Οδηγούμε: BMW 520d Efficient Dynamics

Οδηγούμε: BMW 520d Efficient Dynamics

Συνταγή οικονομίας. H BMW μειώνει το κόστος χρήσης της πολυτελούς μετακίνησης

Ένα πολυτελές οικογενειακό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 σουπερμίνι είναι κάτι το ασύνηθες. Αλλά η BMW βρήκε τον τρόπο να το κάνει στο best seller της, την 5άρα. Όπως και στη μικρότερη 320 ED, η αντιρρυπαντική τεχνολογία δεν φίμωσε τις επιδόσεις. Τα 235 km/h και τα 8,2” για τα 0-100 km/h το επιβεβαιώνουν. Βέβαια, ξεχάστε την αναβάθμιση σε Μ Sport και το αυτόματο σασμάν. Ετούτη εδώ η 5άρα αρκείται σε χειροκίνητο εξάρι, αλλά το οικονομικό όφελος είναι σαφώς πιο αξιόλογο από τα παραπάνω.
Η BMW για να δώσει τα χαρακτηριστικά Efficient Dynamics μάκρυνε τις σχέσεις το κιβωτίου, τοποθέτησε ενεργό κλαπέτο στο ψυγείο, stop/start, «έξυπνο» εναλλάκτη και πιο αεροδυναμικές ζάντες. Και κυρίως μια φυγοκεντρική διάταξη απορρόφησης κραδασμών στο μοτέρ, που σου επιτρέπει να κινείσαι με χαμηλές στροφές και μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο, δίχως οι κραδασμοί να περνάνε στο κάθισμα στα πεντάλ και στο λεβιέ. Λειτουργεί δε σε συνδυασμό με το νέο πρόγραμμα οδήγησης «Eco Pro» που σε ενθαρρύνει να ανεβάζεις ταχύτητα σε πολύ χαμηλές στροφές για οικονομία, ακόμα και να βάζεις 6η κάτω από τις 1.500 rpm.

Πάτα το κουμπί
Το πρόγραμμα ενεργοποιείται μέσω αυτού που η BMW περιγράφει ως Driving Experience Control Switch (διακόπτης ελέγχου οδηγικής εμπειρίας). Μέσω αυτού το Eco Pro ρυθμίζει ταυτόχρονα την απόκριση στο γκάζι, τις ρυθμίσεις του ESP, το βάρος στο τιμόνι, αλλάζοντας επίσης τη λειτουργία του κλιματισμού και άλλων ηλεκτρικών συστημάτων, προκειμένου να μειώσει την απαίτηση σε ενέργεια. Επίσης στο καντράν υπάρχει ενδείκτης αλλαγής ταχύτητας, καθώς και γραφική απεικόνιση του ιστορικού της κατανάλωσης, που δίνει και συμβουλές οικονομίας. Ακούγεται και είναι λίγο ανόητο να εμφανίζεται ένδειξη «μετριάστε την επιτάχυνσή σας» όταν κάνεις το αντίθετο, αλλά όπως και να το κάνουμε σου δημιουργεί στοιχειωδώς μια οικολογική ενοχή.
Ή μπορείς να τα αγνοήσεις όλα και να χαρείς την 520d ως ένα έξυπνα ολοκληρωμένο σπορ σεντάν που ταυτόχρονα διαθέτει αξιόλογη ποιότητα λειτουργίας. Και πολύ περισσότερο αν την παραγγείλεις με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που σου παρέχουν περισσότερη επικοινωνία απ’ ό,τι θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και χαρακτήρα.
Εν κατακλείδι, ακόμα κι αν δεν σε παίρνει να φορτώσεις την 520d με πολλά έξτρα που ανεβάζουν την εργοστασιακή αξία κατ’ επέκταση και το ληστρικό φόρο πολυτελείας, δεν θα απογοητευτείς. Η βασική 520d αποδεικνύεται ένας άκρως εντυπωσιακός συνδυασμός επιδόσεων, οικονομίας, πολιτισμένου χαρακτήρα και χώρων.


Τι λέει το DRIVE
Πειστικό μίγμα επιδόσεων και οικονομίας, που χρειάζεται όμως αρκετά έξτρα για να αποκτήσει πολυτελή αίσθηση.
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, άμεσος ψεκασμός, 184 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 8,2”, τελική 235 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube