Οδηγούμε: Opel Insignia 1.4 Turbo

Οδηγούμε: Opel Insignia 1.4 Turbo

Η προσθήκη του τούρμπο 1.4 ecoFLEX με τα 140 PS έρχεται να εξαλείψει το αδύνατο σημείο των Insignia: τα ατμοσφαιρικά μοτέρ 1.6 και 1.8


Εάν υπάρχει αδύνατο σημείο στην παρούσα γκάμα του Insignia, είναι οι δυο ατμοσφαιρικοί κινητήρες 1.6 και 1.8. Με 115 και 140 ίππους αντίστοιχα, τα μοτέρ αυτά δεν συνάδουν με τα οικονομικά και οικολογικά «θέλω» της εποχής, όσον αφορά τους ρύπους και την κατανάλωση. Και από πλευράς απόδοσης όμως, δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με το ελκυστικό μεν, βαρύ δε οικογενειακό Opel.
Η προσθήκη του τούρμπο 1.4 ecoFLEX, που γνωρίσαμε στο νέο Meriva αρχικά και στο Astra στη συνέχεια, έρχεται να εξαλείψει αυτό το αδύνατο σημείο. Παράλληλα αποτελεί τη σημαντικότερη αλλαγή, ανάμεσα στην ευρείας έκτασης βελτίωση, στο ανανεωμένο Insignia.

Βίοι παράλληλοι

Αρχικά, το νέο μοτέρ θα πωλείται παράλληλα με το 1.8. Δεδομένων όμως των πλεονεκτημάτων του δεν βρίσκουμε λόγο να επιλέξει κάποιος τον απαρχαιωμένο ατμοσφαιρικό. Ο τούρμπο 1.4 αποδίδει και αυτός 140 ίππους, παράγει όμως σχεδόν 15% περισσότερη ροπή (20,4 kgm) από πολύ χαμηλότερες στροφές λειτουργίας.
Εκεί που ο 1.8 θέλει πίεση και ψηλές στροφές για να κινηθείς με αξιοπρεπή ρυθμό, ο 1.4 τραβά δυνατά και ξεκούραστα πολύ πριν το στροφόμετρο καλύψει τη μισή διαδρομή του στον πίνακα οργάνων. Η προσπέραση δεν απαιτεί πλέον μεγάλη ευθεία και υπομονή, ακόμα και όταν είναι φορτωμένο. Πέρα από τις επιδόσεις όμως, ο 1.4 καταναλώνει και εκπέμπει σχεδόν 25% λιγότερη βενζίνη και ρύπους. Η Opel ανακοινώνει μέση τιμή 5,7 λίτρα/100 km, ενώ με C02 134 gr/km (έναντι 179 gr του 1.8) υπάγεται και σε χαμηλότερη κλίμακα για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Νέο είναι και το τιμόνι που θα τοποθετείται εφεξής σε όλα τα Insignia με χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν διαθέτει την παραδοσιακή υδραυλική αντλία, για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Η ηλεκτρική υποβοήθηση δίνει τεχνητή αίσθηση και περιορισμένη πληροφόρηση στον οδηγό, αλλά στο τέλος της ημέρας αποδεικνύεται καλύτερη αρκετών ανταγωνιστών στην κατηγορία.
Η πρόσφατη ανανέωση δεν καθιστά το Insignia ικανό να ανταγωνιστεί τα οδικά χαρακτηριστικά του Mondeo ή την ποιότητα κατασκευής του Passat. Χάρη στο νέο μοτέρ όμως θα αποτελέσει καλύτερη λύση για πολλούς υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας.  



Τι λέει το DRIVE

Ο νέος 1.4 EcoFLEX με τις καλύτερες επιδόσεις, μειώνει σημαντικά και το κόστος χρήσης του Insignia, συγκριτικά με τον ατμοσφαιρικό 1.8,
Τεχνολογία:
1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, πολλαπλός ψεκασμός, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 10,9”, τελική 205 km/h
Μέση κατανάλωση:
5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
134 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή



 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube