Test: Chevrolet Cruze 1.6 LS

Έκπληξη: Καλύτερο από ότι περιμέναμε. Το νέο «παγκόσμιο» αυτοκίνητο της Chevrolet τα κάνει όλα και συμφέρει.

Ο τελευταίος απόγονος της οικογένειας της GM φτάνει με το χρυσαφί λογότυπο της Chevrolet στη διπλή εμπρός γρίλια. Έχει ισχυρότατο DNA, το οποίο δύσκολα κρύβεται κάτω από την επιθετική σχεδίαση που σχεδόν θυμίζει coupe. Η νέα γραμμή κρατά ελάχιστα κοινά με το παρελθόν, θέλοντας να τονίσει τις διαφορές με το πρόσφατο παρελθόν. To Cruze έχει την τιμή να βασίζεται στην πιο σύγχρονη παγκόσμια πλατφόρμα του ομίλου, την οποία θα μοιραστεί με το επόμενης γενιάς Opel Astra. Πρόκειται για ένα προϊόν διεθνούς συνεργασίας το οποίο για πρώτη φορά θα απευθύνεται σε όλες τις αγορές με τα ίδια χαρακτηριστικά και το ίδιο όνομα. Αυτή η Chevy είναι διαφορετική.

Αναβάθμιση
[inset side=left]HOT SPOTS
Νέα παγκόσμια πλατφόρμα υπό την ομπρέλα της GM
Βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, καλύτερα υλικά
Ενδιαφέρουσα σχεδίαση
Νέα, σύγχρονη σειρά κινητήρων[/inset]Στην πρώτη επαφή είσαι επιφυλακτικός, περιμένοντας να επιβεβαιώσεις ιδίοις όμμασι την φήμη που έχει προηγηθεί του αυτοκινήτου. Η διαφορά είναι ολοφάνερη σε σχέση με το Lacetti, το οποίο αντικαθιστά. Σχεδιαστικά ευχάριστο, με ενδιαφέρουσες επιλογές χρωμάτων και υλικών, καθώς και σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, δείχνει να σέβεται περισσότερο τον οδηγό και τους επιβάτες του. Η καλή σχέση αξίας τιμής είναι αυταπόδεικτη, με την έκδοση δοκιμής των €14.450 να προσφέρει κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο (παράθυρα, καθρέπτες, κλειδαριές) και ηχοσύστημα με υποστήριξη MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι. Σημειώστε πως ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει έξι αερόσακους και ESP σε όλες τις εκδόσεις. Έχοντας μεγαλώσει σε μεταξόνιο (85 mm) και μετατρόχια (64 mm εμπρός και 78 mm πίσω)  προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα, ακόμα και για πέντε επιβάτες. Η πόρτα του χώρου αποσκευών αποκαλύπτει, ούτε λίγο ούτε πολύ 450 λίτρα, που δύσκολα θα γεμίσει ο υποψήφιος αγοραστής.

Ισορροπίες
Το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου φωνάζουν Opel, με το λογότυπο Ecotec να δεσπόζει μόλις ανοίξουμε το καπό. Οι 113 ίπποι μέγιστης ισχύος περιμέναμε πως θα έδιναν καλύτερες επιδόσεις στο Cruze, κάτι το οποίο διαψεύδεται στην ευθεία μετρήσεων. Με 12,4" για τα πρώτα 100 km/h και 10,6" για την επιτάχυνση 80-110 km/h με 4η σχέση, δεν διεκδικεί δάφνες. Παρόλα αυτά, όταν οδηγηθεί με τις στροφές του κινητήρα ψηλά, πάνω από το αισθητό σκαλοπάτι της ροπής στις 3.000 rpm, κρίνεται ως αξιοπρεπές για τα 1.380 κιλά του. Ο επιλογέας ταχυτήτων δεν βοηθά στις γρήγορες αλλαγές, όμως είναι σαφής και δίνει με διαφορά την καλύτερη αίσθηση από τα υπόλοιπα κιβώτια της μάρκας.
Στο παιχνίδι της οδικής συμπεριφοράς είναι φανερό ότι έχει επικρατήσει η άνεση και η ποιότητα κύλισης έναντι του σπορ χαρακτήρα. Το υδραυλικό τιμόνι 2,8 στροφών δεν υπολείπεται σε αίσθηση, όμως η μαλακή ανάρτηση περιορίζει την αμεσότητα του Cruze. Θεωρούμε σημαντικότερη επιτυχία τον περιορισμό του θορύβου και των κραδασμών. Στα θετικά σημειώνουμε του αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, που το ακινητοποιούν σε 40 μέτρα από τα 100 km/h. Νοιώθεις πως είναι πολύ πιο κοντά στο ευρωπαϊκό πρότυπο μικρομεσαίου αυτοκινήτου από ότι ο πρόγονός του. Άλλωστε η χρήση του ως οικογενειακό μέσο μετακίνησης προτάσσει άλλα χαρίσματα όπως η ευρυχωρία και η οικονομία στο καύσιμο, τομείς στους οποίους διαπρέπει…
Κάνοντας τον απολογισμό, βρίσκουμε τόσο τη Chevrolet όσο και το αγοραστικό κοινό εξίσου κερδισμένους. Έχουν στα χέρια τους ένα καλό, ισορροπημένο και αξιόλογο προϊόν, που δεν διακρίνεται μόνο για την χαμηλή του τιμή.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Το Cruze αποτελεί ένα πολύ θετικό βήμα της Chevrolet. Κατάφερε να εντάξει στη γκάμα της ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο, κρατώντας ταυτόχρονα την τιμή χαμηλά.
Τεχνολογία:
1.598 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16V, 2 EEK, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 113 PS / 6.400 rpm, 15,6 kgm / 4.200 rpm
Επιδόσεις: 0-100 km/h

12,4”
Τελική:
185 km/h
Μέση κατανάλωση:
10,9 lt/100 km[/blockquote]