Οδηγούμε: Mercedes-Benz SLS AMG roadster

Οδηγούμε: Mercedes-Benz SLS AMG roadster

Η open-top SLS προσφέρει ό,τι ακριβώς και η coupe και ακόμη περισσότερα



 Ξέρω ακριβώς τι σκέφτεστε για τη ρόουντστερ SLS: Η έκδοση αυτή θα γίνει ένα από τα πιο περιζήτητα supercars στον κόσμο. Είναι χαμηλή, ρευστή σε φόρμα και αισθητικά ικανή να καθηλώσει κάθε άνθρωπο που βαδίζει αμέριμνος. Αλλά από την άλλη είναι το ίδιο ικανή στο δρόμο με την coupe; Σωστά;
Αυτή είναι μια προκατάληψη που ταλανίζει τους σπορ οδηγούς για πολλά open-top. Στην περίπτωση της SLS όμως δεν έχει αντίκρισμα. H roadster μπορεί να έχασε την αλουμινένια οροφή της coupe, αλλά τελικά δεν δείχνει να υποφέρει.

Καλύτερο ρεπερτόριο
Χωρίς υπερβολή, αυτό το ρόουνστερ είναι ακόμη πιο πειστικό στην οδήγηση απ’ ό,τι το κουπέ. Φυσικά, και εδώ υπάρχει απύθμενο απόθεμα πρόσφυσης και το αυτοκίνητο φρενάρει με περισσή πειθώ. Αλλά εκεί που η SLS soft top καταθέτει τα λαμπρά διαπιστευτήριά της είναι στις πιο ευαίσθητες περιοχές του δυναμικού ρεπερτορίου, σε πολλές από τις οποίες αποδεικνύεται βελτιωμένο σε σχέση με το κουπέ.
[inset side=left]
<HOT SPOTS> Εκρηκτικές επιδόσεις – Αλησμόνητος ήχος – Κορυφαία ποιότητα κατασκευής – Υψηλή κατανάλωση – Ανώφελες αλλαγές ταχύτητας με μικρή πίεση στο γκάζι – Μη πρακτική καμπίνα [/inset]Οι δομικές και μηχανολογικές αλλαγές που έκανε η Μ-Β υπολόγισαν αφενός την απώλεια της μάζας από την απουσία της οροφής, αλλά και τον εφοδιασμό της SLS roadster με πιο στιλβωμένη αίσθηση στο κράτημα απ’ ό,τι στην coupe. Όταν την πιέσεις σκληρά, νιώθει πιο ζυγισμένη και με το υπερδραστήριο traction control στο off, το λιγότερο που σου προκαλεί είναι δέος με την ισορροπία της. Η SLS roadster διαθέτει καλύτερο έλεγχο του βάρους (1.660 kg) και σαφώς υψηλότερο επίπεδο επικοινωνίας με τον οδηγό. Και αν πράγματι υπάρχει διαφορά μεταξύ τους σε ακαμψία, δεν είναι κάτι που το νιώσαμε. Τα χαρακτηριστικά κύλισης είναι και αυτά σφόδρα βελτιωμένα. Και για του λόγου το ασφαλές, η Mercedes σχεδιάζει να μεταφέρει όλες αυτές τις αλλαγές στην SLS coupe το 2012.

Χωρίς απώλειες

Ούτε στον τομέα των επιδόσεων υπήρξαν απώλειες. Χρησιμοποιώντας τον ίδιο V8 των 6,2 lt όπως και η coupe, η roadster αποδίδει 571 PS και ροπή 66,3 κιλά. Έτσι πετυχαίνει εργοστασιακή τιμή για τα 0-100 km/h σε 3,8” και πιάνει 317 km/h.
Εδώ όμως, χωρίς την οροφή να φιλτράρει το soundtrack του μοτέρ, υπάρχουν λεπτές αποχρώσεις από το ήχο της εξάτμισης που δεν πρόκειται να τις ακούσεις στην coupe. Χώρια που ακούς σκασίματα και κροταλίσματα παίζοντας με το γκάζι ή υπέροχο ήχο αλά Nascar με το που το «λιώνεις» στο πάτωμα.
Αλλά ίσως το πιο παρακινητικό χαρακτηριστικό για να αγοράσεις μια SLS roadster είναι η εντυπωσιακή εμφάνισή της, που αν μη τι άλλο είναι το λιγότερο θεαματική. Το ρετρό στιλ της SLS, με την υπογραφή του βρετανού στην καταγωγή σχεδιαστή της Mercedes, Μαρκ Φίδερστοουν, προσαρμόστηκε με επιτυχία σε open-top, δίνοντας στη roadster χαμηλό συσπειρωτικό look έτοιμο για εφόρμηση.
Η αναδιπλούμενη οροφή έχει τρεις στρώσεις υφάσματος που ενσωματώνουν ένα θερμαινόμενο κρύσταλλο για πίσω τζάμι. Διπλώνει στη θέση της μαζί με το μπροστινό κομμάτι του καπό του πορτμπαγκάζ σε μόλις 11”, κάτι που μπορεί να κάνει με ταχύτητα μέχρι 50 km/h. Με αποθηκευμένη την οροφή, το πάνω μέρος της παραμένει εκτεθειμένο, επιτρέποντας έτσι στο πορτμπαγκάζ να χωρά 173 lt, μόλις τρία λιγότερα από την coupe.

…και χωρίς «φτερά»
Και οι πόρτες τροποποιήθηκαν. Τα «φτερά γλάρου» της coupe έδωσαν τη θέση τους σε πόρτες που ανοίγουν συμβατικά, είναι σημαντικά ελαφρύτερες, χώρια που τώρα μπαίνεις στο αυτοκίνητο χωρίς να κάνεις τον ακροβάτη. Οι υπόλοιπες αλλαγές περιλαμβάνουν νέες επενδύσεις στις πόρτες, σταθερά ρολμπάρ, νέα πίσω φτερά και νέο πίσω καπό που ενσωματώνει το τρίτο stop.
Με την κουκούλα κάτω, η SLS roadster είναι εντυπωσιακά ραφιναρισμένη. Σαφώς και υπάρχει ηχητική ενόχληση από τον αέρα, αλλά όχι τόση που να κάνει απαγορευτική τη συζήτηση, τουλάχιστον μέχρι να πιάσεις τριψήφιο αριθμό στο κοντέρ. Η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει ένα πλαστικό στοιχείο που θα συρταρώνει πίσω από τα ρολμπάρ, κόβοντας ακόμη περισσότερο τη ροή του αέρα.
Εν κατακλείδι, η SLS roadster είναι μια ακαταμάχητη και, αναμενόμενα, ακριβή πρόταση. Και είναι τέτοια όχι μόνο για τη θηριώδη δύναμη και το κομψό παρουσιαστικό της, αλλά επίσης συνολικά για τα οδηγικά και… ακουστικά χαρακτηριστικά της.


 Μαλακά, πιο μαλακά
Η μετατροπή του coupe σε roadster ξεκίνησε με ισχυρότερες μπροστινές κολόνες, μαρσπιέ και «καθρέφτες», τα οποία σύμφωνα με τη Mercedes-Benz διασφάλισαν την ίδια στατική ακαμψία με την coupέ, προσθέτοντας μόνο 40 kg. Η roadster εφοδιάστηκε επίσης με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ σε τρία προγράμματα, κάνοντας το αυτοκίνητο ελαφρώς πιο μαλακό σε ελατήρια και αμορτισέρ, ακόμα και στη σκληρότερη ρύθμιση. Το αποτέλεσμα είναι, αλλάζοντας τη μπροστινή γεωμετρία, ότι βελτιώθηκε η αίσθηση στο τιμόνι και απέκτησε η SLS πιο ενδοτικό πίσω μέρος που βοηθά την πρόσφυση και δίνει ένα μικρό βαθμό παθητικής διεύθυνσης.



Τι λέει το DRIVE
Ένα σπάνιο θηρίο από τον κόσμο των supercars. Ένα roadster που καταφέρνει κάτι που δεν συναντάμε συχνά. Να είναι καλύτερο από το coupe του.
Τεχνολογία 6.208 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, 571 PS/6.800 rpm, 66,3 kgm/4.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 3,8”, τελική 317 km/h
Μέση κατανάλωση 13,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 208 gr/km
Μετρήσεις Κατασκευαστή

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube