Οδηγούμε: BMW X3 x Drive20d

Οδηγούμε: BMW X3 x Drive20d

H BMW τελικά κατάφερε να βρει το βηματισμό της με ένα μεγαλύτερο και πιο ώριμο compact SUV.

Η πρώτη Χ3, αν και πολύ επιτυχημένη εμπορικά (κοντά 615.000 πωλήσεις από το 2004), δεν ήταν αντίστοιχα καλή όσο η X5. Υστερούσε σε άνεση, χώρους στο πίσω κάθισμα και σε ποιότητα υλικών στην καμπίνα. Το νέο μοντέλο έχει στόχο να απαλείψει όλα αυτά τα μειονεκτήματα, θυσιάζοντας ίσως λίγο από τον σπορ χαρακτήρα του ώστε να γίνει ένα πιο ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο αυτοκίνητο. Με την προσθήκη της Χ1 στην γκάμα της BMW, η νέα Χ3 –που βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα– είχε την ευκαιρία να μεγαλώσει σε διαστάσεις. Όχι πολύ, αλλά αρκετά ώστε να κάνει τη διαφορά σε χώρους. Με μήκος 4,65 m και πλάτος 1,88 m, είναι αντίστοιχα 8,3 πόντους μακρύτερη και 2,8 πιο φαρδιά από πριν. Αντίστοιχα μεγάλωσε και στο μεταξόνιο κατά 1,5 πόντο φτάνοντας τα 2,81 m, τη στιγμή που τα μετατρόχια μεγάλωσαν κατά 9,2 ολόκληρους πόντους! Οι μεγαλύτερες διαστάσεις όμως δεν την εμπόδισαν να είναι 25 kg ελαφρύτερη από την παλιά. Το σχήμα της είναι αναγνωρίσιμο ως Χ3, αλλά τα φαρδιά μετατρόχια την κάνουν να δείχνει πιο χαμηλή, σαν να κάθεται καλύτερα στο δρόμο. Επιπλέον, η σιλουέτα της είναι πιο ρευστή και συνεχής, με απότοκο την πιο αρμονική εμφάνιση από την προκάτοχό της.

Ηλεκτρονικό εργαστήρι
Η νέα X3 κάνει ευρεία χρήση υψηλής τεχνολογίας, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Dynamic Drive Control τριών θέσεων, αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων (έξτρα) με σύστημα Stop/Start, (επίσης έξτρα) σύστημα Performance Control (επίσης έξτρα) που βελτιώνει την ευελιξία στις στροφές, αυξομειώνοντας κατάλληλα τη ροπή και το φρενάρισμα των πίσω τροχών) και μια κάμερα οπισθοπορείας με κάτοψη, αλά Infiniti.
Αρχικά στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές θα διατεθεί μόνο η δίλιτρη πετρελαιοκίνητη Χ3 xDrive20d, με τις 6κύλινδρες βενζινοκίνητες και ντίζελ να ακολουθούν την άνοιξη. Η παραγωγή δεν θα γίνεται πλέον στην Αυστρία από τη Magna Steyr, αλλά στις ΗΠΑ, στο εργοστάσιο της BMW στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας, μαζί με τις Χ5 και Χ6.
Στην πράξη, το πρώτο πράγμα που προσέχεις στη νέα Χ3 είναι το μεταμορφωμένο εσωτερικό. Είναι πλέον αυτό που περιμένεις από μια premium μάρκα όπως η BMW, με ποιοτικά υλικά σαν αυτά της 3άρας, πλούσιο εξοπλισμό και εργονομική σχεδίαση. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει δώσει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους. Ειδικά πίσω όπου μπορούν να καθίσουν πια με άνεση δύο ενήλικες με ανάστημα πάνω από 1,85. Επιπλέον η είσοδος έξοδος είναι πολύ πιο εύκολη από πριν, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι πλέον το μεγαλύτερο στην κατηγορία -550 έως 1.600 λίτρα. Το διαιρούμενο πίσω κάθισμα (40/20/40) μάλιστα διπλώνει, έτσι ώστε να δίνει ένα επίπεδο δάπεδο, κάνοντας τη νέα Χ3 πιο πρακτική από την παλιά.

Μεστός και ραφινάτος
Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος turbodiesel είναι εξίσου εντυπωσιακός στην πράξη όσο και στις προδιαγραφές. Αποδίδει 183 ίππους και 38,7 kgm ροπής – μια αύξηση κατά 4% και 9% αντίστοιχα σε σχέση με πριν. Δεν είναι μόνο δυνατός και πολιτισμένος, αλλά είναι και ο πιο αποδοτικός στην κατηγορία του: Μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,6 lt/100 km και εκπομπές 149 gr CO2/km στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο –βελτίωση κατά 14% και 15% αντίστοιχα. Η έκδοση με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο έχει τις ίδιες επιδόσεις και ακόμα μικρότερες εκπομπές CO2, μόλις 147 gr/km.
H χρήση του Dynamic Drive Control, σημαίνει πως οι επιβάτες της Χ3 δεν χρειάζεται πια να υπομένουν μια σκληρή ανάρτηση. Το νέο μοντέλο μπορεί να έχει χάσει λίγο σε ευελιξία σε σχέση με το απερχόμενο, όμως η ανάρτηση έγινε πιο ενδοτική. Από την άλλη, επιλέγοντας τη σπορ ρύθμιση με το πιο σφιχτό έλεγχο του βάρους, η Χ3 θα ικανοποιήσει τον πιο απαιτητικό οδηγό. Όσο για το νέο, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, μπορεί να μην έχει πολλή αίσθηση, είναι όμως ευχάριστα βαρύ.
Τελικά, με όλα τα μειονεκτήματα του παλιού μοντέλου να έχουν διορθωθεί, η νέα Χ3 διεκδικεί πλέον την κορυφή της κατηγορίας, καθώς μπορεί άνετα τα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των Audi Q5 και Land Rover Freelander SD4. Χρειάστηκε να περάσουν επτά χρόνια, αλλά τώρα η Χ3 είναι ένα αυτοκίνητο που μπορούμε να συστήσουμε με χωρίς «αλλά».

Άνεση και κράτημα
Αυτή είναι η πρώτη BMW Χ που κάνει χρήση του Drive Control και Dynamic Drive Control. O οδηγός μπορεί να διαλέξει από τα προγράμματα Normal, Sport και Sport+ για να αλλάξει τη σκληρότητα της ανάρτησης, την απόκριση του τιμονιού, την ταχύτητα του σασμάν (αυτόματο), την απόκριση του γκαζιού και την ευαισθησία του DSC. Στο Normal η κύλιση είναι μαλακή, αλλά και με μπόλικη κλίση στις στροφές, ενώ στο Sport και Sport+, η ανάρτηση σφίγγει και το τιμόνι βαραίνει. Αντίθετα με παρόμοια συστήματα, και οι τρείς επιλογές έχουν τη θέση τους στην X3. Έτσι δύσκολα θα επιλέξεις μία και θα την ξεχάσεις εκεί.    

Τι λέει το DRIVE
Όλα τα μειονεκτήματα του απερχόμενου μοντέλου έχουν διορθωθεί, ώστε η νέα Χ3 να ηγείται σε πολλούς τομείς στην κατηγορία
Κινητήρας
4κύλινδρος σε σειρά, 1.995 cc, turbodiesel, 183 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, 149 (147*) gr/km CO2     *Με το αυτόματο 8άρι
Μετάδοση
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, τετρακίνηση
Βάρος 1.715 kg
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 8,5”, τελική 211 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100km
Μετρήσεις κατασκευaστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube