Opel Corsa 1.3 DTE ecoFLEX

Opel Corsa 1.3 DTE ecoFLEX

Με τον 1.300άρη τουρμποντίζελ, το Corsa θέλει να προασπίσει τον τίτλο του best seller της κατηγορίας.

Με τον 1.300άρη τουρμποντίζελ, το Corsa θέλει να προασπίσει τον τίτλο του best seller της κατηγορίας.

Τα επίσημα στοιχεία λένε ότι σχεδόν το 50% όσων αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο, επιλέγουν σουπερμίνι. Στην εποχή λοιπόν που η οικονομία στη μετακίνηση έχει γίνει το νούμερο ένα ζητούμενο, η πετρελαιοκίνηση έχει έρθει ως Θείο δώρο.
Το 4κύλινδρο 1.300άρι μοτέρ του Corsa παρουσιάζεται δυνατό και ελαστικό στις μεσαίες στροφές. κάνει αρκετό θόρυβο και η τραχύτητά του γίνεται αισθητή κυρίως με φουλ γκάζι.

Σημαντικά καλύτερες ανάμεσα στα 1.200-1.300άρια της κατηγορίας είναι και οι επιδόσεις, τόσο στις επιταχύνσεις όσο και στις ρεπρίζ: To Corsa 1.3 DTE ecoFLEX χρειάζεται  12,1 sec για τα 0-100 km/h, που για παράδειγμα κατατροπώνουν τα 14,6 και 14,8 για Ibiza 1.2 TDI και Polo 1.2 TDI αντίστοιχα. Ταχύτερο είναι και εν κινήσει, «ρίχνοντας» για παράδειγμα στο Ibiza πάνω από 10 sec στα 110-140 km/h με 5η. Τα μόνα μοτέρ από την κατηγορία που το ξεπερνούν στις επιδόσεις είναι αυτό του Toyota Yaris 1.4 D-4D και εκείνο του Renault Clio 1.5 dCi των 90 PS.

Δυστυχώς, η καλή του επίδοση δεν συνεχίζεται και στα φρένα, όπου τα 41,3 m που χρειάζεται για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h είναι από τις χειρότερες τιμές στην κατηγορία: Για παράδειγμα το Polo χρειάζεται  37,1 m και το Ibiza 40,4 m.  

Οδηγώντας το ecoFLEX
Ο κινητήρας ντίζελ έχει αλλάξει την οδηγική αίσθηση που σου δίνει η βενζινοκίνητη έκδοση του Corsa, κάτι που το κάνει από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα στην οδήγηση μεταξύ των πετρελαιοκίνητων σουπερμίνι. Σύμφωνοι, το τιμόνι δεν έχει καλή πληροφόρηση και από το λεβιέ ταχυτήτων λείπει η ακρίβεια. Είναι όμως ασφαλές, πολύ άνετο, σταθερό και παρά τη μαλακή ανάρτηση νιώθεις το βάρος του ομοιόμορφα κατανεμημένο. Για κερασάκι, σημειώστε την καλή ευελιξία στην πόλη, καθώς και τη σαφώς ποιοτική κύλιση με πολύ καλό φιλτράρισμα των κακοτεχνιών της ασφάλτου.

Ως οδηγός δεν θα αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα. Το κάθισμα είναι αναπαυτικό, το τιμόνι πέφτει μέσα στα χέρια σου και όλες οι ρυθμίσεις έχουν επαρκές εύρος. Η εργονομία δεν είναι ό,τι πιο απλό μπορείς να βρεις, αλλά όπως και να το κάνεις τη συνηθίζεις. Πάντως χρειάζεται λίγο χρόνο για να κατανοήσεις τη λογική του υπολογιστή ταξιδιού, αυτό όμως που πραγματικά λείπει είναι ένα κουμπί για το συμπιεστή του κλιματιστικού. Πρέπει να μπεις σε μενού λειτουργιών για να τον απενεργοποιήσεις κι αυτό είναι παίδεμα. Όσον αφορά την ορατότητα, οι πολύ κεκλιμένες εμπρός κολόνες σου κλείνουν πολύ το οπτικό πεδίο σε διαγώνια κατεύθυνση είναι σχεδόν απίθανο να τις συνηθίσεις. Προς τα πίσω πάντως δεν υπάρχει πρόβλημα.

Ευρύχωρο και φροντισμένο
Το Corsa είναι από τα πιο ευρύχωρα σουπερμίνι για τέσσερις ενήλικους επιβάτες με μπόλικο «αέρα» για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω. Οι αποθηκευτικοί χώροι της καμπίνας είναι ικανοποιητικοί σε αριθμό και χωρητικότητα, με εξαίρεση τις μέτριες ποτηροθήκες. Οι υπόλοιπες πρακτικές θήκες είναι μπόλικες, με μεγάλη χωρητικότητα και σε βολικά σημεία, όπως για παράδειγμα στο πάνελ των εμπρός θυρών.

Το πορτμπαγκάζ των 285 λίτρων είναι καλό, ενώ μπορείς να το χωρίσεις σε δύο επίπεδα, μετακινώντας το πάτωμά του. Δυστυχώς, αυτό καταργεί εντελώς τη ρεζέρβα. Στη θέση της υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού. Από την άλλη, το Corsa είναι από τα λίγα σουπερμίνι που η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργεί επίπεδο χώρο. Επίσης αν θέλεις να αφαιρέσεις την εταζέρα, υπάρχει πρόβλεψη για αποθήκευσή της συρταρωτά στην πλάτη του πίσω καθίσματος, κάτι ιδιαίτερα πρακτικό.

Ποιοτικά η εικόνα της καμπίνας είναι φροντισμένη. Οι επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες είναι πολύ καλής ποιότητας και το πλαστικό που αποτελεί το πάνω μέρος του ταμπλό απόλυτα ικανοποιητικό. Μόνο πιο χαμηλά στο ταμπλό είναι σκληρό και δεν δείχνει τόσο προσεγμένο. Θα θέλαμε επίσης μικρότερους αρμούς σε μερικά σημεία, όπως για παράδειγμα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Το χρώμα του χρήματος
Στον τομέα του εξοπλισμού δεν υπάρχει κάποια καραμπινάτη έλλειψη. Έτσι, το βασικό Corsa 1.3 DTE ecoFLEX C’MON, με τιμή από €15.400, είναι εξοπλισμένο με τέσσερις αερόσακους, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ράδιο-CD MP3 με έξι ηχεία, air-condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.

Εκεί που τα ντίζελ κερδίζουν το περισσότερο έδαφος σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα είναι η κατανάλωση και το Corsa δεν αποτελεί εξαίρεση. Το 1.3 DTE ecoFLEX με τους 95 PS λοιπόν, καίει κατά μέσο όρο 5,3 lt/100 km, τη στιγμή που το βενζινοκίνητο 1.4 με τους 100 PS χρειάζεται 7,1 lt/100 km ακριβότερου καυσίμου. Το ecoFLEX χάρη στο σύστημα stop/start υπερέχει και στις εκπομπές CO2 με 95 g/km που σημαίνουν ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, τη στιγμή που το βενζινοκίνητο αντίστοιχό του πληρώνει για τέλη €94 το χρόνο.

Η προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του Corsa γίνεται σε αραιά χρονικά διαστήματα που είναι ο ένας χρόνος ή τα 30.000 km για αλλαγή λαδιών στο μοτέρ και τα δύο χρόνια ή τα 60.000 km για το service. Με τα παραπάνω δεδομένα το κόστος χρήσης για την τριετία και για 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος διαμορφώνεται στις €5.055 ή στα €140 μηνιαίως –ανάλυση: πετρέλαιο €3.460, ασφάλιστρα €1.131, service €464.  
Τέλος, η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι 6ετής, δύο η εργοστασιακή και τέσσερα αυτή της GM Hellas.   

Τι λέει το DRIVE
Ο 1.300άρης τουρμποντίζελ απογειώνει την εικόνα του σουπερμίνι της Opel. Χωρίς αμφιβολία το καλύτερο Corsa της γκάμας.
Τιμή από €15.400
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/4.000 rpm, 19,4 kgm/1.750-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
0-120 km/h 18,5”
0-140 km/h 26,7”
0-400 m 18,4”
0-1.000 m 34,0”
50-80 km/h με 3η 4,7”
80-110 km/h με 4η 13,0”
110-140 km/h με 5η 18,0”
100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 177 km/h
Κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 gr/km
Διαστάσεις 4.000 x 1.740 x 1.490 mm
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE