Οδηγούμε: Honda CR-Z Mugen

Οδηγούμε: Honda CR-Z Mugen

The sequel: Ξαναδοκιμάζουμε το βελτιωμένο υβριδικό, αυτή τη φορά με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 200 PS

Σύνδεση με τα προηγούμενα: Τον περασμένο μήνα είχαμε οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο, αλλά με τον νορμάλ κινητήρα. Είχε όμως ανθρακονημάτινο καπό και πόρτες, φαρδύτερο κατά 18mm μπροστινό μετατρόχιο, αμορτισέρ Showa με ρυθμιζόμενη σε 5 θέσεις απόσβεση, σφυρήλατες ζάντες Mugen 17”, λάστιχα Yokohama Advan A048 και τρία επιπλέον όργανα στο ταμπλό. Τώρα απέκτησε και τον βελτιωμένο κινητήρα με τον κομπρέσορα.
Ο στόχος της Mugen Euro ήταν να ισοφαρίσει τις επιδόσεις του Civic Type R. Και η αίσθησή μας είναι ότι το πέτυχε. Αυτό το CR-Z είναι τόσο γρήγορο όσο δείχνει. Τα επιπλέον άλογα όμως δεν έρχονται από το ηλεκτρικό μοτέρ. Έρχονται από την υπετροφοδότηση του κινητήρα με μηχανικό κομπρέσορα. Οι 124 PS του νορμάλ κινητήριου συνόλου γίνονται 200.
Είναι μια πρωτόγνωρη αίσθηση να οδηγείς ένα γρήγορο Honda με γερή ροπή (χάρη στο σύστημα ΙΜΑ) ακόμα κι από τις 1.000 rpm. Χρειάστηκε πολλή δουλειά κι εξυπνάδα για να εναρμονιστούν τα περίπλοκα ηλεκτρονικά του ΙΜΑ με τον πολύ ισχυρότερο κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι άψογο.
Αυτό που χρειάζεται τώρα δουλειά είναι το πλαίσιο. Το τιμόνι έχει απίστευτα δυνατή επαναφορά, τόση που αν το αφήσεις να «ξετυλιχτεί» μόνο του, κινδυνεύεις να σε στείλει στην απέναντι λωρίδα. Κι επιπλέον, του λείπει η αίσθηση στις στροφές. Γενικά το CR-Z Mugen έχει φοβερή πρόσφυση αλλά δεν έχει διαδραστικότητα, δεν επικοινωνεί μαζί σου όπως, για παράδειγμα, ένα Renault Clio RS. Αυτό όμως είναι κάτι που διορθώνεται με ρυθμίσεις στη γεωμετρία και τα ελατήρια/αμορτισέρ. Το σημαντικό είναι πως αυτό το αυτοκίνητο είναι και υβριδικό και πραγματικά σπορ – δύο έννοιες που μέχρι τώρα έμοιαζαν ασυμβίβαστες.

Τι λέει το DRIVE
Ο στόχος ήταν οι επιδόσεις του Type R – και επιτεύχθηκε άψογα. Το στήσιμο όμως, και ειδικά το τιμόνι, θέλουν ακόμα δουλειά.
Τεχνολογία
Βενζινοκινητήρας  1.497 cc, Ι4 2EEK 16v, iVTEC, συν ηλεκτρικό μοτέρ. Συνολικά 200PS και 26,3 kgm. Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Βάρος 1.148 kg
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,5”, τελική 220 km/h
Κατανάλωση δ.α.
Εκπομπές CO2 δ.α.
Εκτιμήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube