Οδηγούμε: Hyundai Veloster 1.6

Οδηγούμε: Hyundai Veloster 1.6

Άγουρο φρούτο: Το Veloster βρίσκεται ακόμα υπό μορφή πρωτότυπου αλλά, ως ανυπόμονοι, επιχειρήσαμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση.

Η Hyundai ελπίζει το Veloster να γίνει το σήμα κατατεθέν της. Το μοντέλο που θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα της φίρμα στο κοινό. Η εμπορική πορεία του θα ξεκινήσει το ερχόμενο φθινόπωρο. Όμως είχαμε ήδη την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα από τα πρωτότυπα που χρησιμοποιούνται για την τελική διαμόρφωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου μοντέλου.

Εκτελούνται εργασίαι
Σε ένα πρωτότυπο δε μπορείς να μιλήσεις για ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος, αλλά το Veloster βρίσκεται σίγουρα σε καλό δρόμο.

Η καμπίνα του είναι εργονομική και με όμορφη σχεδίαση. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αν και θα ήθελες το τιμόνι να έρχεται λίγο πιο έξω. Τα χειριστήρια, από το τιμόνι μέχρι τα πεντάλ και το λεβιέ, έχουν ωραία αίσθηση και σωστό βάρος.

Ο κινητήρας στο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ο ατμοσφαιρικός 1.6 των 140 PS. Σε χαμηλή ταχύτητα, αρνητική έκπληξη αποτελεί η σκληρότητα της ανάρτησης. Οι κακοτεχνίες ταρακουνάνε το αμάξωμα με τρόπο που καθόλου δε θυμίζει το i30, για παράδειγμα.

Η ίδια εικόνα επαναλαμβάνεται δυστυχώς και με υψηλότερη ταχύτητα, όπου το Veloster δε σταματά ποτέ να ταλαντώνεται. Κι όμως αυτοκίνητα όπως το VW Scirocco ή το Citroen DS3 έχουν αποδείξει πως η άνεση δε χρειάζεται να θυσιαστεί στο βωμό του κρατήματος.

Ως έχει, το Veloster θυμίζει περισσότερο Mini Cooper σε πάτημα, οπότε δεν αποτελεί και τον ιδανικότερο σύντροφο για ταξίδι. Αντιδρά ζωηρά στις εντολές του τιμονιού και δε γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές. Είναι μάλιστα ρυθμίσιμο με το γκάζι. Το turn-in είναι πιο άμεσο όταν έχεις αφήσει το γκάζι ή χαϊδεύεις το φρένο. Στρίβοντας με γκάζι είναι εμφανής μια τάση να υποστρέψει. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν χωρίς να σπάσει η πρόσφυση, βέβαια, δεν κάναμε πάντες ακόμα...

Το στήσιμο θέλει ακόμα δουλειά. Άλλωστε αυτή η δουλειά είναι και το raison d’ être του συγκεκριμένου πρωτοτύπου. Στην κλάση του υπάρχουν αυτοκίνητα με πολλά χαρίσματα. Kαι το Veloster θα πρέπει να αγγίζει την κορυφή σε κάθε τομέα, αν θέλει να διακριθεί ανάμεσά τους και να διαλύσει και την τελευταία προκατάληψη για το σήμα στη μάσκα του.

Τι λέει το DRIVE
Πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο που θέλει αρκετή δουλειά στην ανάρτηση για να γίνει κορυφαίο
Τεχνολογία 1.591 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 140 PS/6.300 rpm, 17,0 kgm/4.850 rpm
Επιδόσεις* 0-100 km/h σε 9,8”, τελική 193 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km (εκτιμώμενη)
Εκπομπές CO2 132 gr/km (εκτιμώμενες)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube