Οδηγούμε: Porsche Boxster E

Οδηγούμε: Porsche Boxster E

Ηλεκτροσπόρ! H Porsche προσέρχεται στις τάξεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μια Boxster με μηδενικές εκπομπές ρύπων

Επίσημα, αυτή η νέα πλήρως ηλεκτρική Boxster E είναι πρωτότυπο. Και μάλιστα η μία από τις δύο υπαρκτές πισωκίνητες εκδόσεις που κατασκευάστηκαν για να υποστηρίξουν το πρόγραμμα ηλεκτρικής αυτοκίνησης που χορηγείται από τον δήμο της πόλης της Στουτγάρδης. Αλλά δεν είναι μυστικό ότι o απώτερος στόχος της Porsche είναι να κατασκευάσει ένα φορτιζόμενο σπορ αυτοκίνητο που θα ανταγωνιστεί το Tesla Roadster. Έτσι η ηλεκτρική Porsche που οδηγούμε αποκαλύπτει την υποδομή του τι θα δούμε από τη γερμανική εταιρεία στο μέλλον.

[inset side=left]<HOT SPOTS> Προηγμένη μηχανολογία – Σθεναρή εκκίνηση – Διασκεδαστική οδήγηση – Μηδέν εκπομπές – Έλλειψη ισχύος – Χαμηλή τελική – Περιορισμένη αυτονομία[/inset]Η μετατροπή μιας Boxster σε E είναι σύνθετη, αλλά έγινε χωρίς μετατροπές στη χαλύβδινη δομή του αμαξώματος. Το στάνταρ εξακύλινδρο επίπεδο μοτέρ και το σασμάν έδωσαν τη θέση τους σε μια υγρόψυκτη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ, τοποθετημένα και τα δύο στον πίσω άξονα.

Η μπαταρία, εξελιγμένη από τη VW, είναι η ίδια που χρησιμοποιεί το Golf e-motion και το μοτέρ αποδίδει 12 PS στις 12.000 rpm. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης με λόγο 9,81:1. Η Porsche ανακοινώνει αυτονομία 170 km και χρόνο επαναφόρτισης οκτώ ώρες από μια οικιακή πρίζα των 240V.

Καθώς η Boxster E είναι φρέσκο πρωτότυπο, η Porsche δεν έχει καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να εξοικονομήσει βάρος. Παρόλα αυτά, υιοθέτησε τα ανθρακονημάτινα-κεραμικά φρένα, τις ελαφρές ζάντες 19” και τα ελαφρά καθίσματα που είναι έξτρα στην Boxster… Αλλά από την άλλη το ηλεκτρικό μοτέρ και η συστοιχία των μπαταριών φόρτωσαν το αυτοκίνητο συνολικά 400 kg. Έτσι το βάρος αυξήθηκε τελικά κατά 185, φτάνοντας τα 1.5290 kg.

Γυρίζεις το κλειδί, βάζεις το λεβιέ στο «D» και πατώντας λίγο το γκάζι, η Boxster γλιστρά με μια βιασύνη που δεν συναντάς στη στάνταρ Boxster. Me 27,5 κιλά ροπή από σταματημένη, φεύγει βιαστικά από το φανάρι με πραγματικό ενθουσιασμό υποστηρίζοντας σθεναρά με την ταχύτητά της μια βόλτα στην πόλη. Εκείνο όμως που τραβά την προσοχή σου είναι η ενεργή διαχείριση του ήχου του αυτοκινήτου. Στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι διατάξεις της επικείμενης αμερικανικής νομοθεσίας, τοποθετήθηκαν στην Boxster E δύο ηχεία που προσομοιώνουν τον ήχο του 6κύλινδρου μοτέρ και των οποίων η ένταση είναι συνδεδεμένη με το γκάζι. Με ένα κουμπί βέβαια μπορείς να τα σβήσεις, αλλά πιστέψτε με δεν θα σας αρέσει καθόλου.

Παρά τη σβέλτη αρχική εκκίνηση, η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ δεν επαρκεί για να κάνει το αυτοκίνητο όσο εκρηκτικό προσδοκάς –εξάλλου η εργοστασιακή τιμή επαληθεύει του λόγου, αλλά και της αίσθησης, το ασφαλές: 0-100m km/h σε 9,8”. Η ανώτατη ταχύτητα του πρωτότυπου περιορίζεται στα 150 km/h, προφυλάσσοντας τη φόρτιση της μπαταρίας. Φυσικά αυτές είναι οι ρυθμίσεις του «μουλαριού», αλλά ακόμα κι έτσι είναι λίγο απογοητευτικό.

Η Boxster E μεταξύ άλλων χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας με πολλά στάδια για να μαζέψει την κινητική ενέργεια, είτε αφήνεις το γκάζι είτε φρενάρεις. Στη στάνταρ ρύθμιση, δεν νιώθεις επιβράδυνση από το κιβώτιο και μόνο όταν επιλέξεις τα επόμενα στάδια αρχίζεις να τη νιώθεις. Ακόμα όμως και στην πιο επιθετική ρύθμιση, δεν σε κόβει τόσο όσο θα περίμενες, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης.

Είναι λοιπόν η οδηγική εμπειρία της Ε κοντά σε αυτή της στάνταρ Boxster; Μολονότι το ηλεκτρικό τιμόνι δεν έχει τη σύμφυτη απτότητα του υδραυλικού του στάνταρ αυτοκινήτου, η Boxster E παραμένει διασκεδαστική στους απαιτητικούς δρόμους. Το σασί καταφέρνει να εμπλέξει τον οδηγό στη διαδικασία και το αυτοκίνητο κυλά αξιοσημείωτα καλά χάρη στις νέες ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ. Σε γενικές γραμμές αποδεικνύεται πιο πειστικό στην οδήγηση από ό,τι το Tesla.

Σήμερα και για κάμποσα χρόνια ακόμη κανείς δεν θα μπορεί να αγοράσει μια Boxster E. Από την άλλη όμως πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενο αυτοκίνητο, ακόμα κι αν δεν σε φτιάχνει όσο μια συμβατική Boxster.


Εκρηκτικότερη προ των πυλών
Παράλληλα με την πισωκίνητη, εξελίσσεται μια πιο ισχυρή έκδοση. Χρησιμοποιώντας hardware από την 911 Carrera 4, έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ –ένα σε κάθε άξονα- αποδίδοντας συνολικά 25 PS και 55 kgm. Τα νούμερα αυτά είναι ικανά, λέει Porsche, να επιταχύνουν το αυτοκίνητο 0-100 km/h σε 5,5” και σε περιοριζόμενη τελική στα 200 km/h. Παρότι χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία ιόντων λιθίου των 29kWh, η ανάκτηση ενέργειας από την πρόσθετη κινητική ενέργεια του μπροστινού άξονα, σύμφωνα με την Porsche, αρκεί για να δώσει στην τετρακίνητη έκδοση την ίδια αυτονομία των 170 km.


Τι λέει το DRIVE
Αξιοσημείωτα ολοκληρωμένο και πειστικό στο δρόμο. Το μέλλον της Porsche ξεκινά από την Boxster E
Τεχνολογία
Ηλεκτρικό μοτέρ χωρίς ψήκτρες με ισχύ 12 PS/12.000 rpm + μπαταρία ιόντων λιθίου 29kWh, τοποθετημένα εγκάρσια και πίσω. Πίσω κίνηση. Κιβώτιο μονής σχέσης.  
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 9,8”, τελική 150 km/h
Αυτονομία    170 km
Bάρος 1.520 kg
Λάστιχα 235/35 ΖR19 – 265/35 ΖR19
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube