Οδηγούμε: Renault Koleos

Η Renault τρέχει να προλάβει το τρένο των μεσαίων SUV, ποντάρει στο πολύπλευρο ταλέντο του Koleos και αισιοδοξεί


Συνηθισμένη στις καινοτόμες ιδέες, η Renault προσπάθησε στις αρχές της δεκαετίας να κάνει το «μπαμ» απέναντι στα SUV με το Scenic RX4. Το υπερυψωμένο τετρακίνητο MPV μπορεί να είχε ενδιαφέρον ως σύλληψη, όμως ποτέ δεν περπάτησε στην αγορά, σύντομα αποσύρθηκε και πέρασε στην ιστορία. Σήμερα, η Renault επιλέγει πιο βατό μονοπάτι για να χτυπήσει κάρτα στην εμπορική κατηγορία των μεσαίων SUV. Ξενιτεύεται στο Μπουσάν της Κορέας –όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της Renault Samsung– για την κατασκευή του Koleos, χρησιμοποιεί τεχνογνωσία της θυγατρικής Nissan και μας στέλνει στη Φεζ του Μαρόκου για τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις.

Όλοι στο χώμα

[inset side=left]Hot spots - Κατασκευάζεται στην Κορέα, στο εργοστάσιο Renault Samsung - Μεσαίο SUV, με πολυμορφικό εσωτερικό - Ένας και μοναδικός βενζινοκινητήρας 2,5 λίτρων με 170 ίππους - Πάτωμα και τετρακίνηση από X-Trail -[/inset]Στην κάτω πλευρά της Μεσογείου το χώμα βασιλεύει! Οι αυτοκινητόδρομοι είναι στα σπάργανα και ο καλύτερος δρόμος έχει ασφαλτόστρωση και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Παράδεισος με λίγα λόγια για ένα SUV όπως το Koleos, που βρίσκεται στο στοιχείο του. Το μεσαίο SUV της Renault, με μήκος που μόλις ξεπερνάει τα 4,5 m, διατηρεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας και μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με το X-Trail της Nissan. Περιμέναμε όλοι τον 2λιτρο light turbo της Renault με τους 165 ίππους κάτω απ’ το καπό του Koleos, όμως οι Γάλλοι προτίμησαν ως μοναδικό βενζινοκινητήρα τον 2,5άρη με τους 170 ίππους στο πνεύμα της παγκόσμιας προώθησης του Koleos σε 40 χώρες και πέντε ηπείρους. Την γκάμα των κινητήρων τη συμπληρώνουν δύο 2λιτροι dCi, 150 και 175 ίππων, ενώ εκτός από 6άρι μηχανικό κιβώτιο, το Koleos διαθέτει και –επίσης 6άρι– CVT (στο βενζινοκινητήρα και στον «μικρό» dCi). Χωροταξικά το Koleos σε κερδίζει, ενώ θετική είναι και η αύρα από τον φωτεινό διάκοσμο και τον γενικότερο σχεδιασμό. Η ιαπωνική σχεδιαστική επιρροή στον πίνακα οργάνων και στην κονσόλα θυμίζουν την «πολυμετοχικότητα» της κατασκευής, η ποιότητα είναι γερμανική, ενώ οι πλούσιες εκδόσεις είχαν ανέσεις και εξοπλισμό που συναντάς στην κλάση των μεγάλων SUV. Με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα έως 2,6 m, ενώ η εμπειρία της Renault στα MPV έχει φροντίσει το Koleos με πολυμορφικές χάρες.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα στο χώμα το Koleos κερδίζει την εμπιστοσύνη σου για να επιτεθείς. Οι γαλλικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, και η εκτεταμένη φροντίδα στην ηχομόνωση (πατώματος, θόλων, κινητήρα) εμφανίζουν εικόνα στιβαρού τετρακίνητου που αντέχει στις κακουχίες της διαδρομής. Ταυτόχρονα οι τροχοί διατηρούν την επαφή με το δρόμο και το γαλλικό SUV εμπνέει σιγουριά στον οδηγό του. Σημαντικό για τις εκτός δρόμου περιπλανήσεις του αυτοκινήτου είναι το ικανό ύψος από το έδαφος (206 mm), όπως και οι ανταγωνιστικές γωνίες προσέγγισης (27ο) και φυγής (31ο). Στην άσφαλτο, όπου θα διανύσει και τα περισσότερα χιλιόμετρα της ζωής του, το Koleos είναι φιλικό και ουσιαστικό στην οδική του συμπεριφορά. Οι κλίσεις είναι αισθητές χωρίς να επηρεάζουν την κατευθυντικότητα, ενώ το τιμόνι παρέχει απλώς επαρκή πληροφόρηση. Οι 170 ίπποι και τα 23 kgm της ροπής καλούνται να τα βγάλουν πέρα με παραπάνω από 1.622 κιλά – όπως ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το Koleos. Το γαλλικό SUV είναι σβέλτο και επιταχύνει σε 9,1’’ για τα πρώτα 100 km/h σύμφωνα με τη Renault. Κύριο μέλημα όμως δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις αλλά η ισορροπημένη και πολιτισμένη απόδοση σε μεγάλο φάσμα λειτουργίας, ενώ στα θετικά συγκαταλέγονται το ήσυχο και ασφαλές ταξίδι που μπορεί να υποστηρίξει με υψηλή ταχύτητα.



All Mode 4x4-i
Η τεχνολογία της Nissan περνάει από το X-Trail στο Κoleos και ουσιαστικά μιλάμε για ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που μεταφέρει τη ροπή κατάλληλα μέσω του εμπρός και του πίσω διαφορικού. Ο περιστροφικός διακόπτης της Nissan έχει δώσει τη θέση του σε ένα μπουτόν από το οποίο μπορεί να επιλεγεί κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς (2WD), το πρόγραμμα αυτόματης εμπλοκής (Auto) ή το κλείδωμα της τετρακίνησης 50/50 έως τα 50 km/h. Στη θέση Auto η μετάδοση μπορεί να φτάσει έως και κατά 50% στο πίσω διαφορικό. Μια σειρά από αισθητήρες (που τσεκάρουν τις πλευρικές δυνάμεις, το βαθμό περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα και τη γωνία του τιμονιού) στέλνουν εντολές στο ESP που λαμβάνει τα μέτρα του ενεργοποιώντας κατάλληλα το ABS και το traction control. Για τις εκκινήσεις σε ανηφόρες υπάρχει το σύστημα Hill Start Assist που ενεργοποιείται μόνο του, αρκεί η κλίση να είναι πάνω από 10ο. Σε αντίστοιχες συνθήκες δύσκολης κατηφόρας πιέστε το κουμπί Hill Descent Control που περιορίζει την ταχύτητα του Koleos στα 7 km/h, με τη συμμετοχή του οδηγού να εστιάζεται αποκλειστικά στο τιμόνι.


 

Κυβισμός (cc) 2.488
Κύλινδροι / Βαλβίδες 4 σε σειρά / 16
Ισχύς (PS / rpm) 170 / 6.000
Ροπή (kgm / rpm) 23,0 / 4.400
0-100 km/h (sec) 9,3” (–)
Τελική ταχύτητα (km/h) 185 km/h (181)
Μετάδοση / Κιβώτιο Στους τέσσερις τροχούς / Χειρ. 6 σχ. (6άρι CVT)
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα Mcpherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αερ. δίσκοι / Δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 4.520 x 1.855 x 1.710
Μεταξόνιο (mm) 2.690
Βάρος (kg) 1.622 (1.655)
Tροχοί 225/60 R17