Οδηγούμε: Mercedes-Benz ML250 CDI BlueTEC

Οδηγούμε: Mercedes-Benz ML250 CDI BlueTEC

Τύφλα να ’χει ο V6... Το βασικό μοτέρ ντίζελ της ML έχει τέτοια χαρακτηριστικά απόδοσης και οικονομίας που αναρωτιέσαι αν πραγματικά χρειάζεσαι το μεγαλύτερο V6

Η τρίτη γενιά της Mercedes-Benz ML έχει σαφώς πιο αποδεκτή γκάμα για τους φρόνιμα σκεπτόμενους ιδιοκτήτες των οικογενειακών 4x4. Ο λόγος είναι ότι διαθέτει στις τάξεις της και μια τετρακύλινδρη ντίζελ έκδοση. Αυτή, όπως και η υπόλοιπη γκάμα της ML, θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα από τον Νοέμβριο –εκτός των εκδόσεων με τους V8 με τα δύο τούρμπο (ML 500 και AMG), που έρχονται το 2012. H ML250 BlueTEC είναι το μόνο μεγάλο premium SUV της αγοράς που πετυχαίνει εκπομπές CO2 κάτω από 160 gr/km.

Η 250άρα ντίζελ, που στην πραγματικότητα είναι 2.100 κυβικά, φορά το turbodiesel μοτέρ τα δύο τούρμπο, και βγάζει 204 PS και 51 kgm που περνούν στο δρόμο μέσω ενός αυτόματου 7τάχυτου σασμάν.

Και θέλει και μπορεί
Μπορεί όμως αυτό το μοτέρ να δώσει την απαραίτητη ισχύ που απαιτεί ένα πολυτελές μεγάλο SUV; Ακόμη κι αν είστε «επαγγελματίας» αμφισβητίας, θα εκπλαγείτε. Ναι, σαφώς η ώθηση που νιώθεις είναι περιορισμένη –σε σχέση με το μοτέρ V6 - όταν προσπερνάς. Αλλά το ταίριασμα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο που κάνει άκρως αξιοπρεπή δουλειά στις αλλαγές μεταμορφώνει τούτη εδώ την ογκώδη Mercedes. Δεν θα σε ξετρελάνει με την ορμητικότητά της, αλλά είναι γεμάτη σθένος και σίγουρα ανάμεσα στα μεγάλα 4x4.

Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο για τετρακύλινδρο, αυτό το BlueTEC διαθέτει και απόλυτα ικανοποιητική ποιότητα λειτουργίας. Είναι αρκετά ήσυχο και επιτηδευμένο, με υψηλή αντιθορυβική και αντικραδασμική φροντίδα. Μόνο στο τέρμα γκάζι νιώθεις να σου λείπει λιγάκι το βελούδινο δούλεμα του V6. Από την άλλη, η εντυπωσιακή μόνωση από το θόρυβο του δρόμου και του αέρα, μαζί με την ήσυχη και ενδοτική ανάρτηση, κάνουν αυτή η ML ένα καμουφλαρισμένο καθημερινό αυτοκίνητο.

Το καλύτερο όλων βέβαια, είναι η κατανάλωση. Η Mercedes-Benz δηλώνει ότι μπορεί να πέσει στα 6 lt/100 km κατά μέσο όρο. Εμείς, στηn ποικίλου είδους διαδρομή που κάναμε στις αυστριακές Άλπεις, είδαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στο trip 7,4 lt. Νούμερο περισσότερο από αξιοπρεπές, αν σκεφτείς τις πολλές ανηφόρες, το βάρος των δύο τόνων και τη μόνιμη τετρακίνηση.

Η βασική ML προφανώς δεν θα κλέψει πελατεία από τους φανατικούς του βολάν, που θα στραφούν στις X5 και τις Cayenne. Αντίθετα, θα δελεάσει όποιον βάζει για προτεραιότητες την άνεση, την ποιότητα λειτουργίας και την πρακτικότητα που επιβάλλει μια οικογένεια. Με την προϋπόθεση να δώσει 70.000 ευρώ.


Τι λέει το DRIVE
Ροπάτη, οικονομική και ραφιναρισμένη, η ΜL250 BlueTEC θα μπορούσε να είναι το καθημερινό σου μεγάλο αυτοκίνητο.
Τεχνολογία:
2.143 cc, i4, 16v, δύο turbo, άμεσος ψεκασμός, 204 PS/4.200 rpm, 51,0 kgm/1.600-1.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus 7 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 9,0”, τελική 210 km/h
Μέση κατανάλωση:
6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
158 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube