Test drive: Abarth 595 Competizione Auto

Test drive: Abarth 595 Competizione Auto

Το ανανεωμένο 595 Competizione δείχνει ακόμα και ξεχωριστό και αποκομμένο από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Η niche κατηγορία των premium μικρών έχει το δικό της φανατικό κοινό και στην περίπτωση των πλούσιων ή σπορ εκδόσεών τους, το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο ξεχωριστό και ιδιαίτερο.

Μία τέτοια περίπτωση είναι και το μικρό Abarth. Με την ανανέωση της βάσης (λέγε με FIAT 500), η Abarth έκανε την ονομασία του μοντέλου 595 και τοποθέτησε τα νέα φώτα και το σύγχρονο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων στην καμπίνα για να το εκσυγχρονίσει. Η τελευταία μάλιστα προσθήκη ήταν επιβεβλημένη, μιας και μέχρι πρότινος είχε ηχοσύστημα με μία γραμμή πληροφοριών που δεν ταίριαζε με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Βέβαια κι αυτός υπέστη ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα με καλύτερα γραφικά και ακόμα περισσότερη πληροφορία.

Στην καμπίνα του 595 Competizione συναντάμε νέο τιμόνι ντυμένο με Alcantara και ανθρακόνημα και paddles για το αυτόματο κιβώτιο –έξτρα όπως στο αυτοκίνητό μας. Ακόμα, οι ματ διακοσμητικές φάσες και οι νέες επενδύσεις των μπάκετ της Sabelt δίνουν έναν ιδιαίτερα πολεμικό τόνο.

Πέρα από τα νέα φώτα, η Abarth επανασχεδίασε τους προφυλακτήρες, μεγαλώνοντας τους αεραγωγούς για καλύτερη ψύξη και έκανε πιο έντονη τη σχεδίαση του ψευδό-διαχύτη. Παρόμοια εξέλιξη έχουν υποστεί και οι ζάντες αλουμινίου που είναι πλέον ελαφρύτερες και παρέχουν καλύτερη απαγωγή θερμότητας. Η εξάτμιση Monza με τις τέσσερις απολήξεις παρέμεινε στην έκδοση Competizione, προσφέροντας ένα τσαμπουκαλεμένο ακουστικό κρεσέντο.

Κάτω από το καπό του 595 Competizione δεν συναντάμε αλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι ο 1.4 με την τουρμπίνα της Garrett και το φίλτρο της BMC αποδίδει 180 ίππους και 25,5 kgm, και μπορεί να συνδυαστεί είτε με 5άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με 5άρι αυτοματοποιημένο όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για την αυτόματη έκδοση κάνουν λόγο για 0-100 km/h 6,9” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 225 km/h. Σε σχέση με το παρελθόν, το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο έχει γίνει πιο ομαλό στις αλλαγές και βελτίωσε αισθητά την ταχύτητά του στα ανεβάσματα, ενώ σπάνια θα παρουσιάσει κομπιάσματα που μαρτυρούν την αρχιτεκτονική του.

Ωρίμασε
Η ανανέωση του μικρού Abarth στην έκδοση Competizione έχει και άλλα καλά. Τα αμορτισέρ FSD της KONI που εφοδίαζαν τον πίσω άξονα στο προ ανανέωσης μοντέλο και που βελτίωναν σημαντικά το πρόσωπό του στο δρόμο, τοποθετήθηκαν κι εμπρός, και πλέον έχει και στις τέσσερις άκρες τα ίδια. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένο πάτημα με κάμποση ενδοτικότητα και πλήρη έλεγχο του ελαφριού αμαξώματος, χωρίς έντονα κοπανήματα και αναπηδήσεις στις μεγάλες ανωμαλίες. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι το 595 Competizione μπορεί να θεωρηθεί καθημερινό αυτοκίνητο, αλλά πλέον η συμβίωση μαζί του είναι πιο υποφερτή. Η δύναμη περνά αποτελεσματικά στο δρόμο και ακόμα καλύτερα όταν ενεργοποιήσεις το TTC (Torque Transfer Control) που ελέγχει τον εμπρός άξονα και μοιράζει σωστά τη δύναμη. Για αυτούς που θέλουν ακόμα καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το 595 Competizione μπορεί να εφοδιαστεί και με το πακέτο Performance που περιλαμβάνει και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Abarth D.A.M., αλλά μπορεί να τοποθετηθεί μόνο στις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα της έκδοσης που περιλαμβάνουν διάτρητους δίσκους, με τους εμπρός αεριζόμενους να έχουν διάμετρο 305 mm και 4πίστονες δαγκάνες της Brembo.

Κατά τα λοιπά, το 595 Competizione παραμένει ένα μίνι που θα βολέψει κυρίως κοινό χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, ενώ μπορούμε να προβλέψουμε και το μέλλον του ως ενός αντικειμένου για συλλέκτες ή «μερακλήδες».

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση χάρισε ένα πιο ώριμο πρόσωπο στο μικρό hot hatch της Abarth, με την έκδοση Competizione να δείχνει η πιο ολοκληρωμένη.
Τιμή Από € 32.487
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 180 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,4”
0-160 km/h 18”
0-400 m 15,3” @ 149km/h
0-1.000 m 28” @ 185,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,6”
50-80 km/h (3η) 3,2”
80-110 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (4η) 4,3”
110-140 km/h (4η) 4,9”
110-140 km/h (5η) 6,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 gr/km (134 auto)
Διαστάσεις 3.660 x 1.627 x 1.485 mm
Βάρος 1.110 kg
*Μετρήσεις DRIVE (χειροκίνητη έκδοση)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube