Οδηγούμε: Opel Astra GTC

Οδηγούμε: Opel Astra GTC

Εμπειρία 3D:  Οδηγούμε το πρωτότυπο τρίθυρο σπορ Astra που μας δείχνει το δυναμικό του

Το νέο τρίπορτο Astra GTC είναι σχεδόν έτοιμο και οι εντυπώσεις από τα τελευταία πρωτότυπα δείχνουν να επιβεβαιώνουν τις περγαμηνές του.
Το απερχόμενο Opel Astra GTC είναι ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο που μέχρι σήμερα καταλάμβανε περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων του Astra. Η Opel θέλησε ο αντικαταστάτης του να έχει μια ακόμα πιο επιτυχημένη πορεία. Στο δρόμο που διάλεξε θα βρει δυνατό ανταγωνισμό από τα VW Scirocco και Renault Megane Coupe.

Όχι μόνο εμφάνιση
Το καμουφλάζ προσπαθεί αλλά δεν καταφέρνει να κρύψει την όμορφη σιλουέτα του νέου GTC. Δείχνει πιο προσεγμένο σχεδιαστικά από τον προκάτοχό του και, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, πιο δυναμικό. Ακούγεται περίεργο, αλλά τα μόνα κοινά μέρη του αμαξώματος με το 5πορτο είναι τα χερούλια στις πόρτες. Το μεταξόνιο είναι 1,0 cm μεγαλύτερο, τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 3,0 και 4,0 cm εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ το πάτωμα στέκεται 1,5 cm πιο κοντά στο έδαφος.
Οι πίσω τροχοί ελέγχονται και εδώ με έναν ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt. Σύμφωνα με την Opel η λύση αυτή πλεονεκτεί έναντι των πολλαπλών συνδέσμων σε σταθερότητα και άνεση. Το προσπερνάμε... Η πραγματική πρόοδος έχει επέλθει μπροστά, όπου χρησιμοποιείται το HiPer Strut που γνωρίσαμε στο Insignia OPC. Περισσότερα επ’ αυτού μπορείς να διαβάσεις στο TECH INFΟ. Το εμπρός υποπλαίσιο πατά σε ενισχυμένες βάσεις, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί για να δίνει περισσότερη ακρίβεια, πληροφόρηση και σιγουριά στον οδηγό.
Η πρώτη επαφή με το νέο GTC έγινε στην πίστα του Μίλμπρουκ. Εκτός των δοκιμασιών, όπως αλλαγή λωρίδας και σλάλομ, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε ολόκληρη τη διαδρομή της πίστας απέναντι σε ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο 5πορτο Astra. Η βελτίωση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής από την πρώτη στιγμή. Άλλωστε με αυτές τις αλλαγές στην ανάρτηση του GTC δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο. Στην απλή μετακίνηση το τιμόνι έχει σωστό βάρος και είναι ακριβές, ενώ όσο η ταχύτητα ανεβαίνει σου εμπνέει περισσότερη σιγουριά στην είσοδο. Το μπροστινό δεν επηρεάζεται από το ανάγλυφο του οδοστρώματος και σου επιτρέπει να κουβαλήσεις πολλά km/h μέσα στη στροφή.
Στην υπερβολή θα αντιδράσει με υποστροφή που ελέγχεται εύκολα, αν και το τιμόνι φαίνεται να χάνει τότε την ακρίβεια και την αίσθησή του. Πάντως το GTC νιώθει άνετα υπό πίεση και δεν αντιδρά άτσαλα ούτε στις πιο δύσκολες συνθήκες. Αξίζει να σημειωθεί πως το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ FlexRide, τα οποία δεν θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Υποσχέσεις προς εκπλήρωση
Οι πρώτες ενδείξεις σε πείθουν πως χάρη στο HiPer Strut οι σχεδόν 300 ίπποι του επερχόμενου Astra OPC θα περνούν στο δρόμο χωρίς δράματα. Το μόνο αρνητικό, αν μπορεί φυσικά να το χαρακτηρίσει κάποιος έτσι, είναι πως ο κινητήρας των ταπεινότερων εκδόσεων θα δείχνει πολύ λίγος γι’ αυτό το τόσο ικανό πλαίσιο.

Tech Info
Όπως ακριβώς και το μεγαλύτερο Insignia OPC, το Astra GTC δεν έχει την παραδοσιακή διάταξη McPherson στην εμπρός ανάρτηση, αλλά αυτό που η ίδια η Opel ονομάζει High Performance Strut. Ουσιαστικά αυτό που έχει αλλάξει είναι το offset και η γωνία του βασιλικού πίρου που μειώθηκαν έτσι ώστε να διατηρείται σταθερό το κάμπερ των τροχών, ανεξάρτητα από τη γωνία περιστροφής τους. Έτσι, μεταφέρεται ουσιαστικά ο νοητός άξονας της διεύθυνσης πιο κοντά στη κεντρική γραμμή του τροχού. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αντίδραση (ψάρεμα) στο τιμόνι λόγω ροπής και η αίσθηση στο στρίψιμο είναι σαφώς πιο φυσική. Επιπλέον λόγω της καλύτερη γεωμετρίας και της πιο άκαμπτης κατασκευής, το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο άμεσο και με περισσότερη πληροφόρηση, ακόμα και σε πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.


Τι λέει το DRIVE
Όμορφο και πολλά υποσχόμενο ως OPC
Τεχνολογία 1.598 cc, Ι4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, 180 PS/5.500 rpm, 23,5 kgm/2.200 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 7,8”, τελική 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 164 gr/km
Εργοστασιακές τιμές

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube