Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη ντίζελ έκδοση της μεγάλης λιμουζίνας της Audi, με 3λιτρο τουρμποντίζελ V6 με 286 άλογα.

Όπως και η 7άρα της BMW ή η S-Class της Mercedes-Benz, η Audi χρησιμοποιεί τη λιμουζίνα της ως μια τεχνική και τεχνολογική βιτρίνα. Αυτή η τελευταία γενιά του Α8, η τέταρτη της Σειράς, δεν εκφεύγει του κανόνα. Έτσι, στην ανανεωμένη έκδοσή της ενσωματώνει όλα αυτά που το Ingolstadt έχει να προτείνει όσον αφορά το πλαίσιο, τα οδηγικά βοηθήματα, τον εξοπλισμό άνεσης ή συνδεσιμότητας. 

Αισθητικά, η λιμουζίνα της Αudi εξελίχτηκε ντροπαλά, χωρίς στην ουσία να αλλοιωθεί η σιλουέτα του αυτοκινήτου. Προφανώς και ελήφθη σοβαρά υπόψη ο συντηρητισμός της πελατείας στην κατηγορία, αλλά η αλήθεια είναι ότι στο σαλόνι το φρεσκάρισμα είναι σαφώς εντονότερο. 

Από την αρχή, σημειώνουμε ιδιαίτερα την επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης που συνδυάζεται με το νέο σύστημα MMI (Multi Media Interface), που τώρα βασίζεται σε ένα interface ελέγχου με διπλή οθόνη αφής. Και εξωτερικά, τα εγγυημένα εντυπωσιακά και αποτελεσματικά φώτα OLED πίσω (έξτρα) που κοστίζουν €1.940.  

Το πλαίσιο εξακολουθεί να κατασκευάζεται κυρίως από αλουμίνιο (58%), αλλά σημειώνουμε και τα νέα υλικά, όπως το μαγνήσιο (ενισχυτικά στην εμπρός ανάρτηση) ή πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (πίσω ποδιά) για την ενίσχυση της ακαμψίας του σασί (+24% από την προηγούμενη γενιά) χωρίς να το επιβαρύνει. Και να προσθέσουμε ότι, όπως και πριν, το A8 παραμένει διαθέσιμο σε «κοντή» έκδοση (τρία μέτρα μεταξόνιο για συνολικό μήκος 5,17 m.) ή μακρύ (3,13 m μεταξόνιο για 5,30 m μήκος).

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Η αερανάρτηση στο A8 παραμένει φυσικά εκ των ων ουκ άνευ. Προσφέρει άνεση στην κύλιση από τις πιο φροντισμένες και προσαρμόζει το σασί σχεδόν σε κάθε τερέν. Από τα 120 km/h και πάνω μειώνει αυτόματα το ύψος της κατά δύο πόντους, με προφανές όφελος στην αεροδυναμική και στη σταθερότητα. Σε ένα δεύτερο βήμα, επιτρέπει επίσης στην Audi να εφοδιάσει το Α8 με ένα καινοτόμο σύστημα προστασίας με το όνομα Pre Sense Side Crash. Αυτό είναι ικανό να σηκώσει την πλευρά του αυτοκινήτου (περίπου κατά 8 cm) μόλις εντοπίσει επικείμενη πλευρική σύγκρουση για να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά το σοκ.

Κατά τα λοιπά, αυτό που εκτιμούμε ιδιαίτερα σε αυτή την ανάρτηση είναι η συμπεριφορά της με κάκιστους δρόμους. Η τραχύτητα της ασφάλτου περνά σχεδόν ανεπαίσθητα, ενώ αισθάνεσαι σαν να κινείσαι πάνω σε ιπτάμενο χαλί. Για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία, η Audi προσφέρει επίσης διάφορες λειτουργίες που μπορούν να προσεγγιστούν μέσω του συστήματος οδηγικών ρυθμίσεων, Drive Select: Από την υπέρ-απορροφητική λειτουργία «Comfort» μέχρι την «Dynamic», σχεδιασμένη έτσι ώστε να εξασφαλίζει την καλύτερη συμπεριφορά του σασί στη σπορ οδήγηση, περνώντας ενδιάμεσα από τις ρυθμίσεις «Efficiency», «Individual» ή «Auto».

Βάλε Comfort
Σημειώστε ότι αυτές οι οδηγικές ρυθμίσεις καθορίζουν επίσης το βαθμό υποβοήθησης του τιμονιού. Με τη λειτουργία «Comfort» να παραμένει κατά τη γνώμη μας η καλύτερα παραμετροποιημένη για την ιδανική εμπειρία, ακόμη και με δυναμική οδήγηση, τη στιγμή που η κατ’ όνομα ιδανική ρύθμιση «σκληραίνει» υπερβολικά το τιμόνι.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Προαιρετικά (έναντι €2.000), το A8 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί τετραδιεύθυνση. Ενεργοποιητές που είναι τοποθετημένοι σε κάθε πλευρά του πίσω άξονα, περιστρέφουν ελαφρά τους τροχούς: Προς την αντίθετη κατεύθυνση των εμπρός (έως και 5°), ενισχύοντας την ικανότητα ελιγμών σε χαμηλή ταχύτητα ή προς την ίδια κατεύθυνση (μέχρι 2°) για να ενισχύσουν τη σταθερότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης σε μεσαία και υψηλή ταχύτητα. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι ιδιαίτερα αισθητή σε ελιγμούς, όπου ο κύκλος στροφής μειώνεται σχεδόν κατά ένα μέτρο, στα 11,4 m, διευκολύνοντας το χειρισμό αυτής της λιμουζίνας.

Παπουτσωμένος γάτος
Οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι που τους δαγκώνουν 6πίστονες δαγκάνες εμπρός κάνουν το θαύμα τους, παρότι δεν εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα με τη δύναμή τους. Πρέπει να αναφέρουμε ότι παρόλο που το πλαίσιο σχεδιάστηκε με γνώμονα το μικρό βάρος, το A8 ξεπερνά τους δύο τόνους. Ένα βάρος που μπορεί εύκολα να πάρει την ανιούσα με την προσθήκη έξτρα εξοπλισμού. Το αυτοκίνητό μας -ιδιαίτερα καλά εξοπλισμένο- το μετρήσαμε στα 2.150 kg, 100 kg παραπάνω από το στάνταρ βάρος που αναφέρει το εργοστάσιο. Παρόλα αυτά, τα φρένα έγραψαν ένα ωραίο 35,8 m για το 100-0 km/h και 43,4 m για το 110-0 km/h, επικουρούμενα από τους έξτρα τροχούς με τις 20άρες ζάντες με 265/40 GoodYear Eagle F1 Assymetric3 -€2.760.

Περνώντας κάτω από το καπό, ο 3λιτρος V6 TDI είναι ένας παλιός γνώριμος. Προερχόμενος από τον ίδιο που κρυβόταν κάτω από το καπό του προηγούμενου μοντέλου, εμφανίζεται εδώ με κάμποσες στοχοθετημένες προσαρμογές. Η πιο αξιοσημείωτη από τις οποίες είναι αναντίλεκτα η συνεργασία του με ένα 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα. Τεχνικά, αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει στο A8 50 TDI quattro να ισχυριστεί ότι είναι ένα ήπιο υβριδικό αυτοκίνητο. Χάρη σε ένα μεγάλο εναλλάκτη, είναι ικανό να μετασχηματίζει την ενέργεια που ανακτήθηκε κατά τη φάση της επιβράδυνσης και να την αποθηκεύει σε μια μπαταρία λιθίου 10Ah, κρυμμένη κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Μόλις γεμίσει, μπορεί με τη σειρά της να τροφοδοτήσει τον εναλλάκτη, ο οποίος προφανώς παίζει το ρόλο της μίζας ως μέρος του αυτόματου stop/start. Αλλά μπορεί επίσης, κι εδώ είναι η καινοτομία, να διατηρεί την περιστροφή του στροφαλοφόρου χωρίς την υποστήριξη των εμβόλων. Συγκεκριμένα, μεταξύ 55 και 160 km/h, στη ρύθμιση «Efficiency» και σε επίπεδο δρόμο, το A8 50 TDI quattro μπορεί να διατηρήσει την ταχύτητά του μάξιμουμ για 40 δευτερόλεπτα, χωρίς να καταναλώνει σταγόνα πετρελαίου!

Στην πράξη, η αλλαγή στην τροφοδοσίας του V6 είναι σχεδόν ανεπαίσθητη... όπως και η πραγματική επίδραση ολόκληρου αυτού του «εργοστασίου» οικονομίας στην πραγματική κατανάλωση! Κρίμα! Εκείνο που απομένει είναι τα διαπιστευτήρια, πάντα υψηλού επιπέδου, αυτού του V6. Η γλυκύτητα και η ομαλότητα λειτουργίας, το μεστό τράβηγμα και η ελαστικότητα, όλα βρίσκονται εκεί σε μέγιστο βαθμό, συνδυασμένα έτσι ώστε να μην μελαγχολήσεις ποτέ πίσω από το τιμόνι. 

Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο Tiptronic αποτελεί στάνταρ συνδυασμό με τον 3.0 V6 TDI και τον υποστηρίζει συνολικά καλά. Οι πιο απαιτητικοί, κι εμείς μαζί, θα παρατηρήσουν ορισμένες ατέλειες, σε χαμηλή ταχύτητα κυρίως. Η διστακτικότητα στην επιλογή σχέσης σε αναγκάζει κάποιες φορές να πιέζεις πιο γενναιόδωρα το γκάζι... και το σύνολο να σκορτσάρει μέχρι η θηριώδης ροπή να βρει τελικά το δρόμο της για τους τροχούς.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι που δεν επιλύεται αν πιέζεις με απόλυτη ηρεμία και χωρίς βιασύνη το γκάζι, αλλά σε αυτό το επίπεδο αυτοκινήτου, ο καθένας περιμένει την απόλυτη τελειότητα. Η τετρακίνηση quattro είναι ένα ακόμη σύστημα που παραμένει στάνταρ σε όλα τα A8. Είναι, όπως και προηγουμένως, βασισμένο σε ένα κεντρικό διαφορικό Torsen, ρυθμισμένο έτσι ώστε να στέλνει το 60% της ροπής του μοτέρ στον πίσω άξονα.

Μπουντουάρ με ρόδες
Εάν η συβαρίτικη άνεση ανάμεσα στις λιμουζίνες ήταν προηγουμένως το προνόμιο της Mercedes-Benz S-Class, αυτό που πρέπει να αναγνωρίσουμε είναι ότι πλέον το Audi A8 την παίζει στα ίσα. Η πνευματική απόσβεση της ανάρτησης το καθιστά σχεδόν αναίσθητο στο κακό οδόστρωμα, ενώ η καμπίνα του, άψογα συναρμολογημένη και ηχομονωμένη, αποτελεί ένα πραγματικό καταφύγιο για τους επιβάτες.

Να σημειώσουμε εδώ, παρόλα αυτά, ότι το αυτοκίνητό μας ήταν εξοπλισμένο με ηχομονωτικά πλευρικά κρύσταλλα διπλού πάχους (€710), εμπρός καθίσματα Confort με ρυθμιζόμενη πλευρική στήριξη (€ 2.210) και πίσω «πάγκο», αποτελούμενο από δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (€4.280). Και τα τέσσερα δε με σύστημα αερισμού, θέρμανσης/κλιματισμού και μασάζ με επιπλέον χρέωση €3.430. H καμπίνα, χωρίς να προκαλεί κατάπληξη με τη ευρυχωρία της, είναι σε γενικές γραμμές γενναιόδωρη σε χώρους, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Ο οδηγός βρίσκει πολύ γρήγορα την τέλεια θέση οδήγησης για το σωματότυπό του, βολεμένος έτσι ώστε να διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα με ηρεμία και άνεση, ενώ οι πίσω απολαμβάνουν τις ανέσεις ενός πραγματικού σαλονιού.

H πρακτική πλευρά του Α8
Η άφιξη ενός νέου MMI (Interface MultiMedia) εξακολουθεί να είναι μια μικρή επανάσταση στην Audi. Η τελευταία εκδοχή του σήμανε και το τέλος του περιστροφικού χειριστηρίου που αντικαταστάθηκε από ένα interface που βασίζεται σε δύο απτικές οθόνες, τοποθετημένες τη μία κάτω από το άλλη, στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Συγκεκριμένα, δεν γυρνάς ούτε πατάς πλέον κουμπιά για να ρυθμίσεις τον κλιματισμό, αλλά αγγίζεις με το δάχτυλο τη μικρότερη από τις δύο οθόνες, η οποία σου απαντά με ένα μικρό «κλικ» για να επιβεβαιώσει ότι έλαβε την εντολή. Όλα έγιναν απτικά στο νέο A8.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Ακόμα και τα περιστροφικά χειριστήρια των αεραγωγών έχουν αντικατασταθεί από touchpad με διόδους. Το σύνολο των νέων χειριστηρίων έχει προφανώς πιο ωραία εμφάνιση και είναι πολύ ευχάριστο και εύκολο στη χρήση, παρά τη μικρή περίοδο εξοικείωσης που χρειάζεται για να βρεις το «κουμπί» του.

Η εργονομία στα βασικά χειριστήρια -τιμόνι, λεβιές κιβωτίου, μοχλοδιακόπτες - παραμένει τέλεια, ενώ η εμφάνιση φαίνεται να έχει βελτιωθεί από την άποψη της ποιότητας (πλαστικό, ξύλο), της ακρίβειας (μοντάρισμα, αρμοί) και της συνολικής λεπτομέρειας.

Στην καμπίνα, οι αποθηκευτικοί χώροι παραμένουν τόσο πολυάριθμοι όσο και καλά διατεταγμένοι, όπως και οι μικρές θήκες που κρύβονται κάτω από το υποβραχιόνιο σε κάθε μία από τις πόρτες ή μεταξύ των καθισμάτων. Το πορτμπαγκάζ, έχει κερδίσει 15 λίτρα για να φτάσει τα 505, ενώ διαθέτει πρακτική διάταξη και εύκολη πρόσβαση, με το καπό του να είναι φυσικά μηχανοκίνητο.

Φουλ συνδεσιμότητα
Οι δύο οθόνες αφής του νέου interface ελέγχου του MMI είναι προφανώς το νευραλγικό κέντρο της συνδεσιμότητας. Μόλις ενεργοποιηθεί η πλοήγηση, η κάτω οθόνη, συνήθως φορτωμένη με τον κλιματισμό, μετατρέπεται σε touchpad για να κωδικοποιήσει μια διεύθυνση που γράφεις με το δάχτυλο. Ένας άλλος τρόπος είναι να το υπαγορεύσεις μέσω του φωνητικού ελέγχου που διαθέτει A8 ή μέσω κινητού τηλεφώνου, συνδεδεμένου με Android Auto ή Apple CarPlay.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Όλες οι σύγχρονες θύρες έχουν φυσικά προβλεφθεί -USB, κάρτα SD, SIM- καθώς και ο επαγωγικός φορτιστής κινητού τηλεφώνου (στο κεντρικό υποβραχιόνιο) και η υποδοχή 230 V (πίσω) –έξτρα όλα τους. Το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, ο τηλεοπτικός δέκτης και το hotspot Wi-Fi φυσικά δεν έχουν ξεχαστεί. Τέλος, ευχαριστούμε την Audi που μέσα σε όλον αυτόν το καταιγισμό απτικής και φωνητικής λειτουργίας, διατάραξε τη λεία επιφάνεια της κονσόλας, για να διατηρήσει ένα σταθερό περιστρεφόμενο κουμπί για την ένταση του ηχοσυστήματος. Απ’ όλα τα παραπάνω αυτό είναι ίσως το μόνο που πρέπει να κρατήσετε! 

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro
 
Ακλόνητο
To κράτημα και η ελκτική πρόσφυση εξακολουθούν να αποτελούν συστατικά οδικά χαρακτηριστικά του νέου A8. Αλλά δυστυχώς με απώλεια της δυναμικής υπεροχής του. Αν η λιμουζίνα του Ingolstadt ήταν στο παρελθόν η πιο ευχάριστη λιμουζίνα για να οδηγήσεις σε στριφτερό δρόμο, σήμερα ανακλήθηκε στην καθεστηκυία τάξη της κατηγορίας. Έτσι, προτιμά να στρίβει ήσυχα χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες της, παρά να ορμά με ενθουσιασμό για να καταβροχθίσει τη στροφή.

Παρόλο που η προθυμία της Audi να προσφέρει μια λιμουζίνα με φινέτσα εξακολουθεί να είναι εμφανής, η επιλογή αυτή τώρα εμποδίζει το A8 να δώσει μαθήματα στους ανταγωνιστές του όσον αφορά την οδηγική απόλαυση... Και για όποιον ενδιαφέρεται, η Audi φαίνεται πεπεισμένη (όπως και πολλοί άλλοι) ότι σε αυτήν την κλάση αυτοκινήτου, η τάση είναι περισσότερο να αφήσεις ήσυχο το τιμόνι από το να ασχολείσαι παραγωγικά μαζί του. Ναι, το A8 είναι τεχνικά έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση!
Αλλά όπως και οι άλλοι κατασκευαστές βρίσκεται εμπρός από τη νομοθεσία... 

Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να περιμένουμε πριν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε το Traffic Jam Pilot με το οποίο το A8 θα μπορεί να κινηθεί, να προσπεράσει, να επιβραδύνει ή να σταματήσει χωρίς επέμβαση του οδηγού (έως 60 km/h). Από την άλλη όμως, μπορούμε να βασιστούμε στο στάνταρ Active Lane Assist για να διορθώσει αυτόματα οποιαδήποτε ακούσια λοξοδρόμηση ή, προαιρετικά, το cruise control με αυτόματη διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και το βοήθημα έκτακτης ανάγκης για αποφυγή εμποδίου (και τα δύο συστήματα περιλαμβάνονται στην σουίτα Tour Assistance Module έναντι €2.300.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Στα χαρτιά, ο τουρμποντίζελ V6 TDI του καινούργιου Α8 αποδίδει 286 άλογα και 61,2 kgm, που είναι 24 PS και δύο χιλιογραμμόμετρα παραπάνω από πριν. Με το αυτοκίνητο να ανακοινώνεται 35 kg ελαφρύτερο, το 6,1” που έγραψε στα χέρια μας το A8 είναι ένα καλό νούμερο, αν και πίσω από το 5,9” που δίνει η συνήθως απαισιόδοξη σε αυτό το θέμα Audi. Αντίθετα το 26,3” για το χιλιόμετρο είναι μια αναλογικά καλύτερη τιμή, με την ταχύτητα εξόδου να περνά κατά τι τα 200 km/h.

H αλήθεια είναι ότι από εκεί και πάνω, το A8 δείχνει σχετική απροθυμία να ανέβει, παρά τα 250 km/h που του δίνει -ηλεκτρονικά περιορισμένα- ο κατασκευαστής. Επομένως, είναι μάλλον το πρόσθετο βάρος (αναφερόμενο στον επιπλέον εξοπλισμό) ο πρώτος αίτιος που έρχεται στο μυαλό. Ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει και την πιο βαριά αίσθηση, από αυτή που περιμένεις, στην οδήγηση. Όχι βέβαια ότι έχει βαρύνουσα σημασία: Το A8 50 TDI quattro παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση, ομαλό και κατ’ ουδένα τρόπο ασθενικό ή με λιγότερη δύναμη από αυτή που του πρέπει.

Μείωση αυτονομίας; 
Στο πρατήριο, αυτό το A8 δεν θα λέγαμε ότι σε αποστομώνει. Λογικά ήταν αναμενόμενο ότι ο ήπιος υβριδισμός θα του μετρίαζε την όρεξη. Ωστόσο, στο τέλος αυτής της δοκιμής μας που περιλαμβάνει τις συνήθεις μετρήσεις, φωτογράφηση και κίνηση στην εθνική, στην περιφέρεια και στην πόλη, ο νεοφερμένος δεν κατάφερε κατά μέσο όρο κάτι καλύτερο από 9,4 lt/100. Φυσικά δεν παραγνωρίζουμε ότι ο πληθωρικός εξοπλισμός έχει προσθέσει σημαντικό βάρος, αλλά τα επιπλέον κιλά δεν φαίνεται να αντισταθμίζονται από την ηλεκτρική αρωγή, μάλλον ανεκδοτικής έντασης. 

Όσον αφορά το ρεζερβουάρ, πρέπει να σημειωθεί ότι η Audi υπέκυψε κι εδώ στο… downsizing για να γλιτώσει μερικά κιλά και να μειώσει τις επίσημες εκπομπές CO2 κατά λίγα γραμμάρια στην ομολογκασιόν του αυτοκινήτου -προφανώς δεν μιλάμε εδώ κατανάλωση ή πραγματικές εκπομπές. Για όποιον λοιπόν τον ενδιαφέρει η χωρητικότητα που τελικά έχει να κάνει με ην αυτονομία, διευκρινίζουμε ότι το νέο ρεζερβουάρ των 72 lt αντικατέστησε το προηγούμενο των 82 lt.

Test drive: Audi A8 50 TDI quattro

Για καθαρά τυπικούς λόγους, μιας και αυτές καθορίζουν τα τέλη κυκλοφορίας, να αναφέρουμε ότι οι εκπομπές CO2 είναι 152 g/km. Τιμή λίγο μικρότερη από αυτή των άμεσων ανταγωνιστών του, της BMW 730d xDrive και της Mercedes-Benz S 350 d 4MATIC.

Για την αγορά ενός Audi A8 50 TDI quattro, υπολογίστε βασική τιμή τις €117.280! Βέβαια, το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια και ήταν φορτωμένο με όλα τα έξτρα των 20+ σελίδων Α4 του προαιρετικού εξοπλισμού, εκτοξεύοντας την τιμή στις €191.171! Και αν σας μπερδεύει το όνομα του αυτοκινήτου, να σας πούμε ότι το Α8 είναι το πρώτο Audi που συμμορφώνεται με τη νέα ονοματολογία. Όπου τα νούμερα καθορίζουν μια οροφή ισχύος μετρημένη σε κιλοβάτ με αλαλούμ κώδικα –από το 30 μέχρι το 70 στην υφιστάμενη γκάμα της εταιρείας. Κάτι όχι ιδιαίτερα διαισθητικό, αλλά πλέον έτσι έκριναν εκεί στο Ingolstadt. 

Επιστρέφοντας στη λιμουζίνα μας, να διευκρινίσουμε ότι ο εξοπλισμός που θα διαλέξεις μπαίνει από κατασκευής του αυτοκινήτου και δεν είναι κάτι που μπορείς να τοποθετήσεις εκ των υστέρων. Από την άλλη, είναι αδύνατον να μην κάνεις χρήση της λίστας του προαιρετικού εξοπλισμού αν θέλεις να εκμεταλλευτείς και να απολαύσεις τα πρόσφατα ευρήματα άνεσης και τις νέες τεχνολογίες της Audi. 
.
Διά ταύτα
Αναθεωρημένο εκ βάθρων, ακόμη και αν δεν γίνεται αντιληπτό αναγκαστικά με την πρώτη ματιά, το Audi A8 κέρδισε σε άνεση και φινέτσα αυτό που έχασε σε δυναμισμό στο δρόμο. Αλλά το πιο σημαντικό, σε αυτή την κλάση του αυτοκινήτου, πρέπει να βρίσκεται στις σελίδες του εξοπλισμού και των τεχνολογιών. Σε όλα εκείνα τα πράγματα που σου επιτρέπουν να βρίσκεσαι για ώρες στο τιμόνι, διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα, με ασφάλεια και χωρίς κούραση. Υπό αυτό το πρίσμα, η λιμουζίνα του Ingolstadt πετυχαίνει διάνα παντού. Ακόμα κι αν περιμέναμε να είναι πιο στεντόρεια η φωνή της στους τομείς του μοτέρ, των επιδόσεων και της κατανάλωσης…

Τι λέει το DRIVE
Αναθεωρημένο εκ βάθρων, ακόμη και αν δεν γίνεται αντιληπτό αναγκαστικά με την πρώτη ματιά, το Audi A8 κέρδισε σε άνεση και φινέτσα αυτό που έχασε σε δυναμισμό στο δρόμο.
Τιμή Aπό €117.280 (αυτοκίνητο δοκιμής €191.171)
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, 286 PS/3.750-4.000 rpm, 61,2 kgm/1.250-3.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο Tiptronic οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
0-160 km/h 15,2”
0-400 m 14,3” @ 155,3 km/h
0-1.000 m 26,3” @ 201,2 km/h
60-160 km/h 12,5”
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,0”
110-140 km/h 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 152 g/km
Διαστάσεις 5.172 x 1.945 x 1.473 mm
Χώρος αποσκευών 505 lt
Βάρος 2.150 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube