Οδηγούμε: Peugeot 3008 Hybrid4

Οδηγούμε: Peugeot 3008 Hybrid4

Το πρώτο υβριδικό σύστημα παραγωγής με ντίζελ για θερμικό μοτέρ λανσαρίστηκε στο μεσαίο crossover της Peugeot

Η αρχή για το σύστημα Hybrid4 της Peugeot δείχνει τόσο λογική, ώστε σχεδόν εκπλήσσεσαι που δεν είχε εφαρμοστεί χρόνια νωρίτερα. Και για να εξηγούμαστε, το Hybrid4 συνδυάζει μια κλασική προσθιοκίνητη πλατφόρμα με μοτέρ ντίζελ και ένα ηλεκτρικό πίσω άξονα. Ο συνδυασμός αυτός διασφαλίζει από τη μια μεγάλη οικονομία και επιδόσεις, και από την άλλη πραγματική ελκτική ικανότητα 4x4. Πάντα βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι το σύστημα δουλεύει, κάτι που οι τετρακίνητοι αγοραστές της Peugeot στην Ελλάδα θα μάθουν οσονούπω.

Kάτω από τα 100 gr
Το σύστημα θα προσφέρεται από τον ερχόμενο χρόνο στο 3008 Hybrid4, με τιμή που θα ξεκινά από τα περίπου 30.000 ευρώ. Θα υπάρχουν τρία διαθέσιμα μοντέλα, με εκπομπή CO2 99 gr, 104 gr και 104gr limited edition, που θα ξεχωρίζουν κυρίως από το επίπεδο εξοπλισμού, το μέγεθος των ελαστικών και το βάρος. Το πιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι το βασικό μοντέλο που με 99 gr απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας. Πατά σε ζάντες 16” και, παρότι βασικό, ο εξοπλισμός του είναι εντυπωσιακός: Κλιματισμός, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο… Βέβαια μην περιμένετε να βρείτε στοιχεία όπως κάμερα οπισθοπορείας ή head-up display για τα όργανα και δίχρωμες δερμάτινες επενδύσεις.
Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι ότι, μέσα-έξω, το Hybrid4 δεν διαφέρει και πολύ από το νορμάλ 3008. Οι διαφορές αφορούν τη νέα γρίλια στη μάσκα και κάποιες αισθητικές επεμβάσεις στο αμάξωμα. Αλλά η κυριότερη διαφορά βρίσκεται στην καμπίνα και είναι ένας περιστροφικός διακόπτης τεσσάρων θέσεων, τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα. Μέσω αυτού ο οδηγός επιλέγει πρόγραμμα Auto, Sport, ZEV (για πλήρως ηλεκτρική κίνηση) και 4WD. Επιπλέον το στροφόμετρο έδωσε τη θέση του σε ένα μετρητή ισχύος/οικονομίας.

Ανηχοϊκός θάλαμος
To αυτοκίνητο σε πρώτη επαφή το αισθάνεσαι εύκολο κι ευχάριστο στην οδήγηση. Κυλά μαλακά και ήσυχα, και το ηλεκτρικό τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και με ευχάριστο βάρος. Το Hybrid4 είναι απόκοσμα ήσυχο με τον ντίζελ σβηστό στην πόλη, μολονότι ο θόρυβος αυξάνεται αιφνιδιαστικά και σημαντικά –περισσότερο απ’ ό,τι στο Opel Ampera– όταν ο υπολογιστής αποφασίσει να βάλει εμπρός τον ντίζελ.
H μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ προσθέτουν περίπου 250 kg στο στάνταρ βάρος του 3008 και η επίδρασή τους είναι φανερή, ειδικά στο φρενάρισμα. Από τη άλλη δεν φαίνεται να έχει ουσιαστική επίδραση στην κλίση του αμαξώματος στις στροφές και στη γενική ισορροπία του αυτοκινήτου. Αντίθετα το 3008 δείχνει ένα τσικ πιο σταθερό, καθώς όλη αυτή η μάζα είναι τοποθετημένη χαμηλά και πολύ καλά κεντραρισμένη.

Δυνατό, αλλά όχι γρήγορο
Οδηγώντας νορμάλ, η παροχή ροπής στο Hybrid4 είναι καλύτερη απ’ ό,τι στο μη υβριδικό ντίζελ 3008 με το 6τάχυτο αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο. Και τούτο διότι να κενά ανάμεσα στις αλλαγές μειώνονται σε αποδεκτό επίπεδο από τη ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ.
Αν το πιέσεις αλύπητα, νιώθεις το 3008 ευχάριστα δυνατό, παρόλο που δεν είναι πραγματικά γρήγορο –πολλά μοντέλα του είδους κάνουν 0-100 km/h se 9” και πιάνουν τα 190. Αλλά εκείνο που εντυπωσιάζει σε αυτό το αυτοκίνητο είναι ο τρόπος που διασχίζει τα χωριά και ταξιδεύει μεγάλες διαδρομές στην εθνική.
Δυστυχώς σε μια αποστολή στο εξωτερικό δεν μπορείς να αξιολογήσεις την κατανάλωση που είναι και το ζητούμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αλλά κατά τα λοιπά εντυπωσιαστήκαμε. Δεν θα είναι βέβαια φθηνό, αλλά χωρίς τέλη κυκλοφορίας, δασμούς και τέλος ταξινόμησης θα μπορούσε να είναι το αυγό του Κολόμβου. Κι αν δεν είναι, βρίσκεται σε πορεία για να γίνει κάτι ανάλογο.

Tech Info
Μέχρι και 1.400 km αυτονομία
Η Peugeot συστήνει να το αφήνεις κατά κύριο λόγο στη θέση Auto, όπου ο υπολογιστής της οδήγησης συνδυάζει βέλτιστα πόσο και από πού θα αντλήσει ισχύ: Από το μοτέρ ντίζελ των 163 PS ή/και το ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα με τα 37 PS.
Αν οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες, ο πετρελαιοκινήρας θα λειτουργεί μόνο κατά το 1/3 του χρόνου στην πόλη. Στον ανοιχτό δρόμο λειτουργεί τον περισσότερο χρόνο. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι χοντρικά 5 km, αλλά η μπαταρία επαναφορτίζεται συνεχώς από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Έτσι στους δρόμους της ελληνικής περιφέρειας μπορείς να αυξήσεις την αυτονομία των 1.000 km ενός τυπικού ντίζελ μέχρι και 40%!


Τι λέει το DRIVE
Εντυπωσιακή πρώτη προσπάθεια, με την υπόσχεση θεαματικής οικονομίας. Από την άλλη, δεν θα είναι φθηνό
Τεχνολογία Κινητήρας 1.997 cc, i4, 2 EEK, 16v, turbodiesel, 163 PS, 30,6 kgm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ηλεκτρικό μοτέρ 37 PS στον πίσω άξονα, 20,4 kgm, μπαταρία Ni-MH
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,1”, τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση 4,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube