Οδηγούμε: Mercedes-Benz B200 CDI

Οδηγούμε: Mercedes-Benz B200 CDI

Στουτγκάρδη, Γερμανία Η νέα B-Class επιχειρεί να συνδυάσει στοιχεία που φαινομενικά είναι αντιφατικά μεταξύ τους. Σε ένα βαθμό τα καταφέρνει

Η νέα Mercedes-Benz B-Class έχει δύο πολύ κρίσιμους ρόλους να παίξει. Δεν αντικαθιστά μόνο την προηγούμενη γενιά, αλλά σιωπηρά υποκαθιστά και την Α-Class. Αυτό διότι η τελευταία από την επόμενη γενιά, εγκαταλείπει την κατηγορία των μίνι MPV για να ριχτεί στη μάχη των συμβατικών supermini.

Αλλαγές παντού
Μεγάλο βάρος έχει δοθεί λοιπόν στη μηχανολογική εξέλιξη της νέας B-Class. Βασίζεται σε μια νέα, προσθιοκίνητη πλατφόρμα, διαθέτει ισχυρούς τετρακύλινδρους κινητήρες, καθώς και αναθεωρημένη διάταξη ανάρτησης. Μπροστά διατηρεί τα γόνατα McPherson, πίσω όμως χρησιμοποιεί πλέον μια πιο σύγχρονη μορφή άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Κάτω από το καπό θα βρούμε μια νέα γενιά εγκάρσια τοποθετημένων κινητήρων.

Στη συγκεκριμένη δοκιμή οδηγήσαμε το μοντέλο με τον turbodiesel των1,8 λίτρων με απόδοση 136 PS και κωδική ονομασία Β200 CDI. Υπάρχει και μια «ριγμένη» έκδοση του ίδιου κινητήρα με 109 PS. Για την Ελλάδα οι πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις είναι ουσιαστικά μία με διπλή απόδοση.

Ο κινητήρας 1.6 turbo αποδίδει 122 PS στην B180 και 156 PS στην Β200. Γι’ αυτούς θα επανέλθουμε στο επόμενο τεύχος. Προς το παρόν πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτοί κινητήρες συνδυάζονται με ένα στάνταρ 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Υπάρχει ωστόσο και η επιλογή ενός νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επίσης έξι ταχυτήτων, την οποία δοκιμάζουμε εδώ.

Η πρώτη δυνατή συγκίνηση, μόλις μπεις στο αυτοκίνητο είναι ότι επιτέλους κάθεσαι μέσα και όχι πάνω από αυτό. Τα καθίσματα πλέον είναι βιδωμένα μέσα σε ειδικές «φωλιές» και όχι πάνω σε επίπεδο πάτωμα. Ως εκ τούτου έχουν χαμηλώσει κατά 8,6 cm. Εξίσου σημαντικό είναι πως πλέον είναι τοποθετημένα σε πιο όρθια θέση, ενώ το τιμόνι δεν είναι πια εντελώς κάθετο. Αποτέλεσμα, μια πολύ πιο άνετη θέση οδήγησης και γενικά μια αίσθηση οικειότητας και ασφάλειας από την πρώτη στιγμή που κάθεσαι.

Ευχάριστη έκπληξη
Ο κινητήρας ντίζελ έχει καλή απόκριση. Υπάρχει αρκετή ροπή από χαμηλά για να σε ξεκολλήσει ευχάριστα και γρήγορα από στάση, και εξίσου επαρκής δύναμη στις μεσαίες στροφές για απροβλημάτιστα προσπεράσματα. Στον αυτοκινητόδρομο επίσης ταξιδεύει χωρίς κροτάλισμα και ιδιαίτερο θόρυβο. Αυτό που έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με τον προηγούμενο ντίζελ, είναι η οικονομία. Οι Γερμανοί ανακοινώνουν εντυπωσιακή μικτή κατανάλωση: 4,4 lt/100 km.

Το νέο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενσωματώνει τρία προγράμματα: Eco, Sport και Manual. Δεν είναι εξίσου ομαλό με τους άμεσους ανταγωνιστές του στην αυτόματη λειτουργία, όμως ρεφάρει με πολύ γρήγορες και άμεσες αλλαγές στη χειροκίνητη.
Συνολικά, η νέα B-class είναι πιο κοφτερή σε συμπεριφορά από την απερχόμενη.

Δεν τη λες σπορ, ωστόσο δείχνει πρόθυμη να υπακούσει σε πιο σβέλτη οδήγηση. Σύμμαχος προς αυτή τη νέα κατεύθυνση είναι το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Φαίνεται περίεργο, όμως είναι ένα από τα καλύτερα τιμόνια που έχουμε οδηγήσει, έχοντας πολύ καλή απόκριση, σωστή πληροφόρηση και προοδευτικό βάρος. Σε ανοιχτές καμπές, το turn in είναι στο σωστό χρόνο και η κλίση του αυτοκινήτου περιορισμένη. Η πρόσφυση από τους εμπρός τροχούς σπάει πολύ αργότερα και η υποστροφή επίσης καθυστερεί χαρακτηριστικά, ειδικά αν τη συγκρίνουμε με την προηγούμενη B-Class.

Πολύ καλή είναι και η ευστάθεια του αυτοκινήτου στις ευθείες. Εκεί όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει, είναι με το προσφερόμενο επίπεδο άνεσης. Οι μικρές ανωμαλίες απλώς εξαφανίζονται και τις μεγαλύτερες τις διαχειρίζεται σχεδόν με μεγαλοπρέπεια. Έχει μειωθεί επίσης σημαντικά και ο θόρυβος κύλισης στις υψηλές ταχύτητες.

Συμπέρασμα: Αυτή η B-Class είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο.

Αστέρι ή πρακτικότητα;
Τι γίνεται όμως με την πρακτική πλευρά αυτής της Mercedes; Κανένα παράπονο μπροστά, όμως οι χώροι για τους πίσω μάλλον προβληματίζουν. Ενώ οι δύο ακριανές θέσεις είναι βολικές, τη μεσαία δεν τη λες καν θέση. Μοιάζει περισσότερο σαν μια στενή υπερυψωμένη λωρίδα για να ακουμπάς πράγματα.

Η κατάσταση δε επιβαρύνεται και από το τούνελ μετάδοσης που κλέβει πολύτιμο χώρο για τα πόδια. Υπό αυτό το πρίσμα η B-Class θα πρέπει περισσότερο να αντιμετωπίζεται ως ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο.

Η νέα B-Class θα θέλξει σίγουρα τους αγοραστές που θέλουν να συνδυάζουν πρακτικότητα και κύρος. Υπάρχουν βεβαίως πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα σε αυτή την κατηγορίας με σαφώς λιγότερα χρήματα. Μπορεί κάποιος ν’ ανταλλάξει λίγο από το κύρος και την προσλαμβανόμενη ποιότητα για περισσότερους χώρους και σαφώς πιο πολυχρηστική εργονομία, αγοράζοντας ένα C-Max ή ένα Zafira. Βεβαίως έτσι δεν θα έχει το (τεράστιο πλέον) αστέρι στη μάσκα του...



Πλατφόρμα για όλες τις χρήσεις
Η νέα B-class είναι η πρώτη προσθιοκίνητη Mercedes-Benz που χρησιμοποιεί την καινούργια πλατφόρμα της εταιρείας MFA (Modular Front Architecture). Έχουν εξελιχθεί δύο τύποι της πλατφόρμα αυτής. Μια με ψηλές βάσεις καθισμάτων (όπως αυτή που χρησιμοποιεί η B-Class) και μια με χαμηλές βάσεις. Τη δεύτερη θα τη χρησιμοποιήσει, ανάμεσα σε άλλα, η επερχόμενη νέα A-Class. Η MFA έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τετρακίνηση, αλλά και μοντέλα με εναλλακτικά καύσιμα, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα (plug in), αλλά και υβριδικά.



Τι λέει το DRIVE
Εξαιρετικά οικονομική, με μεστές επιδόσεις, καλό πάτημα στο δρόμο, και κομψό εσωτερικό αλλά όχι αντίστοιχα πρακτικό εσωτερικό
Τεχνολογία 1.796 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και turbo, 136 PS/3.600-4.400 rpm, 30,6 kgm/1.600-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,5”, τελική 210 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube