Test drive: Audi Q3 1.4 TFSI S tronic

Test drive: Audi Q3 1.4 TFSI S tronic

Λίγα κυβικά, χαμηλότερη τιμή, μικρότερη κατανάλωση. Είναι όντως αυτό το Q3 τόσο καλό όσο φαίνεται;

Η συγκεκριμένη έκδοση του Q3, με τον 1.4 TFSI φαντάζει πλέον μονόδρομος.

Tόσο για το χαμηλότερο κόστος χρήσης όσο και από φορολογική άποψη. Το βασικό DNA του  βέβαια κρύβεται κάτω από το βαρύ περιτύλιγμα, την ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές και το λιγότερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Πιο γρήγορο απ’ όσο θα νόμιζες
Ο νέος 1.4 TFSI, που αποδίδει στα χαρτιά 150 ίππους, έχει μόνο υπετροφοδότηση καυσαερίων. Δεν έχει το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων COD που γνωρίσαμε σε άλλα μοντέλα μέσα στο ’13, όμως στην πράξη αποδεικνύεται οικονομικός.

Κουβαλώντας τα 1.440 kg του Q3, πέτυχε μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km. Οi επιδόσεις του, βοηθούντος και του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, είναι από κάθε άποψη ικανοποιητικές. Για τα 100 km/h από στάση το Q3 χρειάζεται μόλις 8,3”, για τα 400 μέτρα 16,2”, ενώ το χιλιόμετρο το καλύπτει σε 29,8”. Καλές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις με kickdown.

Σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό το Q3 είναι επίσης πιο σβέλτο. Ενδεικτικά, αναφέρω ότι συγκρινόμενο με την BMW X1 sDrive16i δημιουργεί 1,9” διαφορά μέχρι τα 100 km/h και 1,1” στο 80-110 km/h με kickdown.

Η ψαλίδα ανοίγει όσο αυξάνει η ταχύτητα και η εικόνα δεν θυμίζει σε τίποτα δυο αυτοκίνητα με διαφορά επτά ίππων και 3,1 kgm. Στα υπέρ του Audi είναι ότι φτάνει λίγος θόρυβος από τον κινητήρα στην καμπίνα, κάτι που γίνεται αισθητό, τόσο στο ραλαντί και σε χαμηλές ταχύτητες όσο και με υψηλότερες στροφές.

Ευαίσθητες ισορροπίες
Στο «μικρό» Q3, το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό βάρος, όμως δεν δίνει και πολύ πληροφόρηση. Είναι ελάχιστα αργό στην πρώτη αντίδραση στην είσοδο της στροφής, όμως από εκεί και πέρα, το όριο της πρόσφυσης είναι πιο ψηλά.

Τα ηλεκτρονικά οριοθετούν τη μέγιστη ταχύτητα στη στροφή και ευτυχώς η επέμβασή τους είναι ομαλή και προοδευτική. Παρά το γεγονός ότι δεν είναι προσανατολισμένο σε σπορ οδήγηση, η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει πολύ καλή ενεργητική ασφάλεια και μεγάλο όριο πρόσφυσης.

Αντέχει τα οικογενειακά βάρη
Ξεκινώντας από ένα σχετικά κοντό μεταξόνιο, ο μόνος δρόμος για να δώσεις χώρο στους επιβάτες, είναι να επεκταθείς προς τα πάνω. Ο οδηγός κάθεται ψηλότερα απ’ ό,τι στα συμβατικά αυτοκίνητα με πιο κάθετη θέση οδήγησης και με μικρό βάθος στο ταμπλό. Έτσι εξοικονομείται κρίσιμο μήκος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών, με 460 lt.

Η ποιότητα των υλικών και η ακρίβεια της συναρμογής είναι ίσως η κορυφαία στην κατηγορία. Βρίσκουμε λίγα μονό σκληρά πλαστικά στο κάτω κομμάτι της κονσόλας και δεν υπάρχει ούτε υποψία τριγμών. Η εργονομία είναι σε γενικές γραμμές σωστή, αν εξαιρέσεις την μάλλον αχρείαστα περίπλοκη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων MMI. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς.

Δια ταύτα…
Το προσθιοκίνητο Q3 διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του καλύτερου μικρομεσαίου premium της αγοράς. Προφανώς η απουσία τετρακίνησης του στερεί κάποιες δυνατότητες, οι οποίες όμως για τη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών θα έμεναν ούτως ή άλλως ανεξερεύνητες. Είναι πιο γρήγορο απ’ όσο το περιμέναμε, με το κιβώτιο S tronic να αποτελεί ένα επιπλέον ατού. Ακόμα θεωρούμε ότι είναι σωστά τιμολογημένο, μιας και τα €26.700 που ξεκινά είναι αντικειμενικά αρκετά αλλά μια καλή τιμή για premium προϊόν.

Τι λέει το DRIVE
Το προσθιοκίνητο Q3 έχει καλές επιδόσεις, ασφαλή οδική συμπεριφορά και σωστή αναλογία τιμής εξοπλισμού. Το ότι έχασε το τετρακίνητο πλεονέκτημά του ελάχιστους θα στεναχωρήσει.
Τιμή €26.700
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000–6.000 rpm, 25,5 kgm/1.750-3.000 rpm, Ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-400 m 16,2”
0-1.000 m 29,8”
30-50 km/h (με kickdown)1,7”
80-110 km/h (με kickdown)4,4”
110-140 km/h (με kickdown) 6,9”
100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 gr/km
Διαστάσεις 4.385 x 1.831 x 1.590 mm
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube