Test drive: Audi A1 Sportback 1.4 TFSI CoD S tronic

Test drive: Audi A1 Sportback 1.4 TFSI CoD S tronic

Παραλίγο GTi: Και επιδόσεις και (σχετική) οικονομία και πέντε πόρτες και όνομα. Το μικρό Audi είναι πολυτάλαντο, αν βέβαια μπορείς να πληρώσεις για όλα αυτά...

Συνήθως από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης ζητάς πρακτικότητα και οικονομία. Υπάρχει όμως κι ένα (μικρό στην Ελλάδα, αλλά υπαρκτό) αγοραστικό κοινό που «χρειάζεται» και άλλα πράγματα.

Όπως εικόνα, ποιότητα και επιδόσεις και προφανώς μπορεί να πληρώσει για όλα αυτά. Το Audi A1 λοιπόν, πέρα από τις «μικρές» εκδόσεις 1.2 TFSI, προσφέρει και μια πιο προσκείμενη στο ίματζ της εταιρείας, την 1.4 TFSI με 140 PS και τεχνολογία αιχμής.

Overload τεχνολογίας
Διότι δεν είναι λίγο ένα αυτοκίνητο πόλης να κινείται από έναν υπερσύγχρονο κινητήρα τούρμπο με άμεσο ψεκασμό, με τεχνολογία Cylinder on Demand και ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ξηρού τύπου με επτά ταχύτητες. Από μόνα τους αρκούν για να το κατατάξουν στο πάνω άκρο της κατηγορίας.

Προσθέστε τώρα και μια απτή ποιότητα κατασκευής που ξεπερνά κατά πολύ την κατηγορία και βεβαίως επιδόσεις που το κατατάσσουν στα μικρά GTi και θα έχετε μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Ο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι αναμφισβήτητα ο κινητήρας, ο οποίος αποδίδει όπως είπαμε 140 PS/5.000 rpm και ροπή 25,5 kgm από τις 1.500 έως και τις 3.500 rpm. Εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και ιντερκούλερ μπορεί να λειτουργεί με τους δύο από τους 4 κυλίνδρους, όταν το φορτίο του είναι χαμηλό, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο και ρύπους. Πόσο; Τα χαρτιά δίνουν μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km και 113 g CO2/km.

Στην πράξη η καλύτερη κατανάλωση που πετύχαμε ήταν στα 6,9 lt/100 km, η οποία εύκολα ανεβαίνει κοντά στα 9 lt/100 km υπό πίεση. Το ζήτημα είναι πως ελάχιστα άλλα σούπερμινι μπορούν να καυχηθούν για ανάλογες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,2”, τετρακοσάρι από στάση σε 16,1”, χιλιόμετρο από στάση σε 29,5”, 80-110 km/h με kickdown σε 3,9”. Είπαμε πρέπει να ψάξεις ανάμεσα στα μικρά GTi των 150 plus ίππων για να βρεις καλύτερες μετρήσεις.

Αξίζει όσα κοστίζει;
Το ακόμα πιο σημαντικό είναι πως το Α1 ξέρει να διαχειρίζεται σωστά τη δύναμή του. Η υποστροφή είναι μικρή, το τιμόνι κλασικά απαθές αλλά γρήγορο, και η άνεση σε αποδεκτό επίπεδο αν υπολογίσεις και τις 17άρες ζάντες. Το έξτρα 7άρι S tronic κάνει πολύ γρήγορες αλλαγές, αλλά εξακολουθεί να είναι κάπως απότομο στις εκκινήσεις.

Η λειτουργία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων είναι επίσης μια ενδιαφέρουσα διαδικασία. Με λίγη προσοχή στην πίεση του γκαζιού μπορείς σε δρόμο χωρίς μεγάλες υψομετρικές διαφορές να διατηρείς ταχύτητες και πάνω από τα 120 km/h με δύο κυλίνδρους, νιώθοντας απλώς ένα μικρό κραδασμό. Εννοείται πως επανέρχεται σε 4κύλινδρη λειτουργία πολύ γρήγορα και δίχως κανέναν δισταγμό αμέσως μόλις πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι.

Μας άρεσε λοιπόν ετούτο το Α1. Είναι ένας καλός συμβιβασμός για όσους θέλουν επιδόσεις δίχως μεγάλη κατανάλωση. Το μεγαλύτερο μειονέκτημά του είναι ασφαλώς η τιμή. Τα €24.150 (χωρίς απόσυρση) που κοστίζει ένα Sportback με S tronic, όπως το αυτοκίνητο δοκιμής είναι αναμφίβολα πολλά. Το αν πραγματικά τα αξίζει εξαρτάται κυρίως από το πορτοφόλι όποιου το αγοράζει.

Τι λέει το DRIVE
Το συγκεκριμένο Α1 είναι μια πολύ σοβαρή πρόταση για όσους αναζητούν καλές επιδόσεις, σπορ συμπεριφορά και το κύρος που εκπορεύεται από το όνομά του. Απλώς θα πρέπει να έχουν και πολύ σοβαρό πορτοφόλι...
Τιμή από € 20.500 (χειροκίνητο, 3θυρο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, Cylinder on Demand 140 PS/5.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
0-160 km/h 22,0”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 29,5”
50-80 km/h (kickdown) 2,7”
80-110 km/h (kickdown) 3,9”
110-140 km/h (kickdown) 6,0”
100-0 km/h σε 38,1 m
Τελική 212 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 113 gr/km
Διαστάσεις 3.954 x 1.746x 1.422
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube