Οδηγούμε την BMW X5

Οδηγούμε την BMW X5

Το διαμάντι των premium SΑV επιστρέφει ανανεωμένο, πιο δυναμικό και πιο πολυτελές από ποτέ.
Μπορεί στην πρώτη ματιά, η νέα X5 να ακολουθεί την πεπατημένη, όμως παρατηρώντας λίγο καλύτερα εντοπίζεις την ουσία των βελτιώσεων.
Σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι ελάχιστες, ακολουθώντας τη λαϊκή ρήση «oμάδα που κερδίζει δεν αλλάζει».

X-safety
Πέρα από τα νέα χρώματα, οι περισσότερες εξωτερικές διαφορές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Η νέα X5 κληρονομεί τις πιο επιθετικές εισαγωγές αέρα από την Χ6, έχει περισσότερα τμήματα βαμμένα στο χρώμα του αυτοκινήτου και χρωμιωμένο προστατευτικό σπόιλερ. Πίσω, έχει αλλάξει η γεωμετρία γύρω από τις εξατμίσεις και χρησιμοποιούνται φανάρια με LED.
Στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας, η X5 επιστρέφει εκεί που της αξίζει, δηλαδή στην κορυφή. Με το προσαρμοζόμενο cruise control διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, με το Lane Departure Warning προειδοποιεί τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδα χωρίς φλας και με την κάμερα Side View βελτιώνει την ορατότητα στις διασταυρώσεις. Κατά τα άλλα το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο συνοδεύεται μια καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει ασφαλή και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Ο ηλεκτρονικά έλεγχος της ευστάθειας και οι οκτώ αερόσακοι ολοκληρώνουν την εικόνα ασφάλειας του μεγάλου SAV.

X-turbo
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς είναι κρυμμένα κάτω από το καπό. Πλέον όλοι οι κινητήρες βενζίνης είναι υπερτροφοδοτούμενοι, με το μικρότερο να έχει απόδοση 306 άλογα και ροπή 40,8 kgm. Στα diesel την προσοχή συγκεντρώνει η έκδοση xDrive40d, με 306 ίππους και 61,2 kgm που συμπληρώνει την αναβαθμισμένη xDrive30d των 245 ίππων και των 55,0 kgm. Κορωνίδα της γκάμας η Χ5 Μ, με τον κινητήρα που γνωρίσαμε στην Χ6 Μ, με 555 ίππους που εξασφαλίζουν καταιγιστικές επιδόσεις. Ο τελευταίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, όμως όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν το τελευταίας γενιάς αυτόματο των οκτώ. Έχοντας πολύ καλά μελετημένη κλιμάκωση καταφέρνει να συνδυάζει τις καλές επιδόσεις από στάση, με τις ρεπρίζ και την οικονομία στο ταξίδι. Ο έλεγχος της τετρακίνησης xDrive είναι συγκριτικά βελτιωμένος, έτσι ώστε να πετυχαίνει υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης. Πλέον μπορεί να αλλάζει το ποσοστό αναλογίας εμπρός-πίσω από το 40:60, ακόμα και χωρίς να υπάρξει σπινάρισμα, λειτουργώντας προληπτικά. Ταυτόχρονα συνεργάζεται καλύτερα και με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive Drive και την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου και υποβοήθησης Active Steering.
Στην καμπίνα, η υψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης συνοδεύεται από το αναμενόμενο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας. Σημειώνουμε στα θετικά τον τετραζωνικό κλιματισμό, το head up display, καθώς και τα εξαιρετικά υλικά.
re Warning προειδοποιεί τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδα χωρίς φλας και με την κάμερα Side View βελτιώνει την ορατότητα στις διασταυρώσεις. Κατά τα άλλα το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο συνοδεύεται μια καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει ασφαλή και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Ο ηλεκτρονικά έλεγχος της ευστάθειας και οι οκτώ αερόσακοι ολοκληρώνουν την εικόνα ασφάλειας του μεγάλου SAV.

X-turbo
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς είναι κρυμμένα κάτω από το καπό. Πλέον όλοι οι κινητήρες βενζίνης είναι υπερτροφοδοτούμενοι, με το μικρότερο να έχει απόδοση 306 άλογα και ροπή 40,8 kgm. Στα diesel την προσοχή συγκεντρώνει η έκδοση xDrive40d, με 306 ίππους και 61,2 kgm που συμπληρώνει την αναβαθμισμένη xDrive30d των 245 ίππων και των 55,0 kgm. Κορωνίδα της γκάμας η Χ5 Μ, με τον κινητήρα που γνωρίσαμε στην Χ6 Μ, με 555 ίππους που εξασφαλίζουν καταιγιστικές επιδόσεις. Ο τελευταίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, όμως όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν το τελευταίας γενιάς αυτόματο των οκτώ. Έχοντας πολύ καλά μελετημένη κλιμάκωση καταφέρνει να συνδυάζει τις καλές επιδόσεις από στάση, με τις ρεπρίζ και την οικονομία στο ταξίδι. Ο έλεγχος της τετρακίνησης xDrive είναι συγκριτικά βελτιωμένος, έτσι ώστε να πετυχαίνει υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης. Πλέον μπορεί να αλλάζει το ποσοστό αναλογίας εμπρός-πίσω από το 40:60, ακόμα και χωρίς να υπάρξει σπινάρισμα, λειτουργώντας προληπτικά. Ταυτόχρονα συνεργάζεται καλύτερα και με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive Drive και την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου και υποβοήθησης Active Steering.
Στην καμπίνα, η υψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης συνοδεύεται από το αναμενόμενο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας. Σημειώνουμε στα θετικά τον τετραζωνικό κλιματισμό, το head up display, καθώς και τα εξαιρετικά υλικά.


ΜοντέλοxDrive35ixDrive50ixDrive30dxDrive40dX5 M
Κυβισμός (cc)29794395299329934395
Κύλινδροι/βαλβίδες45444V8/324544445444V8/32
Ισχύς (PS/rpm)306/5.800407/5.500-6.400245/4.000306/4.400555/6.000
Ροπή (kgm/rpm)40,861,25561,269,3
 1.200-5.0001.750-4.5001.750-3.0001.500-2.5001.500-5.650
0-100 km/h (sec)6,85,57,66,64,7
Κατανάλωση (lt/100 km)10,112,57,47,513,9
Εκπομπές CO2 (gr/km)236292195198325
Μετάδοση/ΚιβώτιοΣτους 4 τροχούς (xDrive)  Στους 4 τροχούς Αυτόματο 8 σχέσεων (xDrive)
Ανάρτηση εμπρός Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα εμπρόςΑεριζόμενοιΑεριζόμενοιΑεριζόμενοιΑεριζόμενοιΑεριζόμενοι
 δίσκοι 348 mmδίσκοι 385 mmδίσκοι 332 mmδίσκοι 348 mmδίσκοι 395 mm
Φρένα πίσωΑεριζόμενοιΑεριζόμενοιΑεριζόμενοιΑεριζόμενοιΑεριζόμενοι
 δίσκοι 320 mmδίσκοι 345 mmδίσκοι 320 mmδίσκοι 320 mmδίσκοι 385 mm
Διαστάσεις (mm)4.857x1.933x1.776
Μεταξόνιο (mm) 2933   
Βάρος (kg)20702190207521102305
Τροχοί255/55  R18255/50  R19255/55 R18255/55 R18275/40 (ε) 315/35 (π) R20

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube