Test: Citroen C4 5d 1.6 VTi VTRs

Test: Citroen C4 5d 1.6 VTi VTRs

Ένα facelift δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη. Ένας νέος κινητήρας όμως, μπορεί
Το C4 είναι ένα καλό case study για το πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο με μακρά πορεία στην αγορά να αναθερμάνει το ενδιαφέρον με νέους, πιο αποδοτικούς κινητήρες. Γιατί καλά είναι τα μικρής έκτασης facelifts (νέος εμπρός προφυλακτήρας με ενιαίο αεραγωγό, επανασχεδιασμένη εμπρός γρίλια επηρεασμένη από το νέο C5), το σημαντικό νέο όμως είναι ο 1,6 με 122 PS, ο οποίος δημιουργήθηκε με τη συνεργασία του ομίλου PSA και της BMW.

Βιταμίνη C4
Ο νέος κινητήρας λοιπόν, παρά τον μεταβαλλόμενο χρονισμό στις βαλβίδες του και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, είναι λίγο νωθρός στις χαμηλές στροφές και «ζωντανεύει» αισθητά μετά τις 3.500 rpm.
Οι επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει χαρακτηρίζονται καλές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για το 0-100 km/h χρειάζονται 11,2” (το κορυφαίο της κατηγορίας Golf 1.4 TSI 122 PS χρειάζεται 9,4”).
Τα φρένα είναι πολύ δυνατά, με το προοδευτικό πεντάλ να έχει καλή αίσθηση και το ABS να επεμβαίνει όταν χρειάζεται.
Στην οδήγηση το C4 συνδυάζει την αποδεκτή άνεση και ποιότητα κύλισης με καλό κράτημα. Στη γρήγορη οδήγηση, οι κλίσεις δεν θα τρομάξουν τον οδηγό. Όταν πιεστεί, το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του ομαλά και ελέγχεται εύκολα με το τιμόνι, ακόμα και χωρίς το –προαιρετικό– ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) που διατίθεται έναντι €605.
Το τιμόνι μεταφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ο επιλογέας του κιβωτίου όμως έχει λαστιχένια αίσθηση, μέτρια ακρίβεια, και μεγάλες διαδρομές.

Value for money
Στο εσωτερικό οι επενδύσεις είναι από νέο υλικό, ενώ βελτιωμένη είναι η ποιότητα συναρμογής. Μια από τις πιο ευδιάκριτες αλλαγές αφορά τη μεταφορά του στροφόμετρου από την κολόνα του τιμονιού, μέσα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων στο κέντρο του ταμπλό. Έχει γίνει όμως πολύ μικρό και δυσανάγνωστο κατά την οδήγηση.
Η εργονομία απαιτεί εξοικείωση εξαιτίας των πολλών διακοπτών τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στο σταθερό κέντρο του τιμονιού, αλλά η πρακτικότητα και οι χώροι είναι απόλυτα ικανοποιητικά.


Τι λέει το DRIVE
Ο νέος κινητήρας συνδυάζει καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Το C4 εξακολουθεί να ξεχωρίζει για τη σχεδίασή του, αλλά και για τον πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας
Τεχνολογία
1.598 cc, 16V, 2 EEK, 122 PS / 6.000 rpm, 16,3 kgm / 4.250 rpm Επιδόσεις
0-100 km/h 11,2”
Τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση
9,9 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube