Οδηγούμε το νέο Audi RS3

Οδηγούμε το νέο Audi RS3

RSη βαρών, θα μπορούσε ο τίτλος να είναι «ο λύκος κι αν γέρασε». Διότι το A3 δεν πλέον ένα φρέσκο μοντέλο όμως στην κορυφαία έκδοσή του σκοτώνει.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Audi παρουσιάζει την κορυφαία έκδοση ενός μοντέλου όταν αυτό βρίσκεται στη δύση της καριέρας του. Τρανταχτό παράδειγμα είναι το RS4.

Φουσκωτός
Ίσως αυτό να οφείλεται στην τελειοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας του σε τέτοιο επίπεδο που να δίνει περισσότερη ελευθερία στην εταιρεία. Όπως και να έχει η εδώ και χρόνια αναμενόμενη κορυφαία έκδοση του A3 είναι γεγονός. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του A3 Sportback (5θυρο) και θα το αναγνωρίσετε από τους νέους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τα φουσκωμένα φτερά, τη μεγάλη πίσω πτέρυγα και τους 19άρηδες τροχούς. Στους τελευταίους, λόγω χώρου, τα εμπρός λάστιχα είναι μια διάσταση πιο φαρδιά από τα πίσω -235/35 R19 αντί 225/35 R19!

Το RS3 χρησιμοποιεί τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης που γνωρίσαμε στο TT RS. Αυτό σημαίνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, τον 5κύλινδρο κινητήρα TFSI των 2,5 λίτρων, 340 PS, 45,9 kgm ροπής κι ένα ημιαυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic.

Κινητήτας σούπερ σταρ
Από πλευράς πλαισίου, οι αλλαγές έχουν να κάνουν με την πιο σφιχτή και χαμηλή ανάρτηση (2,5 πόντοι από το A3 και πέντε από το S3 Sportback), με την υποβοήθηση στο τιμόνι και τα μετατρόχια. Το εμπρός είναι κατά 4,2 cm φαρδύτερο και το πίσω κατά 2,2 από του S3 Sportback.

Οι αλλαγές αυτές έκαναν το RS3 ακόμα καλύτερο από το ήδη εξαιρετικά ικανό S3. Το νιώθεις πιο άμεσο στις αλλαγές πορείας, με περισσότερη ακρίβεια στο πάτημά του και καλύτερο έλεγχο του βάρους του. Από πλευράς άνεσης, είναι σαφώς πιο σφιχτό από το S3, όμως τουλάχιστον στους παγωμένους καναδικούς δρόμους που το οδηγήσαμε, το λες αποδεκτό.

Ωστόσο, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το TT RS, το κυρίαρχο στοιχείο του αυτοκινήτου είναι ο κινητήρας. Μπορείς να επιλέξεις μεταξύ μιας ήπιας και μιας σπορ χαρτογράφησης στην ηλεκτρονική διαχείρισή του, σε κάθε περίπτωση όμως ο απολαυστικός ήχος του 5κύλινδρου μοτέρ είναι παρών. Απλώς στην επιλογή Sport τονίζεται ακόμα περισσότερο.

Η κατανάλωση δεν είναι παράλογα υψηλή με δεδομένη την απόδοσή του. Σανίδωσε το γκάζι και –ειδικά με μικρή ταχύτητα στο κιβώτιο- δε θα πιστεύεις την επιτάχυνση που θα νιώσεις. Η Audi ανακοινώνει 4,6 sec για τα 0-100 km/h και με βάση την αίσθηση και τις τιμές που έχουμε μετρήσει στο TT RS, φαίνεται απόλυτα ρεαλιστική.

Εκτός από ρεαλιστική, η τιμή αυτή είναι και ελάχιστα πιο γρήγορη από εκείνη που ανακοινώνει η BMW για τη Σειρά 1 Μ Coupe των επίσης 340 ίππων που κατά βάση είναι ο μοναδικός αντίπαλος του RS3.

Για πιο ασφαλή συμπεράσματα πάντως καλό θα ήταν να περιμένουμε μέχρι την άνοιξη που θα το οδηγήσουμε επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Ο παράγων quattro
Οι εκρηκτικές επιδόσεις του RS3, οφείλονται κατά το ήμισυ μόνο στους 340 ίππους του 5κύλινδρου κινητήρα TFSI. Το άλλο μισό είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής τετρακίνησης που φροντίζει να περνάει στο δρόμο όλη η ισχύς χωρίς απώλειες σε σπιναρίσματα.

Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, λειτουργεί υποδειγματικά κι έτσι η βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας πολύ σπάνια επιστρατεύεται.

Ακόμα και πατώντας χωρίς ιδιαίτερη εγκράτεια το γκάζι στους χιονισμένους δρόμους του Καναδά που οδηγήσαμε το RS3, τη θέση του σπιναρίσματος γρήγορα έπαιρνε η μεστή επιτάχυνση.

Τι λέει το DRIVE
Με μια λέξη: Eξαιρετικό. Συνδυάζει τον εκρηκτικό με τον πειθαρχημένο χαρακτήρα κι ευχαριστιέσαι τόσο να το οδηγείς όσο και να το ακούς
Τεχνολογία 2.480cc, i5, 20v, 2EEK, με άμεσο ψεκασμό (FSI) και turbo 340 PS/5.400 – 6.500 rpm, 45,9 kgm/1.600 – 5.300 rpm, ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη (S-Tronic) 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 σε 4,6” 
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 212 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube