Οδηγούμε: Fiat 500L

Οδηγούμε: Fiat 500L

Κάποια στιγμή έρχεται η μέρα που οι δυο πόρτες και το μικρό πορτμπαγκάζ του 500 δεν καλύπτουν τις ανάγκες σου. Τι κάνεις αν θέλεις να παραμείνεις το ίδιο στιλάτος; Μεγαλώνεις το 500


Η εμπορική πορεία του 500 άνοιξε νέους δρόμους στη Fiat, τους οποίους και όφειλε να εκμεταλλευτεί. Έτσι, αρχής γενομένης από το εικονιζόμενο 500L, τα επόμενα χρόνια θα δούμε από την ιταλική εταιρεία μια σειρά μοντέλων που είτε θα βασίζονται είτε θα καπηλεύονται την επιτυχία του 500, προκειμένου να προσελκύσουν νέους πελάτες στους κόλπους της φίρμας, αλλά και να διατηρήσουν τους υπάρχοντες που μεγαλώνοντας, οι ίδιοι και οι ανάγκες τους, κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να αποχωριστούν το μικρό τους 500.
Αυτός είναι και ο λόγος που όσα μοντέλα ακολουθήσουν θα είναι ως επί το πλείστον μεγαλύτερα σε διαστάσεις. Αυτό που δεν θα αλλάξει είναι ο χαρακτήρας. Το στιλ θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή, σε μια προσπάθεια να κεντρίσουν το ενδιαφέρον ανθρώπων, οι οποίοι παρόλο που δεν είναι μόνοι πλέον, εξακολουθούν να νιώθουν νέοι στην ψυχή.
Το ίδιο εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία από το Mini και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχει ανάλογη πορεία και στην περίπτωση της Fiat. Το πρώτο δείγμα γραφής θα φανεί με το 500L. Ένα εξολοκλήρου νέο μοντέλο, που αν και ονομαστικά δείχνει να βρίσκεται κοντά στο 500, βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του πατώματος του Punto και είναι αρκετά μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Με συνολικό μήκος αμαξώματος 4,14 m είναι μακρύτερο από την εντύπωση που σου δίνουν οι φωτογραφίες και αμφιταλαντεύεται κάπου μεταξύ B και C κατηγορίας, με το μεταβαλλόμενο εσωτερικό του να τοποθετεί στον πίνακα των ανταγωνιστών του και κάποια μοντέλα από την κατηγορία των μικρών πολυμορφικών.

Τύφλα να ’χουν τα MPV

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, τα στρογγυλά εμπρός φανάρια και τα λιτά τετραγωνισμένα στο πίσω μέρος, το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο μέλος της «οικογένειας» 500, εκπέμποντάς παράλληλα μια ρετρό γοητεία που φέρνει στη μνήμη το Fiat 600 Multipla του 1956. Ένα αυτοκίνητο που ξεχώριζε για την έξυπνη εκμετάλλευση της λιλιπούτειας καμπίνας του. Παραπάνω από μισό αιώνα μετά, η καμπίνα του 500L δεν είναι τόσο λιλιπούτεια, αλλά η πρακτικότητα και η ευρυχωρία της χρήζει αναφοράς ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Με τα συρόμενα πίσω καθίσματα τέρμα εμπρός, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 400 λίτρα. Ακόμα και σ’ αυτή τη διαρρύθμιση ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι ικανοποιητικός, ενώ γίνεται γενναιόδωρος μόλις αυτά συρθούν τέρμα πίσω – όπου το πορτμπαγκάζ μειώνεται στα 343 λίτρα. Παράπονο στις πίσω θέσεις θα εκφράσουν μόνο οι ψηλοί επιβάτες αναφορικά με το ύψος και αυτό μόνο στις εκδόσεις με τη μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή, που απλώνεται σχεδόν σ’ όλη τη σκεπή.
Με το τράβηγμα ενός μοχλού τα πίσω καθίσματα μπορούν να ανασηκωθούν και να διπλωθούν προς τα μπροστά ή να αναδιπλωθεί μόνο η πλάτη τους και να δημιουργήσει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.310 λίτρων. Στην ίδια θέση μπορεί να βρεθεί και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, δημιουργώντας έναν ωφέλιμο χώρο μήκους σχεδόν 2,40 μέτρων, ικανό να μεταφέρει μια βιβλιοθήκη BILLY από το ΙΚΕΑ και να γλιτώσετε τα έξοδα αποστολής στο σπίτι. Επιπλέον, το αφαιρούμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών επιτρέπει να διαμορφωθεί το ύψος του πορτμπαγκάζ σε τρία διαφορετικά επίπεδα, ενώ σχεδόν 22 αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα υπόσχονται να καλύψουν κάθε ανάγκη όσον αφορά τα καθημερινά μικροαντικείμενα που κάθε ένας από μας προσπαθεί να βολέψει στο αυτοκίνητο.

Μέτριο ή γλυκό;

Ωστόσο, η έκπληξη αναφορικά με την καμπίνα προέρχεται από την σχεδίασή της, η οποία περισσότερο παραπέμπει στο νέο Panda, παρά τηρεί σχεδιαστικούς δεσμούς με το 500. Κάθεσαι ψηλά και σχεδόν κάθετα, όπως στο Panda, έχεις μπροστά σου το «τετραγωνισμένο» τιμόνι του τελευταίου, ενώ πριν ξεκινήσεις λύνεις το χειρόφρενο από τον επίσης γνώριμο λεβιέ που μπήκε στην τελευταία γενιά του Panda. Οι ρετρό στιλιστικές λεπτομέρειες που συναντάς στο απλό 500 απουσιάζουν. Αντ’ αυτού, έχεις μπροστά σου ένα λιτό αλλά σύγχρονο εσωτερικό, που ανάλογα με την έκδοση προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές παραλλαγές. Κεντρικό θέμα στο ταμπλό είναι το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής, ενώ όμορφη νότα αποτελεί η χρωματιστή φάσα που διατρέχει το ταμπλό. Δεδομένου πάντως του upmarket χαρακτήρα του αυτοκινήτου, θα θέλαμε τα πλαστικά του να είναι ανώτερης ποιότητας από του Panda. Δεν ανήκουν δα και στην ίδια κατηγορία τιμής.
Μια σημαντική παράμετρος του Fiat 500L, η οποία μάλιστα κερδίζει και συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, είναι η δυνατότητα εξατομίκευσης που σου προσφέρει. Έχοντας τη δυνατότητα να «παίξεις» με τα χρώματα και να επιλέξεις μεταξύ σχεδόν 100 έξτρα αξεσουάρ, μπορείς εύκολα να φτιάξεις το δικό σου 500L. Πέρα από τις γνωστές γέφυρες επικοινωνίας του συστήματος πολυμέσων με κάθε είδους smartphone, ξεχωρίζει η συνεργασία με την πιο trendy εταιρεία ήχου τα τελευταία χρόνια, την Beats του ράπερ Dr. Dre, η οποία ανέλαβε τη μουσική αναβάθμιση των διαδρομών με το 500L. Ύστερα δε και από την συνεργασία της Fiat με τη Lavazza, δύσκολα θα βρεις πράγμα που δεν κάνει το 500L. Καθώς με την φορητή συσκευή που δημιούργησε η φημισμένη εταιρεία καφέ, το 500L μπορεί να σας ετοιμάσει καθ’ οδόν μέχρι και εσπρεσάκι.

Μικροί και οικονομικοί
Από το λανσάρισμά του, το 500L προσφέρεται με τρεις κινητήρες που ξεχωρίζουν για τις χαμηλές εκπομπές CO2. Πρόκειται για τον βενζινοκινητήρα 1.4 με τους 95 ίππους, τη νέα έκδοση του 0.9 TwinAir με τους 105 ίππους και τον ντίζελ 1.3 Multijet II των 85 ίππων.
Με τον άστατο καιρό να πηγαίνει πίσω το πρόγραμμα παρουσίασης και να περιορίζει το οδηγικό της κομμάτι, αφιερώσαμε το χρόνο μας στη γνωριμία με τον TwinAir.
Η νέα έκδοση του πολυβραβευμένου κινητήρα αναμένεται να απασχολήσει και τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές, λόγω κυρίως των περιβαλλοντικών επιδόσεών της. Το τούρμπο μοτέρ εκπέμπει μόλις 112 gr CO2/km, εξασφαλίζοντας χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (€ 100,8) και ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο. Σε σχέση με το 85άρι, η νέα έκδοση του TwinAir, που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο, δείχνει πιο πρόθυμη στις χαμηλές στροφές και τουλάχιστον στην πόλη δείχνει να κινεί σβέλτα το 500L. Περισσότερα και ασφαλέστερα συμπεράσματα θα προκύψουν τον Οκτώβριο, όπου επί ελληνικού εδάφους πλέον θα έχουμε τη δυνατότητα να το αξιολογήσουμε και με πλήρες φορτίο.
Αν και σύντομη, η πρώτη μας επαφή μας έκανε πάντως σαφές πως η άνεση και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε πολύ καλύτερο επίπεδο απ’ ό,τι μας έχει συνηθίσει η Fiat –ιδίως με το 500– ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ και με τη γνώριμη «ηλεκτρική» αίσθηση. Σαφής είναι και η βελτίωση του stop/start που θέτει το κινητήρα σε λειτουργία ταχύτερα.


Έρχομαι και σε crossover
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου 500L στο Τορίνο, η Fiat επέτρεψε στους δεκάδες δημοσιογράφους που συμμετείχαν σ’ αυτή να ρίξουν και μια πρώτη κλεφτή ματιά στο επόμενο μοντέλο της «οικογένειας» 500: το 500Χ.
Το μοντέλο θα αποκαλυφθεί επίσημα ως concept στην έκθεση του Παρισιού τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2013 σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με μέχρι στιγμής σίγουρους κάτω από το καπό, τον TwinAir και τον 1.3 ντίζελ που εξοπλίζουν και το 500L.



Τι λέει το DRIVE
Το ιδανικό οικογενειακό για όσους καλοβλέπουν το 500, αλλά οι περιορισμένοι χώροι αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα. Έχει το στιλ και την ευρυχωρία για να τους ικανοποιήσει.
Τεχνολογία 875 cc, Ι2 8v 1 EEK, τούρμπο, 105 PS/5.500 rpm, 14,7 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 12,3”, τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube