Opel Astra GTC 1.7 CDTi

Opel Astra GTC 1.7 CDTi

Είναι άραγε συμβατός ένας πετρελαιοκινητήρας με ένα σπορτίφ κουπέ, όπως το Astra GTC;

Είναι συμβατός ένας πετρελαιοκινητήρας με ένα σπορτίφ κουπέ;

Παλιότερα η απάντηση θα ήταν ένα ηχηρό «όχι», όμως σήμερα και οι ντίζελ είναι διαφορετικοί και ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα λόγω της οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης.
Ο 1.7 CDTi της Opel είναι καταγωγής Isuzu και αποδεικνύεται ρωμαλέος και οικονομικός. Εκεί που έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του είναι στην ελαστικότητα χαμηλά και την ποιότητα λειτουργίας. Πάντως στο GTC είναι καλά μονωμένος και ελάχιστα ενοχλεί με θορύβους και κραδασμούς. Χαμηλά δεν έχει δύναμη, αλλά στις μεσαίες τραβάει δυνατά και δίνει καλές επιδόσεις παρά τα 1.460 κιλά βάρους. Με 10,0” στα 0-100 km/h, το ντίζελ GTC δεν είναι μακριά από τα 9,5” του αντίστοιχου βενζινοκίνητου 1.4Τ με τους 140 ίππους. Στις ρεπρίζ των 80-110 km/h, το ντίζελ υστερεί ελαφρά με 3η (δηλ. στις ψηλές στροφές), αλλά είναι αρκετά μπροστά με 4η, 5η και 6η.
Η υπόσχεση λοιπόν για δυνατές ρεπρίζ τηρείται – κι ακόμα περισσότερο αυτή για χαμηλή κατανάλωση. Χάρη και στο στάνταρ stop/start, η μέση τιμή της στα χέρια μας ήταν μόλις 5,7 lt/100km με κανονική οδήγηση.

Οπτικά, το GTC, ιδίως με τις έξτρα 19άρες ζάντες (€ 400 στην έκδοση Sport και € 800 στην Edition), είναι πραγματικά κομψό κι εντυπωσιακό. Κάτω από το σπορτίφ πρίσμα όμως, θα θέλαμε μια πιο χαμηλή θέση οδήγησης, ένα πιο σαφές και γρήγορο κιβώτιο κι ένα τιμόνι με περισσότερη αίσθηση. Από την άλλη, το κάθισμα σε στηρίζει σωστά, η πρόσφυση στις στροφές είναι σε πολύ ψηλό επίπεδο, η σφιχτή ανάρτηση (ιδίως στη θέση Sport του στάνταρ συστήματος FlexRide της έκδοσης Sport) ελέγχει καλά το αμάξωμα και το μπροστινό σύστημα HiPerStrut βοηθάει στο να περνάει όλη η ροπή στο δρόμο χωρίς αντιδράσεις στο τιμόνι.
Κατά τα άλλα, το GTC είναι όπως το ξέρουμε: ευρύχωρο και πρακτικό για κουπέ (αν εξαιρέσεις την ορατότητα), αρκετά καλά φτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο στην έκδοση Sport της δοκιμής και σχετικά προσιτό σε τιμή.

Τι λέει το DRIVE
Παρότι δείχνει την ηλικία του σε ελαστικότητα και ποιότητα λειτουργίας, ο 1.7 ντίζελ είναι οικονομικός, δυνατός στις ρεπρίζ και ταιριαστός με τον χαρακτήρα “GT” του κουπέ Astra.
Τιμή από € 22.870 (έκδοση Edition)
Τεχνολογία 1.686 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο VGT, άμεσος ψεκασμός, 130 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 28,8”
0-400 m 17,2”,
0-1.000 m 31,6”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (5η) 10,0”
100-0 km/h σε 36,5 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.466 x 1.840 x 1.482 mm
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube