Οδηγούμε: Mazda3 1.6 Sport

Οδηγούμε: Mazda3 1.6 Sport

 Ωρίμασε χωρίς να «βαρύνει»: Αισθητά πιο άνετο και πολιτισμένο, χωρίς να χάσει τον οδηγικό του χαρακτήρα

Το Mazda3 ήταν ανέκαθεν ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά η Mazda έβαλε στόχο να βελτιώσει τα όποια μειονεκτήματά του σε ένα νέο, πιο εξελιγμένο μοντέλο. Το καινούριο 3 βασίζεται και πάλι στην πλατφόρμα του Focus, όμως έχει γίνει ευρύτερη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για να αυξηθεί η ακαμψία, και έχει εξελιχτεί η πίσω ανάρτηση για να βελτιωθεί η άνεση και ο θόρυβος. Το βάρος έχει μειωθεί κατά 15 kg, αν και η μείωση αυτή δεν είναι ανάλογη της δίαιτας που υπέστησαν τα Mazda2 και 6.
Η γκάμα κινητήρων έχει επίσης αλλάξει. Οι MZR 1,6 και 2 λίτρων παραμένουν (με χαμηλότερες εκπομπές CO2), αλλά ο βασικός 1,4 καταργήθηκε. Οι επιλογές σε diesel είναι ένας 1,6 της PSA και ο νέος 2,2 της Mazda σε εκδόσεις 150 και 185 PS.

Εκσυγχρονισμός
[inset side=left]Hot spots > Αισθητικές αλλαγές μέσα έξω * Σαφώς πιο άνετο και αθόρυβο * Παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση * Προσεγμένη ποιότητα και φινίρισμα[/inset]Εξωτερικά, το 3 έχει πλέον την «οικογενειακή», μονοκόμματη μάσκα και πιο τονισμένα μπροστινά φτερά. Θα μπορούσες να το πεις μέχρι και όμορφο, αν και φαίνεται ακόμα η απωανατολίτικη καταγωγή του. Στο εσωτερικό υπάρχει τώρα ένα πιο μοντέρνο ταμπλό με μια σωστά τοποθετημένη οθόνη για το (έξτρα) σύστημα πλοήγησης, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι τοποθετημένος ψηλότερα και πιο κοντά στον οδηγό.
Το βενζινοκίνητο 1,6, που αναμένεται να κάνει τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα, είναι ένα ικανό αυτοκίνητο. Ο κινητήρας του δεν έχει τόνους ροπής, οπότε πρέπει να τον «μαστιγώνεις» για να πας γρήγορα, αλλά ακόμα κι όταν πιέζεται έχει γλυκιά λειτουργία. Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο, ο βασικός στόχος της Mazda –να μειώσει τους θορύβους και κραδασμούς– γίνεται αμέσως αντιληπτός, καθώς το 3 είναι πιο πολιτισμένο από το Focus. Ο βόμβος του κινητήρα μένει μακρινός, ο αεροδυναμικός θόρυβος περιορίζεται σε ένα θρόισμα γύρω από τους καθρέφτες, και παρότι ακούς κάποιους χτύπους από την ανάρτηση, ποτέ δεν σε ενοχλούν.
Πρόκειται για ένα εκλεπτυσμένο αυτοκίνητο. Από τους ανταγωνιστές του, μόνο το Golf VI είναι πιο άνετο στο ταξίδι. (Ειρωνεία: οι μηχανικοί της Mazda είχαν ως πρότυπο το Golf V).

Zoom zoom ξανά
Το καλό νέο είναι ότι η καινούρια αυτή προσέγγιση δεν επηρέασε καθόλου τις ικανότητες του 3 σε δρόμους με στροφές. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, όμως δεν παύει να είναι γραμμικό και πολύ άμεσο σε απόκριση, όταν χρειαστεί. Ο αποτελεσματικός έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος συμπληρώνει την καλή εικόνα. Το κιβώτιο είναι εύχρηστο, στη θέση οδήγησης δεν βρίσκεις ψεγάδια και το νέο ταμπλό είναι λειτουργικό, αν και κάποια χειριστήρια του κλιματισμού βρίσκονται τώρα σε άβολη θέση πίσω από τον υπερυψωμένο μοχλό ταχυτήτων. Παρότι τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν προπαραγωγής, η ποιότητα και το φινίρισμα έδειχναν εξαιρετικά, αν και ένα «κλικ» πίσω από το νέο Golf.
Αν οι τιμές του Mazda3 είναι ανταγωνιστικές, τότε θα αποδειχτεί ικανότατος ανταγωνιστής του Focus και του Megane, προσφέροντας αρκετά ώστε να δικαιολογεί τα επιπλέον ευρώ σε σχέση με το Hyundai και το Kia. Το Golf πρέπει να είναι ακριβότερο, αλλά αν επιλέξετε να κάνετε οικονομία αγοράζοντας το Mazda3, δεν θα νιώσετε «ριγμένοι».


H Mazda δούλεψε σκληρά για να κάνει το 3 πιο πολιτισμένο, μειώνοντας τους κραδασμούς και το θόρυβο από τον άνεμο και την κύλιση. Τα μέτρα που πήρε περιλαμβάνουν τις «στριφτές» μπροστινές κολόνες για ομαλότερη ροή του αέρα, παχύτερες ενισχύσεις στην ανάρτηση, νέα βάση στο κιβώτιο ταχυτήτων, καλύτερη μόνωση και διπλά στεγανωτικά στις πόρτες. Οι μηχανικοί συγκόλλησαν επίσης τους θόλους της –εξελιγμένης τώρα– πίσω ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων στις κολόνες της σκεπής.
Η Mazda υποστηρίζει ότι οι βελτιώσεις έπιασαν τόπο, μειώνοντας τους θορύβους και κραδασμούς κατά 8-11% σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο.


Τι λέει το DRIVE
Εξελιγμένος και ικανός αντίπαλος για το VW Golf και το Ford Focus. Πρέπει πάντως και να τιμολογηθεί σωστά
Τεχνολογία
1.560 cc, 4κύλινδρος 16V, 105 PS / 6.000 rpm, 14,8 kgm / 4.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 12,2’’, Τελική ταχύτητα 183 km/h*
Μέση κατανάλωση
6,3 lt/100 km*
*Εργοστασιακές τιμές

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube