Οδηγούμε: Kia Rio 1.1 CRDi

Οδηγούμε: Kia Rio 1.1 CRDi

To Rio προσδιορίζει τη νέα φιλοδοξία της Kia που είναι να πρωταγωνιστήσει στη δημοφιλή κατηγορία των supermini

Rio grande
Αυτή είναι η πρώτη απόπειρα της Kia να εισέλθει δυναμικά στην κατηγο-ρία των σουπερμίνι, ύστερα από την εντυπωσιακή στροφή που πέτυχε στην εικόνα της με το λανσάρισμα του Cee’d, το 2007. Αναμενόμενα λοιπόν, περιμένουμε ένα αυτοκίνητο ικανό να κοιτάξει στα μάτια το Polo, το Yaris και τα υπόλοιπα σουπερμίνι.
Πρώτα απ’ όλα το νέο Rio έχει μεγαλώσει, με το μεταξόνιο να έχει επιμηκυνθεί κατά επτά πόντους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το συνολικό μήκος του είναι σχεδόν δέκα πόντους μακρύτερο από ένα Fiesta. Αρχικά θα διατεθεί στην αγορά ως 5θυρο, ενώ το 2012 η γκάμα του θα εμπλουτιστεί και με 3θυρο.
Τα μοτέρ θα είναι δύο βενζίνης και δύο ντίζελ. Τα πρώτα θα είναι ο 1.2 (που γνωρίσαμε στο Picanto) και ο άλλος ο γνωστός 1.4 της Kia με τους 90 ίππους –σύμφωνα με πληροφορίες μας σύντομα θα ξαναχρησιμοποιηθεί ο «παλιός» με τους 109 ίππους. Οι ντίζελ είναι ο 1.4 και ο 1.1 που οδηγούμε εδώ. Ο μικρότερος, με ισχύ 70 ίππους, συνδυάζεται με σύστημα start-stop και εκπέμπει εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους, με CO2 μόλις 85 gr/km.

Θα γίνει της Κορέας
Η καμπίνα του πρωτότυπου που οδηγήσαμε δεν ήταν αντιπροσωπευτική της τελικής, από την οποία πήραμε μια πρώτη γεύση στην έκθεση της Γενεύης. Σε επίπεδο χώρων πάντως, έδινε την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου με αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι στις πίσω θέσεις ακόμα και για ψηλούς επιβάτες. Οφείλουμε να τονίσουμε ωστόσο, ότι τα 288 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι καλό νούμερο για την κατηγορία, αλλά όχι και κορυφαίο.
Στο δρόμο, στη Ναμιάννγκ της Ν. Κορέας όπου οδηγήσαμε το νέο Rio, ο 3κύλινδρος ντίζελ απέχει από το να χαρακτηριστεί ήσυχος και δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του. Πάντως, τραβά γραμμικά από τις 1.750 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ. και σου επιτρέπει να κινηθείς άνετα ακόμα και στον αυτο-κινητόδρομο. Η ανάρτηση προσφέρει καλή άνεση με τους 15άρηδες τροχούς και το τιμόνι, αν και υπολείπεται σε αίσθηση, είναι καλοζυγισμένο.
Σαφώς, το πρωτότυπο δεν μας επιτρέπει να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Ήταν αρκετό όμως για να διαπιστώσουμε πως το νέο Rio είναι συνολικά πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από τον προκάτοχό του και θα κοντράρει με μεγαλύτερη επιτυχία τα δημοφιλή Polo και Yaris.

Τι λέει το DRIVE
Η δοκιμή είναι πρώιμη για συμπεράσμα-τα. Παρόλα αυτά η πρώτη αίσθηση που αποκομίσαμε είναι πως το νέο Rio θα αποτελέσει ένα δυνατό αντίπαλο για τα κορυφαία supermini
Τεχνολογία 1.120 cc, 3κύλινδρος σε σειρά, 70 PS/4.000 rpm, 16,4 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 16,4”, τελική 161 km/h
Μέση κατανάλωση 3,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
85 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube