Δοκιμάζουμε: VW Tiguan 1.4 TSI

Δοκιμάζουμε: VW Tiguan 1.4 TSI

 Όσο χρειάζεται .. Ακόμα και ύστερα από τέσσερα χρόνια στην αγορά, το Tiguan δεν χρειάζεται και πολλές αλλαγές για να παραμείνει ανταγωνιστικό. Αυτό προφανώς το ξέρει και η VW…

Να μην αρχίσουμε τώρα τα κλισέ περί ομάδας που κερδίζει και γι’ αυτό δεν χρειάζεται ν’ αλλάξει. Κανείς, ούτε καν εμείς οι δύστροποι δημοσιογράφοι του αυτοκινητικού Τύπου δεν θα λέγαμε πως το Tiguan χρειάζεται επειγόντως ανανέωση. Θα στεκόταν μια χαρά στην κορυφή (ή πολύ κοντά σ’ αυτή) και χωρίς καμία αλλαγή. Πέφτει όμως πάνω στο momentum που η VW ανανεώνει την εταιρική της μάσκα σε όλα τα νέα και υπάρχοντα μοντέλα, οπότε γιατί όχι...

Πάρτα λίγο στις άκρες...
Η ανανέωση του Tiguan, έχει να κάνει κυρίως με το αισθητικό κομμάτι του αυτοκινήτου και όχι με αλλαγές ουσίας. Η σχεδίασή του έχει ακολουθήσει από πολύ κοντά το πρότυπο του πολύ μεγαλύτερου και ακριβότερου Touareg, αλλά παράλληλα έχει γίνει και πιο σύγχρονη.

Στο εσωτερικό ελαφρώς διαφοροποιημένος είναι ο πίνακας οργάνων και ακόμα πιο συγκεκριμένα η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Πολύ θετική κριτική αποσπά η λειτουργία όλων των χειριστηρίων, από την ακρίβεια του συμπλέκτη, μέχρι την αίσθηση των κουμπιών και των μοχλοδιακοπτών.

Όσον αφορά στη θέση οδήγησης, θα ήθελες το τιμόνι λίγο πιο κάθετο εμπρός σου. Από την άλλη, το εύρος των ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι είναι πολύ μεγάλο και θα βολευτείς όσο περίεργο σωματότυπο κι αν έχεις. Επίσης, βλέπεις μια χαρά γύρω γύρω, παρά τις κολόνες του αμαξώματος που δεν είναι και πολύ λεπτές, και η εργονομία είναι κορυφαία. Πολύ δύσκολα θα βρεις ψεγάδι, αφού όλοι οι διακόπτες είναι εκεί που περιμένεις, ενώ επιπλέον φωτίζονται όλοι τους.

Με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, το Tiguan είναι εκείνο που θεσπίζει το πάνω όριο. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την ποιότητα των υλικών, αλλά και με το φινίρισμα και τη συναρμογή. Το μαλακό πλαστικό που υπάρχει μέχρι χαμηλά στο ταμπλό είναι εξαιρετικό, ενώ και τα υπόλοιπα σκληρά είναι καλυμμένα με ένα λεπτό αντιολισθητική μεμβράνη που τους δίνει μια ακριβή υφή.

Κατά τα λοιπά, καλά
Η μικρή έκδοση του Tiguan χρησιμοποιεί έναν 1.400άρι κινητήρα τούρμπο με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 122 ίππους και 20,4 kgm ροπής. Συνεργάζεται δε με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με πολύ μακριά κλιμάκωση, αλλά ακριβή και σαφή λεβιέ. Η πλούσια ροπή από τις χαμηλές στροφές φροντίζει για ικανοποιητική επιτάχυνση παρά το πολύ μακρύ κιβώτιο κι έτσι οι επιδόσεις είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία.

Πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα του Tiguan είναι το «βαρύ» πάτημα που συνδυάζει άψογα κράτημα και άνεση. Η ανάρτηση σχεδόν εξαφανίζει τις ανωμαλίες του δρόμου και το τιμόνι έχει σωστό βάρος. Όμως δεν κόβει όσο θέλεις κι αυτό δεν είναι ό,τι καλύτερο στην αστική καθημερινότητα.
Οι μακριές σχέσεις μετάδοσης δεν αφήνουν την τραχύτητα του TSI να γίνει αισθητή. Συνολικά το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι πολύ χαμηλό. Μόνο στην υψηλή ταχύτητα ο αεροδυναμικός θόρυβος παίρνει κάποιες διαστάσεις, αλλά χωρίς καν να πλησιάζει το όριο του μη ανεκτού.


Τι λέει το DRIVE
Χωρίς σπουδαίες αλλαγές διότι δεν τις χρειαζόταν για να παραμείνει ανταγωνιστικό. Απλώς τώρα δείχνει λίγο πιο κυριλέ και ακριβό.
Τεχνολογία 1.390 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσο ψεκασμό, turbo, 122 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 11,0”, τελική 185 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Eκπομπές CO2 152 gr/km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube