Οδηγούμε: Hyundai ix20

Οδηγούμε: Hyundai ix20

Ο ΣΩΣΤΟΣ συγχρονισμός με τις ανάγκες της αγοράς είναι στις ημέρες μας το Α και το Ω για επιτυχημένα προϊόντα. Δεν ξέρουμε πόσο ακριβώς είναι τύχη και πόσο πρόβλεψη, αλλά είναι η ιδανική στιγμή για το λανσάρισμα του ix20.

Οι ημέρες της ύφεσης ή της κρίσης (όπως θέλετε πείτε το) απαιτούν downsizing στα κυβικά, πράγμα που σημαίνει –με τη βοήθεια και της τεχνολογίας- λιγότερη κατανάλωση και ρύπους. Που στη χώρα μας από 1η Νοεμβρίου 2010 σημαίνουν και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας.

Έμφαση στην οικονομία
Ο βενζινοκινητήρας 1.4 του ix20 που ενδιαφέρει περισσότερο τη χώρα μας, αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 στροφές, ακριβώς όπως το ξαδερφάκι του KIA Venga, αντί εκείνου των 100 ίππων που χρησιμοποιείται στο Hyundai i20. Παρά το βάρος και τη μετωπική επιφάνεια (MPV, βλέπετε) πετυχαίνει εξαιρετική κατανάλωση (6,0 λίτρα/100 km σε συνδυασμένο κύκλο) και χαμηλούς ρύπους, μόλις 140 gr CO2 /km αντίστοιχα.

Αλλά και οι υπόλοιποι κινητήρες, δύο πετρελαιοκινητήρες 1.4 με 77 και 90 ίππους και ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας 125 ίππων, θα διατίθενται επίσης και σε εκδόσεις Blue Drive. Αυτό σημαίνει ένα πακέτο με σύστημα ISG (Idle Stop & Go), σύστημα διαχείρισης εναλλάκτη, ένδειξη για αλλαγή ταχύτητας και λάστιχα με χαμηλή αντίσταση κύλισης.

Ασκήσεις χωροταξίας
Οι σημερινοί οδηγοί μπορεί να έχουν απαιτήσεις στο downsizing των εξόδων, δεν ανέχονται όμως ανάλογο downsizing σε πολυτέλεια, ασφάλεια και άνεση. Γι’ αυτό το ix20 είναι πολύ αυτοκίνητο: Μήκος 4,10, πλάτος 1,76 και ύψος 1,6 μέτρα. Το μακρύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας (2,62 m) προσφέρει αφθονία χώρων, τόσο στους επιβάτες όσο και στο πορτμπαγκάζ, που ξεκινάει από τα 440 λίτρα και φτάνει τα 1.486 -με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Παρά την όρθια και ψηλή θέση οδήγησης αλά MPV, υπάρχει αέρας ακόμη και για ψηλόσωμους οδηγούς. Το εσωτερικό είναι καλόγουστο, σύγχρονα σχεδιασμένο, με περιμετρική ορατότητα και τα όργανα είναι ευδιάκριτα, καλοσχεδιασμένα και πλήρη.

Παρατηρώντας τους χώρους, τα υλικά και την πολυτέλεια του εσωτερικού, μαζί με το μέγεθος του αυτοκινήτου, τότε ο ισχυρισμός της Hyundai ότι το ix20 θα κλέψει αγοραστές από τα μικρά οικογενειακά, δεν είναι αβάσιμος.

Fun to… hyundrive
Οδηγώντας στους στενούς δρόμους της Κροατίας, αντιλαμβάνεσαι ότι οι 90 ίπποι είναι επαρκείς ώστε να κινήσουν σβέλτα το αυτοκίνητο παρά τα 70 επιπλέον κιλά σε σχέση με το i20. Το ξανασχεδιασμένο κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά πολύ, ενώ ειδική εύφημος μνεία απονέμεται στο καινούργιο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι μέσα στην πόλη: Είναι πανάλαφρο και εύκολο στο παρκάρισμα και στις μικρές ταχύτητες.

Η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες. Χαμηλό επίπεδο θορύβου αεροδυναμικής, κύλισης και κινητήρα, τουλάχιστον ως τις 5.000 rpm., ποιοτική απόσβεση κραδασμών και ανωμαλιών του δρόμου, μικρή κλίση στις στροφές και αποτελεσματικά φρένα συνθέτουν ένα πακέτο με οδηγικό ενδιαφέρον. Μην ξεχνάτε ότι εκ φύσεως το ix20 απευθύνεται σε νεαρούς που μπορεί να έγιναν οικογενειάρχες δεν έπαψαν όμως να γουστάρουν να οδηγούν.

Αυτήν την πρακτική και δυναμική εικόνα ενισχύει και το εξωτερικό design της… ρευστής γλυπτικής (fluid sculpture το ονομάζουν οι σχεδιαστές της Hyundai), με κύριο χαρακτηριστικό την εξαγωνική μάσκα που όντως εγκαινιάστηκε με το ix35 θα αποτελεί το νέο οικογενειακό look.

Τι λέει το DRIVE
Σύγχρονο σχεδιαστικά, με ποιότητα, χώρους, οδηγικό ενδιαφέρον και χαμηλή κατανάλωση και ρύπους (βλέπε τέλη κυκλοφορίας) το ix 20 είναι το σωστό προϊόν τη σωστή στιγμή
Τεχνολογία: 1.396 cc, 16v, 2EEK, πολλαπλού ψεκασμού 90PS/5.750 rpm, 14,0 kgm/3.750 rpm, Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Επιδόσεις: 0-100 σε 12,8”, τελική 168 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 140 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube