Οδηγούμε: Porsche Cayman S PDK

Οδηγούμε: Porsche Cayman S PDK

Κίτρινος πυρετός: Σε έναν ιδανικό κόσμο όλα τα κεντρομήχανα coupe θα έπρεπε να είναι σαν την Cayman S. Και να κόστιζαν κάτω από € 20.000. Θα ήταν ένας καλύτερος κόσμος...

Ξέρω πως είναι κάπως ειρωνικό να απευθύνεσαι σε ανθρώπους που στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν οδηγήσει οποιαδήποτε Porsche και να τους λες ότι η Cayman s είναι κατά τη γνώμη σου καλύτερη από την 911 Carrera 2. Ωστόσο είναι... Όσο εξελιγμένη στα άκρα κι αν είναι η Carrera, στην μικρή της έκδοση χάνει στα σημεία από ένα αυτοκίνητο που είναι εξαρχής σωστά στημένο.

Κινητήρας στο κέντρο, εξαιρετικό ζύγισμα, σοβαρό μεταξόνιο είναι τα βασικά συστατικά. Προσθέστε τώρα και όλη την εφαρμοσμένη τεχνογνωσία της Porsche η οποία εν πολλοίς προέρχεται από την ανάγκη να καταστήσουν super sport ένα εξ αρχής λάθος αυτοκίνητο, όπως η 911 και θα κατανοήσετε γιατί η Cayman είναι μια εξαιρετική σπορ κατασκευή.

Καίειman
Η ανανεωμένη Cayman φυσικά δεν εγκαταλείπει την κλασική συνταγή της εταιρείας που λέει ότι τα επόμενα μοντέλα θα μοιάζουν με τα προηγούμενα και όλα μαζί μεταξύ τους. Οι επιρροές από 911 είναι εξώφθαλμες αλλά η νέα Cayman αντλεί σχεδιαστικά στοιχεία και από την Carrera GT, όπως οι διπλοί προβολείς αλογόνου. Θα πρέπει πάντως να είσαι παρατηρητικός για να εντοπίσεις τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και τους εξωτερικούς καθρέφτες.

Στο εσωτερικό η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει. Πολυτελές αλλά λιτό, με υλικά και φινίρισμα που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης και εργονομικές βελτιώσεις, όπως η νέα κεντρική κονσόλα με οθόνη touch screen υψηλής ευκρίνειας. Τα έξτρα καθίσματα που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής είναι σαφώς καλύτερα από τα στάνταρ, με ρυθμιζόμενη πλευρική στήριξη και η θέση οδήγησης πλησιάζει το ιδανικό για το είδος της οδήγησης για το οποίο προορίζεται το αυτοκίνητο.

Με άλλα λόγια κάθεσαι σαν να είσαι σε μπούνκερ πολυβολίου, έτοιμος να αναχαιτίσεις οτιδήποτε. Το θέμα είναι πως θα αναχαιτίσεις τη διάθεσή σου μόλις γυρίσεις το κλειδί από τα αριστερά και φτάσει στ’ αυτιά σου αυτός ο ήχος από τον 3.4 boxer που σου είναι τόσο γνώριμος,όσο η φωνή της μάνας σου κι όμως ποτέ δεν θα μπορέσεις να συνηθίσεις. Πάντα αυτός ο βραχνός βρυχηθμός θα ξυπνάει τις αισθήσεις, θα ανάβει τα αίματα, θα προκαλεί μια αδιόρατη φοβία και την ανάγκη συνάμα να την καθυποτάξεις και τη φοβία και το αυτοκίνητο που σου την προκαλεί.

Διάλεξε που και πότε
Την Cayman S ωστόσο δεν πρέπει να την παίρνεις αψήφιστα, με δεδομένο τουλάχιστον ότι θες να την οδηγήσεις στα σοβαρά κι όχι να χαζογκαζώνεις από φανάρι σε φανάρι ή να την μπουκώνεις με 60 km/h στην παραλιακή μπας και σε δει καμιά γκόμενα. Οι 320 PS του νέου κινητήρα (με 49 cc παραπάνω) παίρνουν πολύ στα σοβαρά το έργο τους. Τα 37,7 κιλά ροπής ακόμα περισσότερο.

Το PDK, το πολυαναμενόμενο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη που αντικατέστησε το αναντίστοιχο των περιστάσεων Tiptronic, δουλεύει τόσο σωστά ειδικά στην οριακή οδήγηση που σε κάνει να ξεπερνάς οποιονδήποτε δισταγμό για το αν ένα μηχανικό κιβώτιο θα ήταν καλύτερο.

Το μηχανικό μπλοκέ το νιώθεις να δουλεύει υποδειγματικά και η ηλεκτρονική ανάρτηση PASM, προαιρετική μεν αλλά κατά τη γνώμη μου απαραίτητη σε συνεργασία με ένα πλαίσιο πιο άκαμπτο κι από σταλινιστή κομουνιστή, βεντουζώνει το αυτοκίνητο στην άσφαλτο και σε κάνει μάγκα. Αρκεί βεβαίως να κατέχεις στοιχειωδώς το άθλημα και να έχεις στα υπόψιν ότι ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο κρατάει, κρατάει αλλά όταν περάσει τη λεπτή γραμμή δύσκολα το σώζεις. Πόσω δε μάλλον η Cayman που είναι αυτή τη στιγμή το καλύτερο κεντρομήχανο στην αποδώ μεριά του Γαλαξία (εκτός κι αν έχει άλλη άποψη η Lotus Evora…) και έχει τα όρια στο Θεό.

Η «δική μας» εκ Γερμανίας ορμώμενη, είχε πάνω όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια δηλαδή και το Sport Chrono Package το οποίο διαθέτει ηλεκτρομαγνητικά αμορτισέρ και στη ρύθμιση sport plus κάνει το αυτοκίνητο ασύλληπτα ετοιμοπόλεμο. Η ανάρτηση γίνεται τραπέζι, ο κινητήρας μπαίνει σε πρόγραμμα ακόμα πιο άμεσης απόκρισης, το PDK βελτιώνει τις αλλαγές του και ο λόγος της κρεμαγιέρας μικραίνει.

Για να λέμε την αλήθεια τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις τις χαίρεσαι περισσότερο σε καλοστρωμένους δρόμους ή στην πίστα. Η ελληνική πραγματικότητα σε συνδυασμό με τις 19άρες ζάντες (όμορφες αλλά εδώ είναι Βαλκάνια...) βγάζουν στην Cayman ένα χαρακτήρα υπερβολικά νευρικό. ΟΙ τροχοί ακολουθούν τις διαμήκεις ανωμαλίες και χρειάζεται να είσαι απολύτως συγκεντρωμένος.

Η καλύτερη ρύθμιση είναι η sport σε συνδυασμό με μια σοφή επιλογή για το πότε και που θα απενεργοποιήσεις το PSM. Τη μαγική στιγμή που όλα θα ταιριάξουν σε ένα μέτριο στροφιλίκι, η οδήγηση με την Cayman δικαιώνει την αγάπη σου για την οδήγηση γενικώς.

Και τα μυαλά στην Cayman
Αυτό που μου αρέσει με την Cayman s είναι ότι με λιγότερα χρήματα από την Carrera 2 έχεις κατά την γνώμη μου περισσότερο αυτοκίνητο. Ξέρω ότι η 911 είναι ο θρύλος. Ξέρω όμως επίσης ότι όσοι την προτιμούν το κάνουν περισσότερο για να λένε ότι έχουν μια 911 και όχι γιατί είναι ένα καλύτερο αυτοκίνητο.

Για να οδηγήσεις την Carrera σε αντίστοιχους ρυθμούς με την Cayman πρέπει να το λέει πολύ η ψυχούλα σου. Για να την οδηγήσεις πιο γρήγορα θα πρέπει να είσαι η μικρογραφία του Ρερλ. Η Cayman είναι τόσο αποτελεσματική και απολαυστική ταυτόχρονα που σε ξελογιάζει.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube