Test drive: Ανανεωμένη BMW X3 xDrive20d 190 PS

Test drive: Ανανεωμένη BMW X3 xDrive20d 190 PS

Η ανανεωμένη X3 είναι το τέλειο δείγμα του μεγάλου SUV της νέας εποχής και η xDrive20d το πιο αντιπροσωπευτικό από την τετρακίνητη γκάμα της BMW. Άμεσο, δυνατό, αποτελεσματικό και τεχνολογικά πλήρες.

Η BMW X3 έχει ξεπεράσει τα δέκα χρόνια ζωής, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως, κάτι που την κατατάσσει ανάμεσα στα πιο πετυχημένα μεγάλα SUV.

Οι σχεδιαστικές διαφορές, τα νέα διπλά φανάρια με δυνατότητα εγκατάστασης προσαρμοζόμενων προβολέων LED ή ο διαφορετικός προφυλακτήρας είναι τα μέσα έτσι ώστε να μιλήσει στον κόσμο. Να πει για τους αναβαθμισμένους κινητήρες, τις κάμερες του Surround View και άλλα που θα δούμε παρακάτω.

Υψηλές προδιαγραφές
Θέλοντας και μη, τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω στον καινούργιο κινητήρα ντίζελ. Ο νέος δίλιτρος είναι βελτιωμένος στα σημεία. Ξεχωρίζει ο αισθητήρας πίεσης μέσα στο θάλαμο καύσης, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα για ακόμη μεγαλύτερο συντελεστή απόδοσης. Αλλά και ο πιο προηγμένος έλεγχος του θορύβου του κινητήρα, μειώνοντας τους κραδασμούς σε χαμηλό φορτίο, πολύ περισσότερο σε συνδυασμό με τους νέους άξονες αντιστάθμισης.

H τουρμπίνα έχει ρουλμάν για ακόμα χαμηλότερη τριβή και για βελτιωμένη απόκριση στις χαμηλές στροφές. Η πίεση του κυκλώματος άμεσου ψεκασμού έχει ανέβει στα 2.000 bar, ενώ στα περιφερειακά, βρίσκουμε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού. Στην χειροκίνητη πισωκίνητη sDrive18d αποδίδει 150 ίππους και 36,7 kgm, ενώ εδώ, στην τετρακίνητη αυτόματη xDrive20d έχει 190 ίππους και 40,8 kgm.

Η διαφορά με την προηγούμενη X3 xDrive20d είναι μικρή στις επιδόσεις από στάση, αλλά πιο αισθητή στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα που χρησιμοποιούν το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχει πολύ πυκνή κλιμάκωση και χωρίς κενά ροπής πουθενά.

Αυτό που κάνει την περισσότερη εντύπωση, είναι η οικονομία καυσίμου. Με καθημερινή οδήγηση μένει κοντά στα 8 lt/100 km, όμως με πιο συνειδητοποιημένη οικονομική προσέγγιση πέφτει στα 7 lt/100 km στην πόλη και ακόμα πιο κάτω στον ανοιχτό δρόμο.

Στην κορυφή
Η συμπεριφορά της X3 xDrive20d χαρακτηρίζεται από μια λεπτή ισορροπία, ανάμεσα στην αμεσότητα των αντιδράσεων και στην άνεση της ανάρτησης. Προσπαθεί να πετύχει το δύο στα δύο, αλλά τελικά η σπορ συμπεριφορά υπερισχύει.

Προσεγγίζοντας στο όριο μια καμπή, περνούν τρία ξεχωριστά στάδια: Αρχικά η κλίση του αμαξώματος προς το εξωτερικό, έπειτα η συμπίεση του εμπρός μέρους και τέλος ένα μικρό γλίστρημα των πίσω τροχών που τη φέρνει με ένα ελάχιστο ανάποδο στην ευθεία.

Στο ταξίδι είναι απόλυτα σταθερή, χωρίς το εμπρός μέρος να «διαβάζει» ενοχλητικά το δρόμο και να χρειάζεται να ασχολείσαι συνέχεια με το τιμόνι. Παρομοίως, σε απότομο φρενάρισμα πανικού, δεν έχει νευρικές αντιδράσεις και σταματάει από τα 100 km/h σε 40,8 m.

Στο χώμα, είναι πολύ σκληρή για πραγματικές διαδρομές off road, ενώ και τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης δεν θα αντέξουν πολύ πάνω σε πετρώδη εδάφη. Η τετρακίνηση δουλεύει άψογα, ενώ σε κάθε ξεκίνημα οι εμπρός παίρνουν ένα κρίσιμο ποσοστό, το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα με τη θέση του τιμονιού, το φορτίο, τη σχέση στο κιβώτιο ή το αν υπήρξε ολίσθηση το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Στην καμπίνα, το επίπεδο της ποιότητας κατασκευής, η επιλογή των υλικών και η προσοχή στη συναρμολόγηση είναι σε κορυφαίο επίπεδο. Με δυο κουβέντες, κάνει ευκολότερη και πιο πρακτική την καθημερινή οδήγηση, με ένα ποιοτικό και καλοφτιαγμένο περιτύλιγμα.

Πέντε εύσωμοι ενήλικοι δεν θα αντιμετωπίσουν καμία δυσκολία στην X3, αφού ακόμα και το κάθισμα του οδηγού τέρμα πίσω, μένει αρκετός χώρος. Ο χώρος αποσκευών έχει διπλό πάτωμα και μέγιστο όγκο 550 lt, ενώ βρίσκουμε και τα έξυπνα συστήματα συγκράτησης αντικειμένων της BMW. 

Το σύστημα πολυμέσων iDrive έχει μικρές αλλά αισθητές βελτιώσεις, με ευρύτερη πληροφόρηση για την κατάσταση του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα για την οδήγηση εκτός δρόμου, με πυξίδα μέτρηση κλίσης και ένδειξη του ποσοστού του xDrive.

Πλέον, είναι διαθέσιμο και το σύστημα «περιφερειακής όρασης» Surround View. Με κάμερες στους προφυλακτήρες και κάτω από τους καθρέπτες μας δίνει εξαιρετική εικόνα του όποιου εμπόδιου, είτε στο παρκάρισμα, είτε στην οδήγηση εκτός δρόμου.

Ακόμα μια φορά, η μεσαία τετρακίνητη BMW μας αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Σαφώς, τα €48.150 δεν είναι λίγα, για πολύ κόσμο είναι μια μικρή περιουσία, όμως με την ίδια σιγουριά μπορώ να πω πως κανένα άλλο μοντέλο δεν μπορεί να σταθεί στα ίσια απέναντί της σε αυτή την κατηγορία τιμής.

Διαβάστε στο DRIVE που κυκλοφορεί από 17 Σεπτεμβρίου την αναλυτική αξιολόγηση-SUPERTEST της νέας BMW X3 xDrive20d στην πίστα Terradura.

Τι λέει το DRIVE
Στην έκδοση xDrive20d μπορεί να μην είναι η πιο γρήγορη, όμως είναι ολοκληρωμένη και σίγουρα η πιο οικονομοτεχνικά συμφέρουσα.
Τιμή €48.150
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
0-120 km/h 12,2”
0-140 km/h 17,5”
0-160 km/h 25,1”
0-400 m 16,1” @ 136,2 km/h
0-1.000 m 30,1” @ 169,8 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,5”
110-140 km/h (kickdown) 7,3”
Φρένα 100-0 km/h 40,8 m
Tελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 143 g/km
Διαστάσεις 4.657x1.881x1.661 mm
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube