Οδηγούμε το νέο Peugeot 208 XY THP 155

Οδηγούμε το νέο Peugeot 208 XY THP 155

Το Peugeot 208 XY είναι μια πιο λάιτ έκδοση του πολύφερνου GTi και προς έκπληξή μας και παραδόξως με μεγάλη γοητεία.

Η Peugeot εξεδήλωσε την επιθυμία της να τοποθετήσει εαυτόν πιο upmarket και το Peugeot 208 XY είναι η πρώτη προσπάθειά της σε κάτι καταφανώς premium. Ήδη γνωστό από το πρωτότυπο, το 208 XY θα βρίσκεται στην ελληνική αγορά τον Μάιο με εκτιμώμενη τιμή €18.500 για το βενζινοκίνητο 1.600άρι με τα 120 PS και €20.000 για το ντίζελ 1.6 e-HDi. Το βενζινοκίνητο 1.600άρι με τους 155 PS που οδηγήσαμε, υπολογίζουμε να κοστίζει €1.800 κάτω από το 208 GTI, με εκτιμώμενη τιμή τα €21.200.

Το XY μοιράζεται τα φαρδιά μετατρόχια, τις 17άρες ζάντες, την επένδυση στα φρύδια των θόλων, το πίσω σπόιλερ (στάνταρ μόνο στο THP 155) και το χαμηλωμένο αμάξωμα με το 208 GTI, έτσι ξεχωρίζει από τα «ταπεινά» 208 της σειράς. Ο διατιθέμενος τύπος στο αμάξωμα είναι μόνο το 3πορτο και η πανοραμική γυάλινη οροφή είναι στάνταρ. Όσο για το όνομα XY, αντιπροσωπεύει τα αρσενικά και θηλυκά χρωμοσώματα, προσδιορίζοντας ότι αυτό το αυτοκίνητο προορίζεται να γοητεύσει και τα δύο φύλα.  

Υπέρ-φορτωμένο
Απ’ έξω, το νέο Peugeot 208 XY δείχνει ένα μικρό, ακριβό αυτοκίνητο με ωραίους τροχούς και μεταλλικές λεπτομέρειες σε γυαλιστερό ή σατινέ χρώμιο, ακόμα κι αν το εμπρός μέρος καταντά σχεδόν γελοία συλλογή από διακοσμητικά.

Εσωτερικά, η όψη σε σατινέ χρώμιο συνεχίζεται στα μάνταλα των θυρών, σε φιλέτα στο ταμπλό και στη λαβή του λεβιέ ταχυτήτων. Το μικρό τιμόνι είναι επενδεδυμένο με ένα παχύ στρώμα δέρματος, τα όργανα έχουν φωτεινό περίγραμμα από λευκό φωτισμό, και κόκκινες ραφές τελειώνουν τις επενδύσεις με δερμάτινο look στις πόρτες, στο ταμπλό και αλλού.

Τα εμπρός καθίσματα είναι οι ίδιες βαριές στην όψη και ασήκωτες στην πραγματικότητα «πολυθρόνες» που συναντήσαμε και στο GTI, αλλά με διαφορετικές επενδύσεις. Οι τελευταίες είναι στάνταρ αλκαντάρα ή δέρμα «Club Nappa» (έξτρα), όπως και μια έκδοση με δέρμα και ενθέσεις αλκαντάρα –όλα με κόκκινες ραφές. Η μόνη παραφωνία στην κατά τα άλλα ακριβή επιλογή των υλικών είναι οι κορυφές των επενδύσεων στις πόρτες που είναι από σκληρό υλικό.

Σκάει ανάμεσα
Στην οδήγηση το XY THP 155 είναι ακριβώς όπως θα το περίμενες: Ένα πιο βελούδινο και «ψωμωμένο» σε αίσθηση στάνταρ 208 THP 155 ή πιο ευγενικό και πράο 208 GTI, ανάλογα από πια σκοπιά το βλέπεις. Είναι αρκετά ζωντανό για να σου δώσει ευχάριστες στιγμές, πολύ ήσυχο εκτός κι αν το αφυπνίσεις και άνετο, τόσο σε ανάρτηση όσο και σε καθίσματα. Και εν τέλει αποδεικνύεται τόσο σοφιστικέ όσο υπόσχεται η εικόνα του.
 
Και την ιδανική θέση οδήγησης μπορείς να τη βρεις παρά τα όργανα που είναι ψηλά τοποθετημένα και το τιμόνι χαμηλά. Όπως επισημαίνει η Άννα Κοσταμάνια, σχεδιάστρια του XY και του GTI, το κάτω μέρος του τιμονιού δεν είναι πιο κάτω από το σύνηθες, ακόμα κι αν το ρυθμίσεις έτσι ώστε να βλέπεις τα όργανα πάνω από τη στεφάνη.    

Στο διά ταύτα
...σαν ένα αυτοκίνητο για αστική χρήση το νέο 208 XY ανταποκρίνεται μια χαρά και έχει το πλεονέκτημα ότι δεν είναι τόσο κραυγαλέο όπως ένα Mini ή ένα Citroen DS3. Ή θα μπορούσες να το εκλάβεις όπως ένα πιο μαλακό και ήσυχο GTI. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ένα πολύ γοητευτικό αυτοκίνητο, παρότι ο premium αέρας του είναι κομμάτι τεχνητός.

Τι λέει το DRIVE
Τρέντι και επιτηδευμένα πολυτελές, το Peugeot 208 XY τα πάει καλά τόσο στο στροφιλίκι όσο και και στην άνεση.
Τιμή από 21.200 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/6.000 rpm, 26,5 kgm/1.750-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”  
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Κατανάλωση 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135 gr/km
Διαστάσεις 3.962 x 1.739 x 1.460 mm
Βάρος 1.090 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube