Οδηγούμε: Kia Rio 1.4

Οδηγούμε: Kia Rio 1.4

Ραντεβού με την Ιστορία: To Kia Rio έγινε πλέον ένα supermini που αξίζει να γνωριστείς και να ζήσεις μαζί του

Αυτή θα είναι η στιγμή της Ιστορίας που η Kia μπήκε με σοβαρότητα στην κατηγορία των supermini. Κάτι που μας έγινε ξεκάθαρο από τη στατική παρουσίαση του νέου Rio στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο. Με το νέο supermini στην τρίτη γενιά του, η Kia κινήθηκε μονομιάς στην πρώτη γραμμή με ένα μακρύτερο, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ, καλύτερα εξοπλισμένο και οπωσδήποτε πιο όμορφο αυτοκίνητο. Στοιχεία απαραίτητα, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ 45 μοντέλα κονταροχτυπιούνται σε αυτή την κατηγορία, τη δημοφιλέστερη της ελληνικής αγοράς με μερίδιο 38%. Εκείνο που δεν γνωρίζαμε μέχρι σήμερα ήταν πώς συμπεριφερόταν στο δρόμο.
Την προηγούμενη εβδομάδα λοιπόν βρεθήκαμε στους νοτιοκορεατικούς δρόμους με ένα Rio diesel, με 1.400άρη κινητήρα που έβγαζε 90 PS και CO2 μόλις 109 kg/km. Μικρότερη βόλτα κάναμε με το βενζινοκίνητο 1.400άρι με τα 109 PS που, στην έκδοση με ISG (start-stop), οι εκπομπές CO2 δεν ήταν ιδιαίτερα ψηλότερες -119 gr/km. Και τα δύο αυτοκίνητα επιβεβαίωσαν ότι το νέο Rio -4,4 m μήκος και ένα από τα πιο ευρύχωρα της κλάσης του- προσφέρει απρόσμενα υψηλή ποιότητα κύλισης, εφάμιλλη μεγαλύτερου αυτοκινήτου: Χαμηλός θόρυβος από την αεροδυναμική και το δρόμο, πολύ μικρό θόρυβο από τα λάστιχα στις ανωμαλίες της ασφάλτου και καλά ηχομονωμένο μοτέρ.
Το βενζινοκίνητο μοτέρ που οδηγήσαμε είναι μακράν πιο το σβέλτο, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 11,5 sec και πιάνοντας τελική ταχύτητα 183 km/h. To diesel που είναι αισθητά πιο αργό χρειάζεται για την ίδια μέτρηση 14”, η τελική φτάνει τα 174 km/h, αλλά αποδεικνύεται φλατ γύρω από τις 2.000 rpm.  Αυτό απαιτεί να βυθίζεις για τα καλά το πόδι στο γκάζι, δίνοντάς σου το καλύτερο τράβηγμά του ανάμεσα στις 2.400 με 4.500 rpm.
Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, πράγμα που εκτιμάς ιδιαίτερα σε αυτή την κατηγορία, και ταξιδεύουν αθόρυβα. Η κατανάλωση είναι το φόρτε του πετρελαιοκίνητου μοτέρ που χρειάζεται 4,1 lt/100 km έναντι 5,1 του βενζινοκίνητου. Βέβαια υπάρχει και χαμηλότερη κατανάλωση από το 3κύλινδρο 1.1 diesel που τυποποιημένα καίει μόλις 3,2 lt/100 km. Μοντέλο που θα ασχοληθούμε εκτενέστερα από τον Σεπτέμβριο, οπότε και κατά δήλωση του υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής θα αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Το Rio είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, με πολύ καλή δυναμική ισορροπία στις στροφές και οι 16άρηδες τροχοί είναι τουλάχιστον ήσυχοι περνώντας από ανωμαλίες. Από την άλλη το τιμόνι είναι λιγότερο εντυπωσιακό: Μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας και την αίσθηση ότι κολλά λίγο και προς τις δύο πλευρές. Αλλά αυτό είναι και το μόνο που μπορείς να του προσάψεις. Η ποιότητα στην καμπίνα είναι ανώτερη από του Fiesta ή του Corsa, παραδείγματος χάριν. Η τιμή και το επίπεδο εξοπλισμού δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, κάτι που περιμένουμε να γίνει κοντά στον Σεπτέμβριο, οπότε και αναμένεται το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά. Αν θέλετε όμως μια εκτίμησή μας, υπολογίζουμε το βενζινοκίνητο1.400άρι να ξεκινά από μια τιμή ανάμεσα στα 14.500 με 15.000 ευρώ, με πιθανή προσφορά λανσαρίσματος. Πάντως ό,τι και να λέμε, ένα πράγμα είναι τώρα ξεκάθαρο. Το supermini της Kia δεν είναι πλέον κομπάρσος στην κατηγορία.         

Τι λέει το DRIVE
Το νέο supermini της Kia έχει να επιδείξει ποιότητα, οικονομία και ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Τώρα πραγματικά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο
Τεχνολογία
Kινητήρας 1.396 cc, Ι4 2EEK 16v, 109 PS/6.200 rpm και 14,0 kgm/5.000 rpm. Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 11,5”, τελική 183 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube