Test drive: Audi A3 Sportback 30 TFSI

Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του νέου Audi Α3 Sportback με τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα των 110 PS και εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Το Audi A3 είναι το αυτοκίνητο που ανέδειξε την premium πλευρά των μικρομεσαίων χάτσμπακ και αυτό ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει, καθώς επί χρόνια αποτελούσε και το best selling μοντέλο του Ingolstadt. Στην τρίτη γενιά του, το A3 είχε να αντιμετωπίσει έναν ανταγωνισμό που είχε δυναμώσει πάρα πολύ. Το μήνυμα είχε ληφθεί από την Audi και έτσι το A3 δεν πήρε απλά μια ισχυρή δόση ανανέωσης, αλλά χαρακτηρίζεται από μια σχεδιαστική επανάσταση τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. 

Το αμάξωμα που οροθετείται από έντονα νεύρα, τονισμένους θόλους και -όπου υπάρχουν- τα χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED, είναι δυναμικό και ταυτόχρονα ελκυστικό αλλά δίχως εξάρσεις τέτοιες που θα ξενίσουν το κοινό της μάρκας. Με λίγα λόγια, η τεχνολογική αναβάθμιση που θα αναλύσουμε στη συνέχεια, απέκτησε το περιτύλιγμα εκείνο που της αρμόζει.

Το νέο A3 Sportback (οι τρίθυρες και οι κάμπριο εκδόσεις καταργήθηκαν καθώς δεν πουλούσαν) πατά στη βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB. Με διαστάσεις 4.343 x 1.816 x 1.449 mm, είναι περίπου τρεις πόντους μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο με το μεταξόνιο να παραμένει αμετάβλητο στα 2,63 m. Οι χώροι είναι εφάμιλλοι της προηγούμενης γενιάς, ακόμα και εκείνος για τις αποσκευές με τα 380 lt.

Αν ο εξωτερικός σχεδιασμός αλλάζει την εικόνα του Α3 που ξέραμε μέχρι χθες, τότε όταν ανοίξεις την πόρτα θα βρεθείς μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Το σχεδιαστικό τμήμα της Audi έβαλε στο αρχείο τις μονοκόμματες γραμμές που χαρακτήριζαν τις προηγούμενες γενιές και υιοθέτησε ένα διαφορετικό πολυεπίπεδο στιλ με σαφώς πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση.

 

a3 dash

Το ταμπλό μοιάζει να είναι μοιρασμένο στα δύο με τον οδηγό και τον συνοδηγό να έχουν ο καθένας τον δικό του χώρο, την ώρα που τα πάντα έχουν περάσει στην ψηφιακή εποχή. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 10,25’’ (προαιρετική η μεγαλύτερη οθόνη του Audi virtual cockpit των 12,3 ιντσών), ενώ στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής 10,1” του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με δυνατότητα φωνητικών εντολών και πληθώρα επιλογών για σύνδεση συσκευών που υπακούν σε λογισμικό Android ή iOs.

Η ποιότητα των υλικών στο επάνω μέρος του ταμπλό έχει γίνει ακόμα καλύτερη και δεν είναι τίποτα λιγότερο από αυτό που περιμένεις στην premium κατηγορία, οπότε οι όποιες ενστάσεις μας έχουν να κάνουν με τα πλαστικά χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και στο γεγονός ότι οι πίσω πόρτες δεν καλύπτονται με το ίδιο μαλακό υλικό όπως οι εμπρός.

a3 pn

Ασφάλεια και άνεση
Στο νέο Α3, το επίπεδο εξοπλισμού είναι σαφώς πλουσιότερο από το παρελθόν και περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο  συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας. Μάλιστα στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τρία προνοητικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που είναι Audi Pre Sense Front, Active Lane Departure Warning και Collision Avoidance Assistance. Από εκεί και πέρα, μπορείς να προσθέσεις ό,τι θέλεις πληρώνοντας βέβαια το ανάλογο τίμημα.

Επιπλέον όμως υπάρχει και η υπηρεσία υπηρεσία FoD (Functions on Demand), η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του Α3 να προσθέσουν μέσω της εφαρμογής myAudi μια σειρά από συστήματα -όπως δορυφορικό σύστημα πλοήγησης- και μετά την αγορά του αυτοκινήτου, ακόμα και για ορισμένο χρονικό διάστημα. Η αναβάθμιση γίνεται χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κάποιο συνεργείο. Αυτό που θα θέλαμε στο βασικό εξοπλισμό πάντως, είναι οι αισθητήρες παρκαρίσματος.

Οδηγώντας
Κάτω από το καπό ζει ο αναβαθμισμένος αλουμινένιος 3κύλινδρος 1.0 TSI Evo βενζινοκινητήρας που ανήκει στην οικογένεια EA211. Πέρα από τον άμεσο ψεκασμό common-rail σε πίεση 350 bar και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, ο νέος κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Το τελευταίο χαρακτηριστικό είναι ιδιαίτερα σπάνιο στους κινητήρες βενζίνης, ενώ αρκετά υψηλός είναι και ο λόγος συμπίεσης, στο 11,5:1.

Η ισχύς του φτάνει τους 110 PS/5.500 rpm και η ροπή τα 200 Nm/2.000-3.000 rpm, ενώ στην έκδοση της δοκιμής μας που είναι η βασική, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Κάπως έτσι, τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 10,6’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 km/h. Αυτό που κατά βάση υπόσχεται όμως η τεχνολογία του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η χαμηλή κατανάλωση. Μπορεί να μην πετύχαμε -όπως πάντα άλλωστε – τα 5,4lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο, μετρήσαμε όμως 7,0 lt/100 km. Pas mal που λένε και οι Γάλλοι…

Στο δρόμο απολαμβάνεις την γνώριμη αίσθηση Audi ελαφρώς αναβαθμισμένη. Στιβαρό, με αρχοντική κύλιση, προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης ακόμη και στη βασική αυτή έκδοση όπου η πίσω ανάρτηση είναι ημιάκαμπτος άξονας (η διάταξη τεσσάρων συνδέσμων προσφέρεται στις ισχυρότερες εκδόσεις). Στις στροφές δεν γέρνει υπερβολικά και δεν θα σε τρομάξει, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με την αρχοντιά ενός μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα, δεν έχει τον ενοχλητικό ήχο που έχουν άλλα τρικύλινδρα σύνολα και αποδεικνύεται πρόθυμος από χαμηλά, με την κλιμάκωση του κιβωτίου να βοηθά σε αυτό. Το σύστημα διεύθυνσης είναι «ζωηρό», άμεσο και γρήγορο και παρέχει τη σωστή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών. Μάλιστα θα λέγαμε πως σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, το τιμόνι είναι πιο ακριβές και το πλαίσιο εμφανίζεται περισσότερο υπάκουο στις εντολές σου.

a3 rear

Να το πάρω;
Mε την τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης να ξεκινά από τις €22.000 (€23.820 η Advanced και €26.080 η S Line) o αγοραστής έχει περιθώριο να επιλέξει επίπεδα εξοπλισμού όσο αντέχει η τσέπη του. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικά φθηνότερο από την BMW 116i (€23.668), και κατά μόλις €89 ακριβότερο από την Mercedes-Benz A160 (€21.911). 

Συνοψίζοντας, το νέο Α3 Sportback στη βασική του έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και τον τρικύλινδρο των 110 PS εκπλήσσει ευχάριστα, καθώς σου δίνει μια συνολική αίσθηση πολύ καλύτερη από αυτήν που περιμένεις από την πρώτη ανάγνωση των χαρακτηριστικών του.

Πέρα από την ελκυστική εξωτερική εμφάνιση και το απόλυτα εκσυγχρονισμένο ψηφιακό εσωτερικό του, προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις που συνδυάζονται με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Την ίδια στιγμή οι τέσσερις κύκλοι στη μάσκα αποτελούν εγγύηση των premium χαρακτηριστικών που θέλει ο αγοραστής της κατηγορίας με το σύνολο τελικά να αποτελεί έναν άξιο διεκδικητή της κορυφής σε αυτή την κλάση.


Τι λέει το DRIVE
Ακόμη και στη βασική του έκδοση του νέο Audi A3 προσφέρει όλα τα premium χαρακτηριστικά της μάρκας, που συνδυάζονται με έναν ελκυστικό σχεδιασμό και με αξιοπρεπείς επιδόσεις. 
Τιμή από €22.000
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, VGT, 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 204 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km (κατά WLTP)
Διαστάσεις 4.343 x 1.816 x 1.449 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.295 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
*Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης