Skoda Rapid 1.4 TSI DSG

Skoda Rapid 1.4 TSI DSG

Το Skoda Rapid προσφέρει ουσία σε προσιτή τιμή, για τον οικογενειάρχη που σήμερα το χρειάζεται αυτό περισσότερο από ποτέ. Ως 1.4 TSI, θα ικανοποιήσει σε επιδόσεις και τον πιο απαιτητικό

Το νέο μοντέλο της Skoda δεν αναλώνεται σε εντυπωσιασμούς. Προσφέρει ουσία σε προσιτή τιμή, για τον οικογενειάρχη που σήμερα το χρειάζεται αυτό περισσότερο από ποτέ. Στη δυνατότερη έκδοση 1.4 TSI με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προσφέρει επιπλέον επιδόσεις και ευκολία χρήσης που δεν θα αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Η κατηγορία των μικρών σεντάν αντιμετωπίζεται συχνά από τις εταιρίες ως... αναγκαίο κακό. «Ας κοτσάρουμε ένα πορτ-μπαγκάζ στο σουπερμίνι μας για να καλύψουμε αυτόν που κανονικά χρειάζεται μεγαλύτερο οικογενειακό, αλλά δεν μπορεί να το πληρώσει», φαίνεται να λένε. Ευτυχώς, τελευταία, προσεγμένα και αυθύπαρκτα μοντέλα όπως το Peugeot 301 και το Citroen C-Elysee δείχνουν ότι αυτή η νοοτροπία αλλάζει. Το νέο Skoda Rapid είναι η τελευταία προσθήκη στην παρέα.

Μικρομέγαλο
Όπως οι ανταγωνιστές του, έτσι και το Skoda Rapid βασίζεται σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο μικρομεσαίου (2,60 m) και μετατρόχια σουπερμίνι (1,46/1,49 m εμπρός/πίσω). Οι αναλογίες του πάντως δεν ξενίζουν, με το μικρό πλάτος να φανερώνεται μόνο κοιτάζοντάς το εντελώς ευθεία από πίσω. Σχεδιαστικές εξάρσεις δεν υπάρχουν στο σχήμα του, αφού το Skoda Rapid έπρεπε να είναι φιλικό προς οικογενειάρχες κάθε ηλικίας. Πάντως η χυτή γραμμή της οροφής δεν θα έδειχνε εκτός τόπου σε ένα κουπέ.

Στο εσωτερικό, η αισθητική προπέμπει σε άλλα μοντέλα της Skoda και οι ανοιχτόχρωμες ταπετσαρίες του αυτοκινήτου της δοκιμής φωτίζουν ευχάριστα την καμπίνα. Η προσπάθεια για περιορισμό του κόστους κατασκευής φαίνεται από τα σκληρά υλικά, ακόμα και στο πάνω μέρος του ταμπλό, ή τα ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία μόνο για το κατέβασμα του τζαμιού του οδηγού. Τέτοια στοιχεία πάντως είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στην κατηγορία.

Ο τομέας στον οποίο το Skoda Rapid χτυπά κορυφή όχι μόνο για την κατηγορία του, αλλά καταφέρνει να προβληματίσει και μερικά μοντέλα της αμέσως επόμενης, είναι οι χώροι. Ο οδηγός μπορεί να καθίσει αρκετά χαμηλά, όμως ακόμα κι αν προτιμά μια ψηλότερη θέση οδήγησης, ο ουρανός του Rapid δεν θα τον εμποδίσει. Η ορατότητα προς τα εμπρός και τα πλάγια είναι πολύ καλή, ενώ προς τα πίσω περιορίζεται λίγο από το μικρό τζάμι και τις φαρδιές κολόνες.

Στο πίσω κάθισμα ο χώρος τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι είναι κορυφαίος, επιτρέποντας σε έναν επιβάτη ύψους 1,90 m να καθίσει πίσω από οδηγό ίδιου αναστήματος χωρίς κανένα συμβιβασμό. Μόνο ο πέμπτος επιβάτης θα στριμωχτεί, αφού το εσωτερικό πλάτος είναι η μοναδική διάσταση που θυμίζει ότι το Rapid ανήκει στη μικρή και όχι τη μικρομεσαία κατηγορία. Τον χώρο αποσκευών των 550 λίτρων πάντως, που αποτελεί τιμή-ρεκόρ για την κατηγορία, τον ζηλεύουν αρκετά μικρομεσαία σεντάν.

Νταβραντισμένο
Κάτω από το καπό του Skoda Rapid τοποθετούνται κινητήρες που έχουν αποδείξει την αξία τους σε πάμπολλα μοντέλα του Ομίλου VW, και αυτό εδώ είναι το δυνατότερο της γκάμας. Ο γνωστός 1.4 TSI των 122 PS συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο DSG επτά σχέσεων στο Rapid. Σύστημα stop/start δεν υπάρχει στο «δικό μας», διατίθεται όμως ως μέρος του προαιρετικού πακέτου Green Tec, μαζί με σύστημα ανάκτησης ενέργειας και λάστιχα χαμηλής τριβής κύλισης, με επιβάρυνση €400. Ακόμα και χωρίς αυτά πάντως, η κατανάλωση κρατιέται χαμηλά και τα 8,7 lt/100 km που «έγραψε» κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι σίγουρα λογική τιμή. Για να την πετύχεις πρέπει να αντισταθείς στην πανταχού παρούσα δύναμη του κινητήρα και στο κιβώτιο που είναι πάντα πρόθυμο να κατεβάσει. Οι επιδόσεις καλύπτουν με το παραπάνω όποιον βιάζεται ή όποιον θέλει να προσπερνά με ασφάλεια ακόμα και με πλήρες φορτίο.

Ενώ το Skoda Rapid είναι ένα μοντέλο με σαφή προσανατολισμό στην άνεση, η έκδοση Elegance της δοκιμής είναι εξοπλισμένη με λάστιχα χαμηλού προφίλ (215/45 R16), που ταιριάζουν περισσότερο σε κατασκευές με σπορ χαρακτήρα. Έτσι επιβαρύνεται με λίγο αυξημένο θόρυβο κύλισης και πιο «ξερό» πέρασμα από τις κακοτεχνίες των δρόμων της πόλης, χαρακτηριστικά που κατά πάσα πιθανότητα θα απουσιάζουν από τις εκδόσεις με πιο λογικές διαστάσεις τροχών. Η ανάρτηση πάντως δουλεύει υποδειγματικά σε κάθε συνθήκη. Ειδικά σε υψηλότερη ταχύτητα, δίνει στο Rapid το σίγουρο πάτημα που συνήθως συναντάμε σε σεντάν μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το τιμόνι είναι πολύ ακριβές και όχι τόσο ελαφρύ όσο τα περισσότερα από τα καινούργια ηλεκτρικά που έχουμε οδηγήσει. Στη γρήγορη οδήγηση, το πλαίσιο αποκρίνεται με την αναμενόμενη, για το χαρακτήρα του υστέρηση, είναι όμως ομοιογενές στις αντιδράσεις του. Το πίσω μέρος ποτέ δεν ξεκολλά απότομα, ενώ χρειάζεται μόνο προσοχή στο γκάζι για να μην σπινάρει ο εσωτερικός και σε κόψει το μη-απενεργοποιούμενο ESP. Το μεσαίο πεντάλ έχει λίγο σπογγώδη αίσθηση, αλλά η αποτελεσματικότητα των φρένων δεν αφήνει περιθώριο για αρνητικά σχόλια. Τα 36,3 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h κατατάσσουν το Rapid ανάμεσα στα κορυφαία αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Όλα εδώ. Πληρώνονται;
Μπορείς να αγοράσεις ένα Rapid με λιγότερα από €12.000, όμως εδώ έχουμε το κορυφαίο Skoda Rapid 1.4 TSI DSG Elegance. Η τιμή του είναι €17.290 με το όφελος απόσυρσης (€18.690 η αρχική), ενώ ένα αυτοκίνητο όπως αυτό της δοκιμής που διαθέτει επιπλέον ηχοσύστημα με οθόνη αφής και σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.ά. θα κοστίσει ακόμα περισσότερο. Μπορεί το κόστος του να ανεβαίνει, όμως ο καλός λόγος τιμής προς αξία διατηρείται. Άλλο σεντάν με τέτοιους χώρους, τέτοιες επιδόσεις και αντίστοιχο εξοπλισμό δεν υπάρχει σε αυτά τα λεφτά.


Τι λέει το DRIVE
Η καλύτερη λύση για όποιον χρειάζεται χώρους οικογενειακού και καλές επιδόσεις σε τιμή σουπερμίνι. Ο δυσκολότερος αντίπαλός του είναι... το ίδιο, στην έκδοση 1.6 TDI που κοστίζει περίπου το ίδιο, αλλά έχει χειροκίνητο κιβώτιο.
Τιμή Από €15.790 με απόσυρση (έκδοση δοκιμής: Elegance €17.290)
Τεχνολογία 1.390 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 122 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων - DSG7
Επιδόσεις
0-100 km/h 9,0”
0-400 m 16,6”
0-1.000 m 30,5”
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
80-110 km/h (kickdown) 4,8”
110-140 km/h (kickdown) 6,8”
100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 gr/km
Διαστάσεις 4.483 x 1.706 x 1.461 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube