Οδηγούμε: Porsche Panamera V6

Οδηγούμε: Porsche Panamera V6

Η 6κύλινδρη Panamera είναι πιο οικονοµική στην αγορά και τη χρήση αλλά όχι λιγότερο ικανή στο δρόµο. Μετά την παρουσίαση και διάθεση αρκετών Panamera V8 παγκοσµίως, η Porsche λανσάρει και την 6κύλινδρη εκδοχή, η οποία θα προτιµηθεί από το 50% των αγοραστών του µοντέλου.

Εξωτερικά την αναγνωρίζεις από την έλλειψη χρωµίου στο περίγραµµα των παραθύρων, από τις οβάλ αντί για διπλές στρογγυλές εξατµίσεις και φυσικά από το σκέτο «Panamera» στο πίσω µέρος. Ο κινητήρας της «µικρής» Panamera είναι εντελώς νέος και δεν έχει καµία σχέση µε τον VR6 που τοποθετείται στην Cayenne. Πρόκειται για µια κοµµένη εκδοχή του υπερτετράγωνου (96x83) 4.8 V8, κληρονοµώντας από εκείνον τόσο τον άµεσο ψεκασµό όσο και το µεταβλητό χρονισµό και βύθισµα των βαλβίδων (VarioCam Plus). Αποδίδει 300 PS, ισχύ που δε σε συγκλονίζει όταν έχει να κινήσει ένα αµάξωµα 1.760 kg (και 1.820 στην τετρακίνητη). Δεν θα τον έλεγες «µικρό» για την Panamera, απλώς χρειάζεται πιο πολύ δούλεµα ψηλά για να πας πραγµατικά γρήγορα. Από την άλλη, το κέντρο βάρους του βρίσκεται πιο πίσω από του V8 ευνοώντας τη συνολική κατανοµή βάρους (52/48). Το χαµηλότερο κατά 40 kg συνολικό βάρος της 6κύλινδρης µάλιστα έχει επιτρέψει τη χρήση πιο µαλακών ρυθµίσεων στην ανάρτηση χωρίς απώλειες στη σπορ συµπεριφορά.

Στην πράξη η Panamera είναι αποκάλυψη στο δρόµο. Δεν µπορώ να φανταστώ άλλη κατασκευή τέτοιου µεγέθους (σχεδόν 5 m σε µήκος και 2 m σε πλάτος) και βάρους να βολεύεται τόσο πολύ σε κλειστές διαδροµές. Ευελιξία που θα ζήλευαν τα GTi, µπροστινό µέρος που δεν υποχωρεί ποτέ στην πίεση και -κεραµικά- φρένα που δεν καταλαβαίνουν τίποτα. Με τις «ενεργητικές αντιστρεπτικές» του συστήµατος PDCC οι κλίσεις είναι πρακτικά ανύπαρκτες, όµως σχεδόν ανύπαρκτη είναι και η αίσθηση του τιµονιού. Περιµένεις τουλάχιστον στη ρύθµιση Sport Plus, όπου οι αλλαγές του PDK γίνονται σχεδόν βίαια, να κερδίζει λίγο βάρος αλλά η διαφορά είναι ελάχιστη. Η αερανάρτηση (έξτρα εξοπλισµός) εξασφαλίζει ένα επίπεδο άνεσης που θα ικανοποιήσει πλήρως όποιον αποφασίσει να κάθεται πίσω δεξιά στην Panamera του. Όµως µε δεδοµένες τις ικανότητές της στο δρόµο, είναι αµαρτία να κάνεις κάτι τέτοιο. Η Panamera είναι η λιµουζίνα του οδηγού, και ο νέος «µικρός» κινητήρας δεν µειώνει ούτε στο ελάχιστο τη γοητεία της.

Τι λέει το DRIVE
Δε βάζει φωτιά στο δρόµο όπως η turbo αλλά ο γνήσιος σπορ χαρακτήρας της παραµένει και τώρα είναι προσιτός σε περισσότερους αγοραστές
Τεχνολογία
3.605 cc, V6, 24V, 300 PS/6.200 rpm και 40,4 kgm/3.750rpm
Επιδόσεις
Panamera: 0-100 km/h σε 6,3” (*6,8”), τελική 259 (261) km/h
Panamera 4: 0-100 km/h σε 6,1“, τελική 257 km/h
Μέση κατανάλωση
Panamera: 9,3 (*11,3) lt/100 km
Panamera 4: 12,8 lt/100 km
*Με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube