφέρει στον οδηγό την εικόνα του δρόμου σε ανάλυση 4K, όμως του δίνει την πληροφορία που χρειάζεται για να ξέρει τι συμβαίνει και να εμπιστεύεται το αυτοκίνητο. Ωστόσο, μιλώντας για εμπιστοσύνη, δύσκολα θα σκεφτείς κάτι πέρα από τα κεραμικά φρένα του πακέτου RS Dynamic Plus: Με εμπρός δίσκους 440 mm και 10πίστονες δαγκάνες, η δύναμή τους δεν είναι τίποτα λιγότερο από βίαιη. Το αποδεικνύουν τα 100-0 km/h σε μόλις 34,1 m, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό. Επιπλέον έχουν φοβερή ακρίβεια στο πεντάλ και αντοχή που θα κάλυπτε ακόμα και αγωνιστική χρήση. Όσο κι εάν πιέστηκαν απέναντι στους 600 PS και το βάρος του RS 6 Avant δεν ίδρωσαν ιδιαίτερα, ενώ μειώνουν τη μάζα των άκρων κατά 34 kg διευκολύνοντας το έργο της ανάρτησης.

Με τους πέντε συνδέσμους να αναλύουν ξεχωριστά τα διαμήκη από τα εγκάρσια φορτία, η τελευταία ελέγχει άψογα το αμάξωμα χωρίς ταλαντώσεις και φλυαρίες. Η κλίση δεν είναι αμελητέα, ωστόσο δεν ενοχλεί. Το αντίθετο, θα έλεγα, αφού επιτρέπει να αγγίζεις το όριο της πρόσφυσης των SportContact 6 προοδευτικά. Και για όποιον θέλει λιγότερη κλίση, η Audi έχει εξελίξει την προαιρετική ανάρτηση RS με το σύστημα Dynamic Ride Control, το οποίο ουσιαστικά ενώνει τα διαγώνια αμορτισέρ με κανάλια λαδιού προκειμένου να μεταφέρονται οι δυνάμεις από το ένα στο άλλο, αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους. Ίσως να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό όμως δεν είναι κάτι που λείπει.

Σε κάθε περίπτωση, γρήγορα καταλαβαίνεις πως το μόνο πραγματικά απαραίτητο είναι η σωστή ταχύτητα εισόδου. Από εκεί και πέρα μπορείς να είσαι σίγουρος πως το νέο RS 6 Avant θα τα βγάλει πέρα με οτιδήποτε, όπως έκανε πάντα αλλά πιο απολαυστικά από ποτέ. Με βασικούς ήρωες το κεντρικό διαφορικό, το ελεγχόμενο πίσω και την ενεργητική τετραδιεύθυνση, έμαθε να κρύβει καλά το βάρος του. Γι’ αυτό πλέον δεν χρειάζεται να το απολαμβάνεις μόνο επιταχύνοντας με λύσσα ύστερα από την κορυφή της στροφής, έχοντας πουλήσει προηγουμένως την είσοδο. Με το νέο RS 6 μπορείς να φρενάρεις αργά και να σημαδέψεις την κορυφή με ακρίβεια, φτάνοντας εκεί με θετικό, ίσιο ή και ανάποδο τιμόνι, ισχυρή αυτοπεποίθηση και αρκετά εύκολο έλεγχο ώστε να απενεργοποιείς το ESP χωρίς άγχος.

Παράδοση
Ευρισκόμενος ενώπιον των παραπάνω, θα μπορούσε κάποιος να περάσει στα ψιλά την κατά βάση οδηγοκεντρική καμπίνα της νέας γενιάς RS 6 Avant. Θα ήταν όμως κρίμα. Αφιερωμένη πλήρως στην ψηφιακή τεχνολογία και με χώρους/πρακτικότητα που καλύπτουν κάθε «θέλω», είναι μια από τις καλύτερες που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Η Audi λέει πως τώρα υπάρχουν 14 mm περισσότερα ανάμεσα στους θόλους του χώρου αποσκευών των 565 lt, όμως αυτό είναι μάλλον το τελευταίο που θα σε απασχολήσει.

Audi RS 6 Avant

Αντίθετα οι τρεις οθόνες, μια με διαγώνιο 12,3” για το virtual cockpit, μια με 10,1” για το infotainment και μια με 8,6” για τον κλιματισμό, θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον. Από εκεί ελέγχεις τα πάντα, όχι με τον πιο εύκολο, μα σαφώς με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο. Πανταχού παρούσες είναι και λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν το ποιοτικό άγγιγμα της Audi, δημιουργώντας το συναίσθημα πως όλα είναι σχεδιασμένα με απόλυτη ακρίβεια: Από τον τρόπο που λειτουργούν τα φώτα και τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες, μέχρι τη θέση οδήγησης και τις ραφές στις επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, οι οποίες επιπρόσθετα σου θυμίζουν πως οδηγείς κάτι πολύ ειδικό.

Το ίδιο κάνουν και στοιχεία όπως η flat-bottomed στεφάνη μαζί με τα σπορ καθίσματα, κυρίως όμως το κουμπί RS στο τιμόνι: Πρόκειται ουσιαστικά για δύο μνήμες που φιλοξενούν ισάριθμους συνδυασμούς στην παραμετροποίηση των συστημάτων που αφορούν στην οδήγηση, προκειμένου να τους ανακαλείς άμεσα. Μπορείς δηλαδή να μετατρέπεις το RS 6 πότε σε ένα ντράγκστερ που επιταχύνει αχόρταγα και πότε σε ένα σπορ αυτοκίνητο τουρισμού, απολαυστικό όσο ποτέ. Κι εάν το πρώτο το ήξερες, το δεύτερο είναι το κατόρθωμα της νέας γενιάς και η απόδειξη πως αυτή τη φορά η Audi τα κατάφερε σε όλους τους τομείς. 

Τι λέει το DRIVE
Γρήγορο και ποιοτικό όπως πάντα μα απολαυστικό στη σπορ οδήγηση όσο ποτέ, το νέο RS 6 Avant είναι σίγουρα το καλύτερο που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Τιμή Από €158.300
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 3.996 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, δύο twin-scroll τούρμπο, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ηλεκτροκινητήρας 16 PS
Απόδοση 600 PS/6.000-6.250 rpm, 800 Nm/2.050-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,9”
0-160 km/h 8,7”
0-400 m 12,1” @ 186,8 km/h
0-1.000 m 22” @ 240,6 km/h
60-160 km/h 6,7”
50-80 km/h 1,4”
80-110 km/h 1,8”
110-140 km/h 2,3”
Φρένα 100-0 km/h 34,1 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h (305 km/h)*
Μέση κατανάλωση 15,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 263 g/km (WLTP: 281 g/km)
Διαστάσεις 4.995 x 1.951 x 1.487 mm
Χώρος αποσκευών 565 lt
Βάρος 2.220 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία, *με το πακέτο RS Dynamic Plus

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube