Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster

Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster

Χάνει ή κερδίζει η Boxster χωρίς το πολυδιαφημισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;

Δύσκολα ένα αυτοκίνητο μπορεί να σε κάνει να ξαναπάρεις την παραλιακή προς Σούνιο, όταν μόλις έχεις γυρίσει από αυτή τη διαδρομή με τη νέα Carrera S Cabriolet, Σειρά 992. Κι όμως, αυτό ακριβώς συμβαίνει ετούτη τη στιγμή. Το αυτοκίνητο; Μια απλή, απολύτως βασική χειροκίνητη Boxster 718. Ευγενική παραχώρηση της Porsche για τις μετακινήσεις μας στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης της νέας 911 Cabrio στην Αττική.
 
Από το ρελαντί ο ήχος του τετρακύλινδρου boxer έχει ένταση και χροιά αερόψυκτου. Και μεταλλικό γρέζι που παραπέμπει σε ατμοσφαιρικό, με περισσότερα κυβικά από τα μόλις δύο λίτρα του. Ανασαίνει βαθιά μέσα από τους αεραγωγούς ακριβώς πίσω από το αυτί σου, καθώς παίζεις με το γκάζι περιμένοντας το φανάρι να γίνει πράσινο. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με ό,τι άλλο έχουμε οδηγήσει την τελευταία τουλάχιστον 5ετία από την Porsche είναι ότι εδώ δεν τραβάς το paddle πίσω από το τιμόνι και καρφώνεις απλά το γκάζι στο πάτωμα για να φύγεις. Τεντώνεις το δεξί πόδι για να εξαντλήσεις τη σχετικά μεγάλη διαδρομή του συμπλέκτη. Και αρπάζεις το λεβιέ, βάζεις κάμποση δύναμη και ακολουθείς τη στενά χαραγμένη διαδρομή του διπλού Η για να κουμπώσει η πρώτη. Καμία σχέση με την αίσθηση joystick των καλών ιαπωνικών. Ο λεβιές είναι ακριβής και γρήγορος, αλλά όχι με την έννοια που το καταλαβαίνεις σε ένα ΜΧ-5 ή ένα S2000, αλλάζοντας με το σπάσιμο του καρπού. Εδώ η κίνηση αφορά ολόκληρο το χέρι, για να μην πω ολόκληρο το σώμα. Και θέλει αποφασιστικότητα, ειδικά όσο ανεβαίνει ο ρυθμός.  

Porsche 718

Όταν λέμε «απολύτως βασική» εννοούμε χωρίς Sport Chrono, χωρίς ενεργή ανάρτηση και μπλοκέ διαφορικό, με τους «μικρούς» τροχούς των 18 ιντσών. Παρόλα αυτά δεν νιώθεις να σου λείπει τίποτα. Έχουμε καλομάθει (ή μήπως κακομάθει;) στα ηλεκτρονικά και στις πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, αλλά αυτό εδώ το αυτοκίνητο έρχεται να σου υπενθυμίσει τα βασικά. Ένα πραγματικά καλό πλαίσιο, ένα τέλεια ρυθμισμένο τιμόνι και αντίστοιχου επιπέδου ανάρτηση δεν χρειάζονται πολλά-πολλά. Το βασικό set up σε υποχρεώνει να κάνεις ίσως κάποιους συμβιβασμούς. Αλλά ταυτόχρονα, σε βάζει σε mood να οδηγήσεις. Να αφήσεις το παιχνίδι με τα κουμπιά, να σταματήσεις τη γκρίνια και να οδηγήσεις με ό,τι έχεις. Δηλαδή, ένα από τα καλύτερα κεντρομήχανα σπορ αυτοκίνητα του πλανήτη.

Μακριά από την πίστα δεν έχεις λόγο να καρφώνεις τις ταχύτητες, Ανεβάζεις σβέλτα, με αρχοντιά και σεβασμό στην ίδια τη μηχανή, το κορυφαίο ίσως roadster/GT (η 718 είναι μία, κορυφαία είτε ως Boxster, είτε ως Cayman) στην από ‘δω μεριά των €100.000. Και κατεβάζεις με μύτη-τακούνι. Όχι γιατί είναι απαραίτητο, αλλά γιατί βολεύουν τα πεντάλ. Και γιατί είναι ελάχιστες πλέον οι ευκαιρίες που έχεις να το κάνεις. Γοητευμένος από την εμπειρία φτάνεις να σκεφτείς ότι αυτή η αναγκαστική διακοπή στην παροχή της δύναμης δεν είναι μειονέκτημα σε σχέση με το PDK. Οι ακαριαίες αλλαγές του αυτόματου αποτυπώνονται φυσικά στα νούμερα των επιδόσεων. Αλλά αυτή η ανάσα που παίρνει το μοτέρ σε κάθε αλλαγή κάνει την ώθηση που ακολουθεί να μοιάζει ακόμη μεγαλύτερη, τη στιγμή που σανιδώνεις ξανά το γκάζι και ο ήχος αλλάζει χρώμα, αγριεύει, ενώ η πίεση στην εισαγωγή φτάνει στα 1,2 bar και η ροπή κορυφώνεται στα 380 Nm. Οι έξι σχέσεις σε μια υποχρεωτικά πιο αραιή κλιμάκωση είναι λίγο μακρύτερες. Σε αργές στροφές αν έχεις εμπειρία από το ίδιο σύνολο με 7άρι PDK θα καταλάβεις τη διαφορά. Όπως και στην πίστα. Αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν μετριάζει την απόλαυση της οδήγησης. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή στο βασικό πρόγραμμα οδήγησης και γίνεται ακόμη καλύτερη στο σπορ. Η όποια έκρηξη ακολουθεί το λίγο lag σε καμία περίπτωση δεν φέρνει σε δύσκολη θέση το πλαίσιο. Απλά μαθαίνεις να την οδηγείς με μια μικρή προπορεία στο δεξί πόδι. Είναι ένα στοιχείο «χαρακτήρα», όπως λέμε για αυτά τα τερτίπια, παρά ένα ουσιαστικό μειονέκτημα.

Porsche 718

Με περισσότερο λάστιχο και λιγότερη ζάντα (18 ίντσες) στην ίδια συνολική διάμετρο τροχού, σε σχέση με τη λευκή με τις 20άρες που είχαμε παλαιότερα δοκιμάσει, σου λείπει ίσως λίγη ακρίβεια στην είσοδο. Αυτή η ακαριαία αλλαγή κατεύθυνσης στην πρώτη τιμονιά εδώ είναι λίγο πιο στρογγυλεμένη. Αλλά κερδίζεις σε προοδευτικότητα στο όριο, και ρυθμισιμότητα. Ενώ καλύτερη είναι και η άνεση.

Το στοιχείο της είναι οι καμπές διαρκείας με 3η και πάνω στο κιβώτιο. Και τα πάσης φύσεως «σπασίματα», μικρές γωνίες που πρέπει να στρίψεις με το αυτοκίνητο τοποθετημένο από πριν. Η ανάρτηση με MacPherson σε όλες τις γωνιές ελέγχει τέλεια το βάρος. Η κλίση είναι ελάχιστη ενώ ταυτόχρονα περνά τα κατσαρά χωρίς να σε αγχώνει με νευρικές αναπηδήσεις. Το τιμόνι έχει μεστή πληροφόρηση, είσαι ένα με το δρόμο, ξέρεις ακριβώς πόσο ακόμη αντέχουν τα λάστιχα κάθε στιγμή. Έχει το ιδανικό βάρος και βήμα. Με μικρές κινήσεις την τοποθετείς εκεί που θέλεις, συμπληρώνοντας ή αφαιρώντας γραμμάρια με το γκάζι. Είναι πάντα πρόθυμη να βρει την κορυφή. Μόνο σε πολύ αργές στροφές θα αναζητήσεις το μπλοκέ. Κι αυτό περισσότερο για το παιχνίδι παρά για την ουσία.

Porsche

Επιταχύνει από σημείο σε σημείο με έναν ήχο βραχνό που έρχεται από μεγάλο βάθος και υπογραμμίζει τη δυνατή ώθηση, θυμίζοντας Carrera του χθες. Με ένα τούρμπο και VarioCam Plus (μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και βύθισμα βαλβίδων) σε εισαγωγή και εξαγωγή. Είναι ελαστικός στις μεσαίες, αλλά ξεσπάει ψηλά, με νεύρο που αρμόζει στη μάρκα και στον χαρακτήρα της κατασκευής. Και ξεπερνά τις προσδοκίες που δημιουργούν οι προδιαγραφές (μόλις δύο λίτρα και τέσσερις κύλινδροι). Η Porsche ανακοινώνει μόλις 4,9” για το 0-100 km/h και τελική 275 km/h. Από δύο μόνο λίτρα. Σε ένα αυτοκίνητο το οποίο ζυγίζει άδειο μόλις 1.335 kg αλλά έχει όλες τις ανέσεις, κορυφαία ποιότητα, πολυτέλεια και χώρο αποσκευών (εμπρός και πίσω) 275 λίτρα για τις διακοπές ενός ζευγαριού.

Τι λέει το DRIVE
Στη βασική της έκδοση η Boxster δεν μοιάζει φτωχότερη, αλλά εστιασμένη στην απόλαυση της οδήγησης
Τιμή Από €77.950
Κινητήρας 1.988 cc, Boxer 4, 16v, 2 x ΕΕΚ σε κάθε πλευρά,
VarioCam Plus, 300 PS/6.500 rpm, 380 Nm/2.150-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9”
Τελική ταχύτητα 275 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 186 g/km
Διαστάσεις 4.379 x 1.801 x 1.281 mm
Χώρος αποσκευών 275 lt
Βάρος 1.335 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube