Test drive: Audi A4 1.8 TFSI 120 PS Limited

Test drive: Audi A4 1.8 TFSI 120 PS Limited

Με πλοηγό την υψηλή τεχνολογία, η βασική έκδοση Limited του Α4, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι ακόμα και στην Ελλάδα του Μνημονίου, τα πολυτελή αυτοκίνητα δεν είναι –εντελώς- απαγορευμένα.

Τα νέα οικονομικά δεδομένα της χώρας μας, έχουν αλλάξει για τα καλά το ρου στην αγορά αυτοκινήτων. Γι’ αυτό και πλέον όταν μιλάμε για «λιμουζίνες», το μάτι πηγαίνει σε αυτοκίνητα όπως το Α4. Και μάλιστα στη βασική του έκδοση που είναι και κάτω από το ψυχολογικό –και όχι μόνο- όριο των 30.000 ευρώ.

O 1.800άρης τούρμπο με τα 120 PS τραβά καλύτερα απ’ ό,τι προϊδεάζει η ονομαστική ισχύς του. Η καλή ροπή των 23,4 kgm δείχνει τα δόντια της στις μεσαίες στροφές, όπου ο 1.8 TFSI παρουσιάζει ένας δυνατός της κατηγορίας. Εκεί που πραγματικά διαπρέπει το Α4 είναι στο φρενάρισμα. Για την ακρίβεια έχει μια από τις καλύτερες επιδόσεις του αρχείου μας, με 110-0 km/h σε μόλις 43,5 m και 100-0 km/h σε 35,8 m.

Χειροκίνητο ή Multitronic;
Στο δρόμο το Α4 κρατά καλά είναι ευθύβολο και παρουσιάζει αυτό που λέμε premium κύλιση, χωρίς όμως να έχει εκείνη τη μετρημένη κομψότητα μιας BMW 316i, ας πούμε. Εκεί που υστερεί είναι το τιμόνι: Κάπως βαρύ μέσα στην πόλη και ελαφρύ και χωρίς αίσθηση όσο ανεβαίνει η ταχύτητα.

Οι λάτρεις του χειροκίνητου κιβωτίου πρέπει να ξέρουν ότι ο λεβιές του Audi είναι από τα πιο μαλακά και ευχάριστα σασμάν της αγοράς σε κούμπωμα. Εμείς όμως, σας προτείνουμε το πολύ καλό αυτόματο Multitronic (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) με έξτρα χρέωση 2.700 ευρώ. Είναι μεν ακριβό, αλλά τ’ αξίζει τα λεφτά του μέχρι δεκάρας.
Η καμπίνα είναι ένας τομέας που κατά παράδοση η Audi δείχνει το δρόμο. Ο οδηγός κάθεται άψογα, σε ένα αναπαυτικό κάθισμα που δεν κουράζει καθόλου το σώμα. Εργονομικά δεν υπάρχει κανένα ατόπημα, με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται στη σωστή θέση και να φωτίζονται. Αυτό δεν ισχύει όταν θέλεις να ασχοληθείς με κάποιες δευτερεύουσες ρυθμίσεις μέσω του συστήματος πολυμέσων MMI. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να περιπλανηθείς σε μενού και υπομενού, στα οποία δεν βρίσκεις και πολύ εύκολα το δρόμο σου.  

Business class
Όσον αφορά την ευρυχωρία, το Α4 δε θα αφήσει παραπονεμένους τους επιβάτες, αφού μιλάμε για ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορίας. Αυτό σημαίνει ότι τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς παραχωρήσεις, όπως και μπόλικα πράγματα στο πορτμπαγκάζ των 480 λίτρων. Ειδικά όμως η έκδοση Limited, σας κάνει δώρο ένα πακέτο αποθηκευτικών χώρων, καθώς και την αναδίπλωση των πλατών του πίσω καθίσματος.

Ποιοτικά τα πράγματα είναι άψογα, τόσο όσον αφορά την ποιότητα και το φινίρισμα των πλαστικών και των άλλων υλικών όσο και τη συναρμολόγησή τους. Μια εκτέλεση που συμβάλλει και αυτή με τον τρόπο της στην κορυφαία ηχομόνωση της καμπίνας του Α4. Μόνο το σκληρό πλαστικό στο κάτω μέρος του ταμπλό χάνει στη μάχη των εντυπώσεων.

Για να ψάχνεις να αγοράσεις ένα πολυτελές αυτοκίνητο αυτής της κλάσης, έχεις συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι θα πληρώσεις κάτι παραπάνω. Ωστόσο, το A4 1.8 TFSI Limited δε μπορείς να το χαρακτηρίσεις παράλογα ακριβό σε σχέση με αυτό που είναι και αυτό που μπορεί να προσφέρει.

Business class και πάλι
Το A4 1.8 TFSI 120 PS στην έκδοση Limited έναντι 27.850 ευρώ (με απόσυρση) ενσωματώνει και το πακέτο Business χωρίς επιβάρυνση. Αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς xenon με φώτα ημέρα τύπου LED και πλυστικό σύστημα, αισθητήρα βροχής και φώτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, πακέτο αποθηκευτικών χώρων και εσωτερικού φωτισμού, ηχοσύστημα Audi Concert με οκτώ ηχεία και έγχρωμη οθόνη 6,5”, πολύ-λειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, υποδοχές ISOFIX στο κάθισμα του συνοδηγού (πιστέψτε μας, εξαιρετικά πρακτικό) ασύμμετρα αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθίσματος (60:40), ανοιχτή ακρόαση τηλεφώνου μέσω Bluetooth, προβολείς ομίχλης, μεταλλικό χρώμα και ζάντες αλουμινίου 17”.

Το κόστος χρήσης στο Audi Α4 1.8 TFSI 120 PS επηρεάζεται από τη σχετικά υψηλή κατανάλωση που, στη μέση τιμή της, τη μετρήσαμε στα 8,9 lt/100 km. Για να πάρετε μια τάξη μεγέθους σε βάθος τριετίας και με 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος θα πρέπει να γνωρίζετε τα εξής: Κόστος βενζίνης €6.900, ασφάλιστρα €1.251, τέλη κυκλοφορίας €770. Ή αλλιώς 250 ευρώ το μήνα. Ακόμη χρειάζεται να γνωρίζετε ότι η αλλαγή λαδιών γίνεται μια φορά το χρόνο ή κάθε 15.000 km και service κάθε δύο χρόνια ή 30.000 km.  

Τι λέει το DRIVE
Το Α4 των 120 PS σπάει προς τα κάτω το φράγμα των 30.000 ευρώ, χωρίς όμως να θυσιάζει την αξιοπρέπεια στις επιδόσεις και επιπλέον εμπλουτίζεται με ένα πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού.
Τιμή από €27.850 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 120 PS/3.650-6.200 rpm, 23,4 kgm/1.500-3.650 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-120 km/h 14,5”
0-140 km/h 20,6”
0-160 km/h 29,2”
0-400 m 17,2”
0-1.000 m 31,7”
50-80 km/h με 3η 4,5”
80-110 km/h με 4η 7,9”
110-140 km/h με 5η 10,3”
110-140 km/h με 6η 13,5”
100-0 km/h 35,8 m
Τελική 208 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 151 g/km
Διαστάσεις 4.700 x 1.830 x 1.430 mm
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube