Οδηγούμε: Volvo V60 Hybrid

Οδηγούμε: Volvo V60 Hybrid

Τα υβριδικά μοντέλα κυκλοφορούν κάμποσα χρόνια στην πιάτσα, αλλά μόλις φέτος οι κατασκευαστές παρουσίαζαν υβrιδικά με ντίζελ για θερμικό κινητήρα. Η Volvo είναι ο πιο πρόσφατος κατασκευαστής με τέτοιο συνδυασμό.
Για την περίπτωση το βασικό δίλιτρο 5κύλινδρο μοτέρ 2.4 ήταν ό,τι έπρεπε. Ρυθμισμένο για να αποδίδει 215 PS, φορά σύστημα stop/start και η πρόσφατη χαρτογράφησή του ευνοεί την οικονομία. Συνδυάζεται δε με 6άρι αυτόματο σασμάν που μεταφέρεις την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αρκετά πιο πίσω, μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 12kWh είναι κρυμμένη κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Μπορεί να φορτισθεί είτε από πρίζα είτε από τον εναλλάκτη του ντίζελ όπως και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω των φρένων. Όπως και να ’χει, οι μπαταρίες δίνουν κίνηση σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 70 PS, που κινεί τους πίσω τροχούς.

Τι κερδίζεις

Ο συνδυασμός των δύο κινητήρων δίνει στο V60 Hybrid τέτοιες ορμητικές επιδόσεις και οικονομία που προκαλούν, το λιγότερο, αίσθηση. Κατά μέσο όρο το V60 Hybrid καίει 1,9 lt/100 km και εκπέμπει 49 gr/km CO2! Δεν σας ακούγεται εντυπωσιακό; Μάθετε τότε κι αυτό: Το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 50 km με ταχύτητα μέχρι και 100 km/h μόνο με την μπαταρία. Πράγμα που σημαίνει, όπως εξάλλου επισημαίνει και η Volvo, ότι είναι εφικτό κάθε μέρα να κάνεις τις διαδρομές σου χωρίς καν να ανάψει ο ντίζελ.
[inset side=left]<ΗΟΤ SPOTS> Μεγάλη ισχύς και θηριώδης ροπή – Εξωπραγματική οικονομία και εκπομπές CO2 – Καλή ηλεκτρική αυτονομία – Μικρό πορτμπαγκάζ – Στην Ελλάδα φθινόπωρο 2012[/inset]Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα: Pure, Hybrid και Power. Στο πρώτο οδηγείς το αυτοκίνητο, η αλήθεια είναι με πολύ γλυκό τρόπο, χρησιμοποιώντας μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ. Επιλέγοντας Hybrid, εμπλέκεται και ο ντίζελ για να ανέβεις σε επιδόσεις, τόσο που μπορείς να τραβήξεις ακόμα και τρέιλερ 1.800 kg. Το πρόγραμμα Power παρέχει συνδυαστική ισχύ 275 PS, ικανή όπως λέει η Volvo για να πιάσει το V60 τα 100 km/h από στάση σε 6,9”.

…και τι χάνεις

Τα μειονεκτήματα του V60 Hybrid είναι λίγα. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην πίστα της Volvo στο Γκέτεμποργκ ήταν ένα από τα πρώτα προ-παραγωγής, με το ηλεκτρικό μοτέρ να «κλαψουρίζει» λίγο. Όπως επίσης και η αλλαγή μεταξύ ντίζελ και ηλεκτρικής ισχύος, κάποιες φορές ήταν κομμάτι απότομη.
Το V60 Hybrid ζυγίζει περίπου 220 kg περισσότερα από το αντίστοιχο S60 ντίζελ AWD ή 300 kg από το προσθιοκίνητο. Επιπλέον το πορτμπαγκάζ συρρικνώθηκε, καθώς οι μπαταρίες κάτω από το πάτωμά του, το ανέβασαν έξι πόντους, μειώνοντας τη χωρητικότητα στα 310 lt. To ρεζερβουάρ μειώθηκε επίσης, από 67,5 σε 45 lt.
Το Volvo V60 Hybrid αναμένεται να λανσαριστεί το φθινόπωρο του 2012 και μέχρι τότε οψόμεθα για την τιμή του και για το αν θα κυκλοφορεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πάντως αν θέλαμε να κάνουμε μια εκτίμηση, υπολογίζουμε ότι θα έρθει γύρω στις 50.000 ευρώ.



TECH INFO Ο πίσω άξονας
Τοποθετημένος στον πίσω άξονα και μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς, ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτούς που τοποθετούνται στα εγκάρσια τοποθετημένα υβριδικά συστήματα που κινούν τους εμπρός τροχούς. Παρέχει μέγιστη ισχύ 70 PS και 20,4 kgm. Σε ελαφρύ φρενάρισμα, μόνο το μοτέρ επιβραδύνει το αυτοκίνητο, φορτίζοντας ταυτόχρονα τις μπαταρίες. Τα μηχανικά φρένα ενεργοποιούνται όταν χρειαστείς περισσότερη επιβράδυνση απ’ ό,τι παρέχει το ηλεκτρικό μοτέρ και πιέσεις περισσότερο το πεντάλ. Με το θερμικό και το ηλεκτρικό μοτέρ σε λειτουργία, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μάξιμουμ συνδυασμένη ισχύ 275 PS και ροπή 65,2 kgm, όπου σε αυτές τις συνθήκες το V60 είναι τετρακίνητο.



Τι λέει το DRIVE
Αν αυτό είναι το μέλλον των υβριδικών αυτοκινήτων, τότε μετά χαράς να έρθει
Τεχνολογία ντίζελ 2.401 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, turbo, 215 PS/4.000 rpm, 44,8 kgm/1.500-3.000 rpm +μπαταρία Li-Io 12kWh+ ηλεκτρικός κινητήρας 70 PS και 20,4 kgm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,9”, τελική 225 km/h
Μέση κατανάλωση 1,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 49 gr/km
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube