Οδηγούμε το Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x2

Οδηγούμε το Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x2

Για την ακρίβεια δεν το οδηγούμε. Ο Βασίλης Χαρίτος του πίνει το αίμα γράφοντας τις ειδικές του Ιστορικού Ράλι Ελλάδας. Και πολύ του άρεσε (του Χαρίτου όχι του Duster).

«Αν πιάσαμε τα 120 εδώ με το Duster», είπε στις Μυκήνες ο Georg, «φαντάσου πόσα θα πιάσουμε με το αγωνιστικό».

Όπου «Μυκήνες» το τέλος της χωμάτινης ΕΔ Κλένια-Μυκήνες, «Georg» το πρώτο μισό της διαβόητης αυστροελληνικής συμμετοχής στα κατά καιρούς Ράλλυ Ακρόπολις, «αγωνιστικό» το Golf MkII GTI 16v και «Duster» το πλέον προσιτό σήμερα γνήσιο SUVστην Ελλάδα.

Διαβάζοντας τις σημειώσεις που είχαμε γράψει νωρίτερα, δεν είχα αντιληφθεί ούτε την ταχύτητα που έπιασε το Dacia στα τελειώματα της ΕΔ, ούτε την ευκολία με την οποία ξεμπέρδεψε με τις εκεί τάφρους που έχουν τερματίσει και ξεφτιλίσει τόσες και τόσες αναρτήσεις. Το πρώτο «ούτε» είναι βέβαια συνάρτηση του δεύτερου «ούτε», αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Και δεν ήταν αυτή η πρώτη φορά που μας εντυπωσίασε το Duster. Εκείνη ήταν δυο μέρες πριν, όταν χώρεσε έξι (ζαντωμένα) χωμάτινα λάστιχα, χωρίς μάλιστα να ξεβολευτεί ο πίσω επιβάτης. Και να γιατί πρέπει να παραγγείλετε το δικό σας Duster με διαιρούμενο πίσω κάθισμα.

Κάπου εκεί ήταν που αποφασίσαμε να προτιμήσουμε το ντίζελ Duster, αντί για το κάπως ισχυρότερο, αλλά άψυχο χαμηλά, βενζινοκίνητο δεύτερο SUV που ο γράφων, χάρη στη φήμη του και την έμφυτή του ευγένεια είχε στη διάθεσή του τις μέρες του αγώνα. Και δικαιωθήκαμε. Διότι, δεν πά’ να ‘χεις του κόσμου τα άλογα; Αν δεν μπορείς να τα ζεύεις όλα μαζί από νωρίς, όπως κάνει ένας υγιής, δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας, έστω και 1.461 cc, βράσ’ τα, όσες σχέσεις κι αν έχεις. Και το Duster έχει βέβαια κάμποσες σχέσεις (έξι), αλλά και άμεσα αξιοποιήσιμες,και με μακρύτερη κλιμάκωση από το 4x4, από το οποίο μάλιστα είναι και σημαντικά ελαφρύτερο, όπερ σημαίνει ανετότερο ταξίδι και μικρότερη κατανάλωση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Τα σκάρτα εφτά λίτρα ντίζελl που χρειαστήκαμε για κάθε 100 ασφάλτινα και χωμάτινα χιλιόμετρα που κάναμε γράφοντας και τσεκάροντας είναι εξαιρετικό νούμερο μιας και κανείς, ΚΑΝΕΙΣ δεν πρόκειται να οδηγήσει ένα Duster έτσι όπως οδηγήθηκε το συγκεκριμένο επί τρεις μέρες.

Ακούτε τώρα εσείς «γράψιμο» και σκέφτεστε «’ντάξ’ μωρέ, αργά πάνε, μην ακούς, για να βλέπει ο ένας τη στροφή που πέρασε και να την περιγράφει, και για να προλαβαίνει κι άλλος να τη γράφει όπως την άκουσε.» Σωστά, έτσι γίνεται. Το τσεκάρισμα όμως, ειδικά όταν εξ ανάγκης γίνεται μια μόνο φορά, χρειάζεται να γίνεται με όση μεγαλύτερη ταχύτητα επιτρέπουν (1) ο ανοιχτός στην κυκλοφορία δρόμος, (2) το αυτοκίνητο και (3) ο σεβασμός προς την ξένη, ευγενώς προσφερθείσα περιουσία. Έτσι, το Duster δούλεψε σκληρά για το ψωμί του, το οποίο έβγαλε επάξια και με το παραπάνω. Στο χώμα ήταν καλύτερο απ’ αυτό που περιμέναμε –περιμέναμε ένα πολιτισμένο Niva, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής– και κατάπινε τα πάντα. Αρκεί τα πάντα να ήταν επίπεδα ή κατηφορικά. Διότι στα στενά ανηφορικά κομμάτια, ανεβαίνοντας τα Πίσια π.χ., το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, traction control, ή όπως διάολο το λένε στο Mioveni,όλο και μπλεκόταν στα πόδια μας, κόβοντας τον κινητήρα, χωρίς μάλιστα ο τρόπος απενεργοποίησής του, αν βέβαια υφίσταται, να είναι εμφανής.

Νωρίτερα, στην άσφαλτο, είχαμε προνοήσει να ανεβάσουμε τις πιέσεις των ελαστικών (215/65-R16) στο maximum για να περιορίσουμε το «μπαλονάρισμά» τους που, συνδυαζόμενο με την ενδοτική, ρυθμισμένη για άνεση ανάρτηση, απαιτεί σύνεση και προνοητικότητα σε γρήγορα κομμάτια έτσι ώστε να διατηρείς σβέλτο ρυθμό χωρίς υπερβολές και καταπονήσεις. Εντάξει, τσεκάροντας τα τελειώματα του Άη Γιάννη, με τις αλλεπάλληλες κατηφορικές φουρκέτες, το μεσαίο πεντάλ αναμενόμενα ψιλομάκρυνε και τα τακάκια ψιλομύρισαν. Το σημαντικό όμως είναι πως μέσα σε δυο τρία χιλιόμετρα όλα είχαν έρθει ξανά στον τόπο τους.

Γεγονός είναι πως αγαπήσαμε το Duster. Προφανώς, είναι δύσκολο να δεθείς εξαρχής μ’ ένα αυτοκίνητο που φαινομενικά αντιμετωπίζει την περιγραφή καθηκόντων του όπως εκείνος ο φιλότιμος υπάλληλος που γνώρισα στο ΙΚΑ Γλυφάδας και ξεπέταγε τη δουλειά σαν να πληρωνόταν με τον φάκελο, αλλά αυτό δεν σε σταματά από το να το θαυμάζεις.

Τι λέει το DRIVE
Αν είσαι καλομαθημένος και θες τα ακριβά σου SUV να βρίθουν από φρουφρού και να ξεχειλίζουν αρώματα ναι, χρειάζεται να κάνεις συμβιβασμούς. Η πραγματικότητα όμως είναι πως τα χρήματα που κοστίζει ένα Duster 4x2 κάνουν κάθε συμβιβασμό ιδιαίτερα εύπεπτο.
Τιμή €18.680
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο με intercooler, 110 PS/4.000-6.000 rpm 26,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
Τελική ταχύτητα 169 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.315 x 1.822 x 1.695 mm
Βάρος 1.280 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube