Test Drive: Audi A3 Sportback g-tron

Test Drive: Audi A3 Sportback g-tron

Μπορεί το φυσικό αέριο να κάνει τη διαφορά στην αυτοκίνηση; Η Audi πιστεύει πως μπορεί, και το A3 g-tron το αποδεικνύει. Υπό προϋποθέσεις...

Πρόκειται για αυτές τις περιπτώσεις που μέχρι να καταλάβεις τι ακριβώς γίνεται, έχουν ήδη πάρει διαστάσεις. Η χρήση φυσικού αερίου κίνησης προβλέπουμε να είναι η επόμενη μεγάλη «επανάσταση» στην αυτοκίνηση. Μεγαλύτερη βέβαια σημασία από τις δικές μας προφητείες έχουν οι πράξεις μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Audi.

Το A3 Sportback g-tron που δοκιμάσαμε ήταν εξωτερικά ένα καθ’ όλα φυσιολογικό A3. Οι μόνες οπτικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στον πίσω προφυλακτήρα ο οποίος περιλαμβάνει διαχύτη με αντηρίδες σε γκρι απόχρωση, για να καλύπτει τις απολήξεις της εξάτμισης, και τους λογότυπους g-tron. Πρόκειται ωστόσο για ένα αυτοκίνητο Bi-fuel του οποίου το βασικό καύσιμο είναι το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), που κινεί έναν κινητήρα 1.4 TFSI με απόδοση 110 PS και όχι 122, όπως ο αντίστοιχος βενζίνης.

Το αέριο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 14,4 kg, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το χώρο αποσκευών. Φυσικά υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων βενζίνης, που είναι και το εναλλακτικό καύσιμο. Εξυπακούεται πως ο κινητήρας είναι προσαρμοσμένος για την καύση φυσικού αερίου. Η κυλινδροκεφαλή, το τούρμπο, το σύστημα έγχυσης και ο καταλύτης έχουν δεχτεί τροποποιήσεις. Ο οδηγός πάντως ελάχιστα ασχολείται με όλα αυτά. Γεμίζει πανεύκολα και γρήγορα και έχει στη διάθεσή του δύο διαφορετικούς δείκτες στάθμης καυσίμου, καθώς και ενδείξεις στο trip computer για τη στιγμιαία κατανάλωση CNG, την αυτονομία με το κάθε καύσιμο ξεχωριστά, αλλά και τη συνολική.

Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες από του αντίστοιχου Α3 1.4 TFSI 122 PS, πράγμα λογικό λόγω επιπλέον βάρους και λιγότερων ίππων. Από το άμεσα ανταγωνιστικό του όμως (από οικονομοτεχνικής άποψης) Audi A3 Sportback 1.6 TDI, είναι μακράν πιο γρήγορο. Για περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες θα επανέλθουμε σύντομα. Αξίζει στο μεταξύ να γνωρίζετε το εξής: Mε κατανάλωση 4,5 kg/100 km, το Α3 Sportback g-tron μπορεί να διανύσει μια απόσταση περίπου 300 km . Αυτό σημαίνει συνολικά κάτι παραπάνω από €11, δηλαδή ένα 45% μικρότερο κόστος από το αντίστοιχο ντίζελ. Η αχίλλειος πτέρνα; Το πολύ μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού, το οποίο προς το παρόν περιορίζεται μόνο σε τρία μόλις βενζινάδικα στην Αττική.

Ο σχεδιασμός πάντως είναι σε δύο χρόνια από τώρα να υπάρχει πανελλαδική κάλυψη. Υπό αυτή την έννοια έχει νόημα. Διαφορετικά, η απόσβεση της διαφοράς τιμής των σχεδόν €2.000 από το 1.6 TDI θα γίνει βασανιστικά αργά.

Τι λέει το DRIVE
Πιστεύουμε ότι το φυσικό αέριο μπορεί να γίνει η επόμενη «επανάσταση» ύστερα από την άρση της απαγόρευσης του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πλεονεκτήματα είναι μάλιστα περισσότερα. Όλα αυτά βέβαια υπό την αίρεση ότι θα δημιουργηθεί ένα ικανό δίκτυο ανεφοδιασμού.
Τιμή €26.040 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/4.800-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,6”
30-50 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (5η) 10,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 kg/100km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.785 x 1.427 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube