Fiat 500L CNG

Fiat 500L CNG

Δεν χρειάζεται μεγάλη τριβή μαζί του για να καταλάβεις πως αυτή τη στιγμή το 500L είναι το καλύτερο Fiat στην αγορά.

Χωρίς χτυπητά μειονεκτήματα, το 500L είναι ικανό και άνετο στο δρόμο, μεγάλο κι ευχάριστο στην καμπίνα του και –για τους περισσότερους- με θελκτική σχεδίαση.

Πιο οικονομικό, λιγότερο δυνατό
Προκειμένου να ικανοποιήσει κάθε αγοραστική απαίτηση, η Fiat διαθέτει μια έκδοσή του με τον δικύλινδρο τούρμπο TwinAir των 875 κυβικών, στην οποία καίει όχι μόνο βενζίνη αλλά και φυσικό αέριο -CNG. Είναι ο ίδιος που γνωρίσαμε στο Panda Natural Power κι έχει διαφορετική πολλαπλή εισαγωγής, μπεκ και ηλεκτρονικό έλεγχο σε σχέση με ένα συμβατικό TwinAir. Διαφορετικές, πιο ανθεκτικές, είναι και οι έδρες των βαλβίδων.

Το Fiat 500L CNG αποδίδει 80 PS και 14,3 kgm ροπής στις 2.500 rpm, που ομολογουμένως δε φτάνουν για τα 1.260 kg του 500L. Παρά το πολύ κοντό 6άρι κιβώτιο, δεν γίνεται κάτι καλύτερο από τα 0-100 km/h σε 18,8” και 80-110 km/h με 4η σε 11,3”. Με καύσιμο τη βενζίνη είναι πιο γρήγορο, με τα 80-110 km/h με 4η να διαρκούν 2,1” λιγότερα. Αυτή η θυσία στις επιδόσεις είναι το προαπαιτούμενο έτσι ώστε να απολαμβάνεις την οικονομία του CNG.

Εναλλακτικό
Μόνο που καθότι οριακός, ο TwinAir δουλεύει συνέχεια πιεσμένος και φτάνει να καίει 6,8 kg CNG/100 km. Αυτό σημαίνει ότι με τα 14 ευρώ που κοστίζει ένα γέμισμα της δεξαμενής των 14 kg του CNG, θα κάνεις κάτι περισσότερο από 200 km, πριν αναζητήσεις τα 50 lt του ρεζερβουάρ βενζίνης.

Το κόστος είναι μεν εξαιρετικά χαμηλό, από την άλλη όμως τα €20.100 (συν 1.000 ευρώ έκπτωση) της τιμής σε κάνουν να σκέφτεσαι σοβαρά την εναλλακτική του ντίζελ 1.3 MJT II. Το τελευταίο, που είναι και €600 φτηνότερο, ναι μεν κοστίζει λίγο περισσότερο σε καύσιμο και πάγια έξοδα, όμως έχει τις καλύτερες επιδόσεις που είναι απαραίτητες στο 500L.

Τι λέει το DRIVE
Με το CNG, το 500L είναι μεν πολύ οικονομικό, αλλά ένα 1.3 MTJ καίει ελάχιστα περισσότερο κι έχει ουσιαστικά καλύτερες επιδόσεις.
Τιμή από € 20.100 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 875 cc, i2, 8v, 1 ΕΕΚ, ψεκασμός, τούρμπο, 80 PS/5.000 rpm, 14,3 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 7,5”
0-80 km/h 12,0”
0-100 km/h 18,8”
0-120 km/h 28,5”
0-130 km/h 38,1”
0-400 m 21,4”
0-1.000 m 39,2”
50-80 km/h (3η) 6,2 (3,4)”
80-110 km/h (4η) 11,3 (9,2)”
80-110 km/h (5η) 12,4 (10,6)”
80-110 km/h (6η) 14,8 (13,5)”
110-140 km/h (6η) 31,6 (22,6)”
100-0 km/h σε 37,4 m
Τελική ταχύτητα 163 (167) km/h
Κατανάλωση 6,8 kg CNG/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.147 x 1.714 x 1.665
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE, σε παρένθεση τιμές με βενζίνη

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube