Δοκιμάζουμε: Volvo XC60 T6 AWD

Δοκιμάζουμε: Volvo XC60 T6 AWD

Η πρόταση της Volvo στα premium μεσαία SUV επιβεβαίωσε τις πολύ καλές εντυπώσεις της πρώτης γνωριμίας στο εξωτερικό και μπήκε στη λίστα μας με τα wanna-buy μοντέλα

Κοιτάς την Χ6 και αναρωτιέσαι... Kάτι ξέρει η BMW που φτιάχνει αυτά τα παράξενα αυτοκίνητα. Το ίδιο έγινε και με την Χ3 που για κάμποσα χρόνια έπαιζε μόνη της σε μια κατηγορία αδειανή από ανταγωνισμό. Με τα πολλά (αυτοκίνητα που πουλήθηκαν…) όμως, το πήρανε χαμπάρι κι οι υπόλοιποι και όρμησαν στα σχεδιαστήριά τους.

Και μέσα στο 2008 έκαναν την εμφάνισή τους οι βασικοί ανταγωνιστές της «μικρής» τετρακίνητης BMW, η Mercedes GLK, το Audi Q5 και βέβαια, για να έρθουμε στο προκείμενο, το Volvo XC60. Οι Σουηδοί, με μεγάλη εμπειρία στα τετρακίνητα και έχοντας κληρονομιά την κλιματική φυσιογνωμία της πατρίδας τους, είχαν ήδη δύο crossover στην γκάμα τους.

Το κενό ανάμεσα στο «ψηλωμένο» station XC70 και το μεγάλο SUV XC90 ήρθε να το συμπληρώσει ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο που βασίζεται στο πάτωμα του πρώτου. Λίγες εβδομάδες μετά τις θετικές εμπειρίες του Μιχάλη Γεωργιάδη από την Ισπανία, το XC60 βρέθηκε παρκαρισμένο στα στενά του Νέου Κόσμου, με αυτοκόλλητα στις πόρτες και τη βροχή να το πιτσιλάει…

Fully loaded
Ακόμα και μαύρο μέσα στο σκοτάδι, το XC60 ξεχωρίζει. Είναι όμορφο, κρύβει τον όγκο του, κάνει κρα ότι είναι Volvo – για την ακρίβεια, ένα καινούριο Volvo. Το ίδιο και στο εσωτερικό. Κλασική λεπτή κυματιστή κονσόλα και πολλά, μα πάρα πολλά κουμπάκια. H ποιότητα και τα υλικά είναι όμως τα καλύτερα που έχουμε δει σε σουηδικό αυτοκίνητο – κι αυτό φαίνεται.

Αν παραπονεθείς, θα είναι για τις σχετικά άβολες θήκες αντικειμένων και για την περίεργη εργονομία. Λογικό, αφού σ’ αυτό το πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο κάθε τι ρυθμίζεται ηλεκτρονικά και κατά παράδοση στα Volvo έχει το δικό του ξεχωριστό κουμπάκι. Και το XC60 στην πλούσια έκδοση Summum έχει ακόμα περισσότερα (53 παρακαλώ, μόνο στην κεντρική κονσόλα).

Δεν θα παραπονεθείς για τους χώρους που είναι μεγαλύτεροι από αυτούς των Χ3 και GLK. Και σίγουρα δεν θα παραπονεθείς για τον εξοπλισμό, ούτε στη «βασική» έκδοση Momentum που στα €56.900 προσφέρει ένα κάρο πράγματα, όπως τα συστήματα City Safety, IDIS, ROPS, SIPS, WIPS, DSTC, ECC, IAQS (με σειρά: πρόληψη σύγκρουσης με ταχύτητα έως 30 km/h, σύστημα ενημέρωσης οδηγού, προστασία από ανατροπή, προστασία από πλευρική πρόσκρουση, προστασία αυχένα, έλεγχος πρόσφυσης και ευστάθειας, διζωνικός κλιματισμός, καθαρισμός αέρα καμπίνας). Εκτός από γράμματα έχει και δέρματα, διάφορα ηλεκτρικά και έξι αερόσακους. Στα €60.200 της Summum θα πάρετε επιπλέον κορυφαίο ηχοσύστημα, 18άρες ζάντες, Dual-Xenon και κάποιες ακόμα υπερβολές που στα μάτια μας δεν αξίζουν τη διαφορά τιμής.

Υπερ-βολικό
Είναι αλήθεια ότι το XC60 T6 είναι «πολύ». Μέχρι να έρθει το 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ όμως, δεν υπάρχει άλλη επιλογή, οπότε «αρκείσαι» στον 6κύλινδρο 3λιτρο turbo των 285 ίππων και των 40,7 kgm ροπής, που ουδόλως ζορίζονται από τα 2.080 πραγματικά κιλά του αμαξώματος και ουδόλως το ζορίζουν από άποψη πατήματος στο δρόμο. Τα 7,5” για το 0-100 km/h που δίνει η Volvo επαληθεύτηκε στις μετρήσεις μας και οι ρεπρίζ ήταν υπέρ το δέον ικανοποιητικές (50-80 km/h σε 2,6”, 80-110 km/h σε 3,5” και 110-140 km/h σε 4,4” με kickdown), το ίδιο και τα φρένα με 37,44 m στο 100-0 km/h. Η κατανάλωση είναι αυτονόητα υψηλή, με μέσο όρο στα 15,4 lt/100 km.

Το XC60 είναι καλοστημένο, προοδευτικά υποστροφικό όταν πιεστεί, με πολύ γρήγορη την επέμβαση του τέταρτης γενιάς Haldex και πάντα άγρυπνο (ακόμα κι αν το απενεργοποιήσεις) σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση είναι στην κορυφή της κατηγορίας. Έχει γρήγορο κιβώτιο με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, μέτριο σε πληροφόρηση και επαναφορά τιμόνι, και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που προσαρμόζει τη λειτουργία της είτε αυτόματα στην επιλογή Advanced, είτε κατ’ επιλογή στις λειτουργίες Sport και Comfort. Στο χώμα η τελευταία επιλογή είναι απαραίτητη, καθώς το αυτοκίνητο αντιδρά κάπως ξερά και δυσανασχετεί, κατά κύριο λόγο επειδή τα σπορ ασφάλτινα ελαστικά του φτάνουν στο όριό τους.

Αν δεν το καταλάβατε, το XC60 είναι ένα κλασικό Volvo και ως τέτοιο μας άρεσε. Όμορφο, διαφορετικό, καλοφτιαγμένο, ασφαλές, άνετο και γρήγορο, που όμως δεν ξυπνά οδηγικά πάθη όπως μια Χ3. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί ότι είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο.


Τι λέει το DRIVE
Πολύ καλή προσπάθεια από τη Volvo, θα κλέψει πελάτες από τον ανταγωνισμό, ειδικά όταν έρθει ο μικρός κινητήρας
Τεχνολογία 6κύλινδρος σε σειρά, 2.953 cc, 24V, 2 EEK, 285 PS / 5.600 rpm, 40,7 kgm / 1.800-4.800 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 7,5” Τελική: 208 km/h
Μέση κατανάλωση 15,4 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube