Test: BMW ΣΕΙΡΑ 3 2009

Με επιλεγμένες κινήσεις στην εμφάνιση, τον εξοπλισμό, τους κινητήρες και τη μετάδοση, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της BMW έρχεται ανανεωμένο
Αισίως η 3άρα έχει συμπληρώσει 33 χρόνια ζωής και έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερες από 12 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα. Σημάδι κύρους και κοινωνικής καταξίωσης αλλά και, παραδοσιακά πλέον, αυτοκίνητο συνδεδεμένο με την οδηγική απόλαυση, η Σειρά 3 κουβαλάει όνομα και αγωνιστικές περγαμηνές που θα ζήλευαν πολλοί ανταγωνιστές της. Τώρα, με τον ανταγωνισμό ανανεωμένο και αναβαθμισμένο, οι Βαυαροί προχώρησαν σε προσεκτικές κινήσεις τελειοποίησης. Όπως αναμένεται σε κάθε facelift, το πιο εμφανές «φρέσκο» στοιχείο είναι η εμφάνιση. Η 3άρα, χωρίς να έχει αλλάξει σημαντικά, δείχνει αρκετά νεότερη: νέος εμπρός προφυλακτήρας, ελαφρώς αλλαγμένη μάσκα και ένα πιο δυναμικό καπό με δύο εντυπωσιακά νεύρα. Πιο ουσιαστικά τα καινούρια φωτιστικά σώματα με καλύτερη απόδοση και φλας τεχνολογίας LED. Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος, κατακόκκινα, πολύ πιο όμορφα φώτα, επίσης με LED, και στοπ που αναβοσβήνουν σε περίπτωση φρεναρίσματος ανάγκης, σβήνουν κάθε σημάδι αρνητικής κριτικής που είχε εισπράξει το προ-facelift μοντέλο.

Δεν φαίνεται, αλλά είναι
[inset side=left]Hot spots >>>>> Νέο πρόσωπο, καλύτερη αεροδυναμική > Ομορφότερο πίσω μέρος > Νέο iDrive δεύτερης γενιάς > Νέος 3λιτρος turbodiesel 245 PS > Αυξημένα μετατρόχια[/inset]Με πρώτη ματιά δεν φαίνονται οι αλλαγές στο εσωτερικό της 3άρας, πλην βεβαίως του νέου iDrive για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό box. Η ποιότητα και η συναρμογή πρακτικά δεν είχαν ψεγάδια και παραμένουν κορυφαίες. Παρ’ όλα αυτά, έχει μπει «χέρι» σε κάποιους διακόπτες που έχουν φινίρισμα αλουμινίου, στον πίνακα οργάνων που έχει διαφορετικό φωτισμό, στον αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα καθίσματα και στα χερούλια των θυρών. Η θέση οδήγησης παραμένει πολύ καλή, το τιμόνι είναι κορυφαίο και γενικά η αίσθηση του sedan της BMW καλύπτει και τους πιο απαιτητικούς. Μάλιστα ανάλογα με τους τροχούς του αυτοκινήτου (υπάρχουν έξι νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου) τα μετατρόχια αυξάνονται έως και 6 mm εμπρός και 24 mm πίσω, κάτι που μόνο θετικές επιπτώσεις έχει στην αίσθηση σταθερότητας του αυτοκινήτου. Στη σύντομη, αλλά ουσιαστική, οδηγική εμπειρία μας, η –εντυπωσιακή σε όλα– twin-turbo 335i επισκιάστηκε από τη νέα 330d με την απεριόριστη ροπή και τους 245 ίππους της, που χάνοντας ελάχιστα σε σπορ αίσθηση δεν ξεπέρασε (στον υπολογιστή ταξιδιού) τα 9,7 lt/100 km...
Στις υπόλοιπες αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στην γκάμα της Σειράς 3 αξιοσημείωτη είναι η τοποθέτηση τετρακίνησης στην πετρελαιοκίνητη 320xi και η χρησιμοποίηση του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (της M3) στις εκδόσεις Coupe και CC.
Ίσως η πιο σημαντική αλλαγή στα μηχανολογικά της νέας Σειράς 3 είναι η τοποθέτηση του νέου 6κύλινδρου πετρελαιοκινητήρα που θα φορά η 330d. Στο πλαίσιο του προγράμματος EfficientDynamics ο αλουμινένιος 3λιτρος κινητήρας έχει αυξημένη απόδοση κατά 6% και μειωμένη κατά 7% κατανάλωση. Αποδίδει 245 ίππους (+14 σε σχέση με τον απερχόμενο) στις 4.000 rpm και 53 kgm ροπή (+2 kgm) από τις 1.750 έως τις 3.000 rpm, και επιταχύνει την 330d από στάση στα 100 km/h σε 6,1’’. Η BMW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,7 lt και 152 gr CO2 ανά χιλιόμετρο. Με λίγα λόγια καλύπτει όχι απλά τις προδιαγραφές Euro4 που ισχύουν σήμερα, αλλά και τις EU 5 . Επιπλέον, με το έξτρα πακέτο BluePerformance η 330d υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων EU 6 που θα ισχύσουν το 2014...

Στην ανανεωμένη 3άρα κάνει πρεμιέρα το iDrive δεύτερης γενιάς, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι έχει σχεδιαστεί για τις ανάγκες των πελατών της νέας Σειράς 7. Η BMW είχε δεχτεί έντονη κριτική για τη λειτουργικότητα του πρώτου iDrive, αλλά στη συνέχεια και άλλες εταιρείες παρουσίασαν αντίστοιχα συστήματα ελέγχου πολλαπλών λειτουργιών. Οι βασικές διαφορές του νέου πολυλειτουργικού συστήματος είναι η προσθήκη τεσσάρων βασικών πλήκτρων χειρισμού και η χρήση μιας νέας οθόνης υψηλής ευκρίνειας 8,8’’! Πλέον υπάρχει σκληρός δίσκος 80 GB που επιτρέπει την αποθήκευση μουσικών –και όχι μόνο– αρχείων από εξωτερική πηγή, δυνατότητα παραγγελίας του εξαιρετικού συστήματος πλοήγησης Professional, εξελιγμένη λειτουργία φωνητικού ελέγχου, αλλά και το ολοκαίνουριο BMW ConnectedDrive. Αυτό επιτρέπει απεριόριστη σύνδεση στο Ίντερνετ εντός του αυτοκινήτου μέσω τεχνολογίας EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), τέσσερις φορές ταχύτερη από το γνωστό μας από τα κινητά GPRS. Στην πράξη το νέο iDrive έχει γίνει σαφώς πιο εύχρηστο. Εξακολουθεί να απαιτεί μια περίοδο εξοικείωσης καθώς και αρκετή... μελέτη αν θες να εκμεταλλευτείς πλήρως τις απεριόριστες δυνατότητές του. Η οθόνη έχει εκπληκτική ποιότητα και αναβαθμίζει συνολικά το εσωτερικό, ενώ το Connected έχει απλά εντυπωσιακές δυνατότητες.


Κυβισμός (cc)    2.979
Κύλινδροι / Βαλβίδες    6 σε σειρά / 24
Ισχύς (PS / rpm)    306 / 5.800
Ροπή (kgm / rpm)    40,8 / 1.300-5.000
0-100 km/h (sec)    5,6
Τελική ταχύτητα (km/h)    250
Μετάδοση / Κιβώτιο    Στους πίσω τροχούς / Χειροκ. 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός    Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω    Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω)    Αερ. δίσκοι / Αερ. δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)    4.531 x 1.817 x 1.421
Μεταξόνιο (mm)    2.760
Βάρος (kg)    1.505
Tροχοί    225/45 R17