Οδηγούμε: Mini Roadster Cooper S

Οδηγούμε: Mini Roadster Cooper S

Είναι τόσο διασκεδαστικό και σπορ που σχεδόν σε κάνει να ξεχνάς ότι τα roadsters κανονικά οφείλουν να είναι πισωκίνητα




Το Mini Roadster Cooper S είναι διχασμένη προσωπικότητα. Στιλιστικά είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία των διθέσιων roadster ακόμα κι από το MX-5. Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς είναι όσο πιο σπορ μπορεί να είναι ένα διθέσιο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Προσπαθεί με άλλα λόγια να συνδυάσει το καλύτερο από δύο κόσμους, διότι προσθιοκίνητο roadster είναι έννοια αντιφατική. Κανονικά θα έπρεπε να μιλάμε για πίσω κίνηση, παντηλίκια και άλλα τέτοια. Παραδόξως με το Mini Roadster τα παντηλίκια δεν είναι καθόλου απαγορευμένα. Απλώς έρχονται με άλλο τρόπο. Ας το πάρουμε όμως από την αρχή.

Μαγνήτης
Θα το δείτε από κοντά και θα με θυμηθείτε. Το Mini Roadster είναι ένα από τα αυτοκίνητα που προκαλούν νευροκαβαλίκεμα στο σβέρκο. Πιάνει τα βλέμματα δίχως τα ίδια καλά καλά να το καταλάβουν. Και το ευτύχημα για εμάς τους άντρες είναι πως το συγκεκριμένο, όπως και το κουπέ, δεν τα λες «γλυκούλικα» και «χαριτωμένα». Είναι αυτοκίνητα με εντονότερες δόσεις τεστοστερόνης παρά οιστρογόνων, όπως τα χάτσμπακ και κυρίως τα καμπριολέ αδερφάκια τους. Και μιας και ανέφερα το κουπέ, να τονίσω πως εδώ έχουμε μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις που το ανοιχτό είναι πιο αρμονικό ως σχήμα από το κλειστό μοντέλο, ακόμα και με την κουκούλα κλειστή. Έχει πιο αρμονικές γραμμές, πείθει περισσότερο ως roadster από την πρώτη ματιά. Και βέβαια μου αρέσει που έχει εγκαταλείψει τα προσχήματα των πίσω καθισμάτων και είναι αποκλειστικά διθέσιο. Μου αρέσει επίσης ακόμα περισσότερο που σου δίνει τη δυνατότητα να το αγοράσεις με εντελώς χειροκίνητη κουκούλα. Όπως στα παλιότερα ΜουΧου. Και μάλιστα είναι το ίδιο εύκολο και απλό να τα ανοιγοκλείσεις, όπως εκείνα. Οι πιο χεροδύναμοι θα μπορέσουν να το κάνουν ακόμα και από μέσα. Βέβαια υπάρχει και η δυνατότητα ημιαυτόματης οροφής, όπου πρώτα πρέπει ν’ απασφαλίσεις και μετά να πατήσεις το κουμπί. Πλην όμως ό,τι δεν υπάρχει δεν χαλάει και δεν προσθέτει βάρος. Το Mini Roadster βέβαια, δεν είναι ιδιαιτέρως βαρύ. Βρίσκεται κάτω από τα 1.200 κιλά, αρκετά καλή τιμή αν σκεφτείς ότι στα πλαϊνά του αμαξώματος το διατρέχουν δύο ευμεγέθεις ατσάλινοι ράβδοι για επιπλέον ασφάλεια και ακαμψία.

Τσαγανό
Το πρώτο που παρατηρείς με ανοιχτή την οροφή είναι ότι δεν έχει ιδιαίτερους στροβιλισμούς στην καμπίνα, ακόμα και στα 120–130 km/h. Ή μάλλον, όχι αυτό είναι το δεύτερο. Το πρώτο σίγουρα είναι ο ήχος από τον κινητήρα και κυρίως την εξάτμιση. Σε χτυπάει με μια μπάσα χροιά που τη νιώθεις στον οισοφάγο και ένα μεταλλικό ξύσιμο που γίνεται όλο και πιο έντονο και βραχνό όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Αυτό σε βάζει αμέσως στο κλίμα. Από εκεί και πέρα αρχίζουν προσθετικά να σε «φορτώνουν» το τιμόνι που στη sport λειτουργία γίνεται τόσο άμεσο που χρειάζεται συνεχή επιτήρηση, οι ακαριαίες αλλαγές της κατεύθυνσης, το κιβώτιο που κουμπώνει μόνο όταν πραγματικά ασχοληθείς μαζί του και αυτή καθαυτή η δύναμη από τον κινητήρα τούρμπο που σε σπρώχνει προς τα πίσω. Σε λίγο διαπιστώνεις πως σου είναι πραγματικά δύσκολο να μην οδηγείς σαν κοινωνικά καθυστερημένος. Όταν τα καταφέρεις, θα διαπιστώσεις πως στην πραγματικότητα σε χαμηλές ταχύτητες το roadster είναι πιο μαλακό από το κουπέ και το χάτσμπακ. Το λες σχεδόν ανεκτό μέσα στην πόλη. Για ταξίδι βέβαια θα σε κουράσει στην εθνική με τον αεροδυναμικό θόρυβο και το θόρυβο κύλισης, αλλά η εθνική είναι απλώς ο δρόμος προς το βουνό. Μόλις φτάσεις εκεί και το ανοίξεις απολαμβάνεις πραγματικά οδήγηση. Είναι λιγότερο απότομο στο άφημα του γκαζιού, πλασάρεται πιο γλυκά, αλλά θέλει προσοχή διότι ακόμα και τα πιο μαλακό σετάρισμα των αμορτισέρ δεν μπορεί ν’ αποτρέψει τις αναπηδήσεις σε πιο υψηλή ταχύτητα και τις αλλαγές πορείας πάνω σε στροφή με λακκούβα. Όμως δύσκολα θα ευχαριστηθείς οδήγηση περισσότερο με οποιοδήποτε προσθιοκίνητο ανοικτό ή κλειστό αυτοκίνητο. Μακάρι να ήταν και με την κίνηση στον σωστό άξονα...   


Τι λέει το DRIVE
Εξαιρετικά θελκτικό σε εμφάνιση, με οδική συμπεριφορά αντάξια ενός Mini, πορωτικό ήχο και δύσκολη καθημερινή συμβίωση, το Mini Roadster απευθύνεται σ’ ένα ενθουσιώδες νεανικό κοινό
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 14v, 2 ΕEΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 184 PS/5.500 rpm, 26,6 kgm /1.730–4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 7,0”, τελική 227 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Μετρήσεις Mini

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube