Οδηγούμε: Subaru Forester LPfi

Οδηγούμε: Subaru Forester LPfi

Τα αυτοκίνητα που δεν κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη, αρχίζουν να έχουν το δικό τους χώρο και στη χώρα μας. Μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι το Subaru Forester LPfi.

Αν και στο εξωτερικό χρησιμοποιείται κατά κόρον από το 1940, στη χώρα μας η χρήση υγραερίου για τα ΙΧ νομιμοποιήθηκε μόλις το 1999 (νόμος 2773/99 και υπουργική απόφαση 18586/698). LPG σημαίνει Liquefied Petroleum Gas, και πρόκειται για ένα μίγμα προπανίου (C3H8) και βουτανίου (C4H10), το οποίο κατά την καύση του εκπέμπει λιγότερο CO και CO2 από ό,τι η βενζίνη και το πετρέλαιο. Είναι ένα καύσιμο με υψηλότερη θερμογόνο δύναμη (κατά μέσο όρο 46,1 MJ/kg) από τη βενζίνη (43,5 MJ/kg). Ωστόσο λόγω της χαμηλότερης πυκνότητάς του συγκριτικά με τη βενζίνη, η κατ’ όγκον απόδοσή του είναι χαμηλότερη. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η απόδοση ενός κινητήρα είναι λίγο χαμηλότερη όταν καίει LPG απ’ ό,τι όταν καίει αμόλυβδη.
Ανάλογα με την εγκατάσταση, το καύσιμο ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης είτε σε αέρια είτε σε υγρή μορφή, με τη δεύτερη να είναι πιο σύγχρονη τεχνολογικά. Τα πιο προηγμένα συστήματα βρίσκονται ήδη στην πέμπτη γενιά τους και το πλεονέκτημά τους είναι η άμεση σύνδεση με τη θύρα OBD του αυτοκινήτου, καθώς και η μικρότερη ανάγκη για συντήρηση.

Είναι ασφαλές;
Με δεδομένο ότι εγκαθίσταται από άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό (μηχανικός με άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος του Ν.1575/1985 και ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου) είναι απόλυτα ασφαλές.
Η δεξαμενή αποθήκευσης του LPG είναι παραμορφώσιμη, ενώ υπάρχει ειδική βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί.
Μετά την τοποθέτηση θα πρέπει να παραλάβεις αντίγραφο υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/1986, που θα ενημερώνει το ΚΤΕΟ ότι η όλη διαδικασία έγινε σύμφωνα με το νόμο. Ακολούθως, το ΚΤΕΟ θα πρέπει να πιστοποιήσει το ακριβές της παραπάνω δήλωσης και τότε προστίθεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση του υγραερίου σαν καύσιμο.

Το κλειδί είναι η τιμή
Αντίθετα με αυτό που πιστεύουν ο περισσότεροι, η μέση κατανάλωση του κινητήρα με καύσιμο το υγραέριο είναι μεγαλύτερη από ό,τι με καύσιμο τη βενζίνη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία κατασκευαστών, η διαφορά μπορεί να φτάσει ακόμα και το 25%.
Ωστόσο η παράμετρος που κάνει συμφέρουσα τη χρήση LPG είναι η τιμή του, που στα πρατήρια της Αθήνας βρίσκεται στα 0,67 ευρώ/λίτρο. Η διαφορά συγκριτικά με τα 1,468 ευρώ της αμόλυβδης είναι χαώδης. Γι’ αυτό και τους τελευταίους μήνες το ενδιαφέρον για τη χρήση του LPG έχει απογειωθεί, δημιουργώντας έως και λίστες αναμονής στα συνεργεία που τοποθετούν την εγκατάσταση.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η φήμη περί «προστασίας» της τιμής του LPG από την ΕΕ δεν επιβεβαιώνεται επίσημα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη πάντως, η χαμηλότερη εκπομπή ρύπων συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, υπόσχεται ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση.

Στην πράξη

Όλα τα παραπάνω συνεκτίμησαν στη Subaru και αποφάσισαν να διαθέσουν στην αγορά το Forester με «διπλό» καύσιμο. Μπορείς άνετα να οδηγείς για μέρες το Forester με καύσιμο το υγραέριο, χωρίς να καταλάβεις διαφορά στην απόδοση συγκριτικά με τη βενζίνη.
Η πτώση της απόδοσης είναι ουσιαστικά αμελητέα και μόνο τη στιγμή της εναλλαγής από το ένα καύσιμο στο άλλο ενδέχεται να την εντοπίσεις.
Η μετάβαση γίνεται από ένα διακόπτη δίπλα από το λεβιέ, ο οποίος σας πληροφορεί και για το πόσο καύσιμο απομένει στο ρεζερβουάρ. Το τελευταίο έχει χωρητικότητα 53 λίτρων. Αυτό σημαίνει ότι φουλάροντας τα δύο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου θα χρειαστεί ανεφοδιασμός μετά από τουλάχιστον 975 km (453 με LPG και 522 με βενζίνη). Για να έχετε αντικειμενικό μέτρο σύγκρισης, μπορείτε να θυμάστε ότι με καύσιμο το υγραέριο, θα χρειαστείτε 79 ευρώ για την κάλυψη 1.000 km.
Για τον ανεφοδιασμό θα χρειαστείτε έναν αντάπτορα για το στόμιο της αντλίας και η υπόλοιπη διαδικασία δε διαφέρει σε τίποτα από τη γνωστή.
Η μόνη διαφορά του Forester LPfi σε σχέση με το βενζινοκίνητο αφορά στη ρεζέρβα του που σας παραδίδεται σε θήκη. Ο χώρος της χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της δεξαμενής του LPG.
Το κόστος της εγκατάστασης του συστήματος είναι μηδενικό εάν αγοράσετε τοις μετρητοίς ένα καινούργιο Forester 2.0, ενώ έχει προνομιακή τιμή εάν η αγορά αυτοκινήτου γίνει με χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Εάν πάλι είστε ήδη κάτοχος Forester μπορείτε να το τοποθετήσετε έναντι 2.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι με τη σημερινή διαφορά στην τιμή βενζίνης-LPG κάνετε απόσβεση σε 21.000 km.


Τι λέει το DRIVE

Η χρήση υγραερίου δίνει ξαφνικά ένα εντελώς διαφορετικό νόημα στα μεγάλα οχήματα, ειδικά στα SUV. Η Subaru πιστεύουμε ότι αυτό το νόημα το έπιασε και το εφαρμόζει σχεδόν ιδανικά με το Forester
Τεχνολογία: 1.994 cc, 4κύλινδρος επίπεδος, 16v, 2EEK, πολλαπλού ψεκασμού 150 PS/6.000 rpm, 20,0 kgm/3.200 rpm, Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Επιδόσεις: 0-100 σε 10,5”, τελική 198 km/h
Μέση κατανάλωση: 10,6 lt/100km
Εκπομπές CO2  
 198 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube