Οδηγούμε: Nissan GT-R 2010

Οδηγούμε: Nissan GT-R 2010

Μετά από μια σειρά βελτιώσεις, ιδού το «πραγματικό GT-R». Στην πρώτη παρουσίαση του Nissan GT-R, το 2007, ο υπεύθυνος μηχανολόγος Καζουτόσι Μιζούνο είχε ξεκαθαρίσει ότι θα χρειάζονταν τρία ακόμα χρόνια εξέλιξης μέχρι να εμφανιστεί το πραγματικό GT-R.

Ιδού λοιπόν, το έχουμε μπροστά μας.
Δεν δείχνει και πολύ διαφορετικό, ε; Είναι όμως. Οι εξωτερικές αλλαγές μπορεί να περιορίζονται στα φώτα LED ημέρας, τη φαρδύτερη μάσκα και τον ανθρακονημάτινο διαχύτη πίσω, όμως από μηχανική άποψη το αυτοκίνητο έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.
Ο Μιζούνο παραμένει βασανιστικά σιωπηλός όσον αφορά στους αριθμούς, αλλά ξέρουμε ότι με την αύξηση της πίεσης των turbo και αλλαγές στο χρονισμό των βαλβίδων, οι 485 PS έχουν γίνει τουλάχιστον 530. Επιπλέον, υπάρχει τώρα μπάρα θόλων από ανθρακόνημα, βελτιωμένα αμορτισέρ, λάστιχα διαφορετικά σε σκελετό, γόμα και χάραξη, μεγαλύτερα κατά 10mm μπροστινά φρένα (στα 390mm), η αεροδυναμική πίεση έχει αυξηθεί κατά 10% και –πιστέψτε το– η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί.
Σε τι μεταφράζονται όλα αυτά;
Η Nissan δεν λέει, προς το παρόν τουλάχιστον. Όμως είναι λογικό να υποθέσουμε ότι το 0-100 θα έχει μειωθεί κατά 1-2 δέκατα και η τελική θα είναι κοντά στα 320 km/h. Όσο για το χρόνο στο Νίρμπουργκρινγκ, πάνω στον οποίο στηρίζει τόσα πολλά η Nissan, η ομάδα δοκιμών θα έκανε μια απόπειρα την ημέρα που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο, όμως ο καιρός δεν της το επέτρεψε*.
Εμείς πάντως γυρίσαμε γλιστρώντας τη Νορντσλάιφε των 20,8 km και ανακαλύψαμε ότι η επιπλέον δύναμη δεν είναι τόσο αισθητή όσο η διεύρυνση του φάσματος ροπής. Ούτε γι’ αυτό υπάρχουν βέβαια στοιχεία, όμως το GT-R φαινόταν να βολεύεται καλύτερα με μια σχέση πάνω απ’ ότι θεωρούσες φυσικό. Θα έλεγα πάντως ότι η μεγαλύτερη βελτίωση αφορά στο πλαίσιο, που έδειχνε απίστευτα σταθερό, αν και έδιωχνε εύκολα τη μούρη στις κωμικά γλιστερές συνθήκες της πίστας.
Το μεγαλύτερο σοκ όμως έχει να κάνει με την τιμή, που στην Ευρώπη θα είναι αυξημένη κατά περίπου 15%. Σύμφωνοι, το GT-R είναι σημαντικά αναβαθμισμένο, όμως με ένα τέτοιο καπέλο στην τιμή θα περιμέναμε ακόμα περισσότερα.

*Αργότερα πέτυχε ένα 7’26”7 (–2,3” από πριν)

Τι λέει το DRIVE
Μοιάζει ίδιο, όμως είναι πιο δυνατό, με ευρύτερο φάσμα απόδοσης, πιο σταθερό αλλά και πιο αιχμηρό. Καίει και λιγότερο αλλά κοστίζει πολύ περισσότερο.
Τεχνολογία
3.799 cc, V6, 2x2EEK 24v, δύο turbo, 530*PS/6.400 rpm, 61,2*kgm/3.200 rpm. Κίνηση 4x4, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχ.
Επιδόσεις*
0-100 km/h σε 3,5”, τελική 315 km/h
Μέση κατανάλωση 12,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 279 gr/km
*Τιμές κατ΄εκτίμηση

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube