Δοκιμάζουμε: Smart Fortwo Coupe 71 PS

Δοκιμάζουμε: Smart Fortwo Coupe 71 PS

To Smart μέχρι σήμερα υπήρξε το απόλυτο γκάτζετ μετακίνησης στην πόλη. Επειδή όμως ο ανταγωνισμός σφίγγει τον κλοιό, έπρεπε να ανανεώσει το οπλοστάσιό του.

Τρία χρόνια και κάτι ήταν αρκετά για τη δεύτερη γενιά του διθέσιου Smart ώστε να δεχθεί ένα ρετουσάρισμα. Προστέθηκαν φώτα ημέρας τύπου LED, νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, νέα χρώματα, ενώ ο κλωβός μπορεί πλέον να έχει λευκό χρώμα. Στο εσωτερικό οι επενδύσεις είναι καινούριες και πιο ποιοτικές και ο εξοπλισμός που μπορεί να δεχθεί πλέον η καμπίνα είναι ακόμα πιο πλούσιος. Η έκδοση 71 mhd που οδηγούμε διαθέτει και σύστημα start-stop.

Παιδί της πόλης

Ο 3κύλινδρος κινητήρας του Smart είναι δυνατός και ελαστικός όμως, αδικείται από το αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο. Στη χειροκίνητη λειτουργία καθυστερεί και στην αυτόματη κομπιάζει. Ό,τι και να διαλέξετε χρειάζεται υπομονή και προσαρμογή. Εκεί που διαπρέπει το Fortwo είναι στην κίνηση μέσα στην πόλη, καθώς τα μόλις 2,7 μέτρα του στριμώχνονται σχεδόν παντού. Επίσης, έχει πολύ μικρό κύκλο στροφής ανεβάζοντας κατακόρυφα την ευελιξία. Το τιμόνι ωστόσο είναι βαρύ, πράγμα που δεν εκτιμούν ιδιαίτερα οι γυναίκες οδηγοί. Στον ανοιχτό δρόμο το Fortwo των 71 ίππων είναι ελαφρώς κουραστικό, λόγω της σφιχτής ανάρτησης και της περιορισμένης μόνωσης. Όμως για το μέγεθος του είναι ανέλπιστα σταθερό. Επίσης, η λειτουργία του στάνταρ  ESP είναι πολύ καλή και διακριτική.

Still in business
Η θέση οδήγησης αν και δεν διαθέτει πολλές ρυθμίσεις είναι καλή. Η εργονομία είναι πολύ καλή, το ίδιο και η ορατότητα, που σε συνδυασμό με το γωνιώδες αμάξωμα ευνοεί το παρκάρισμα. Οι νέες υφασμάτινες επενδύσεις των πλαστικών είναι ευχάριστες στην όψη και την αφή. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου, ενώ από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας, μετωπικούς αερόσακους και ESP. Το Smart καταναλώνει κατά μέσο όρο 7,3 λίτρα/100 km, ενώ οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται κάτω από τα 100 gr/km (97 gr/km), πράγμα που σημαίνει ότι δεν πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας.


Τι λέει το DRIVE
Η μεγάλη επιτυχία του Smart των 2,7 μέτρων ήταν ότι απενοχοποίησε ακόμα και τα ΒΠ στην οδήγηση αυτοκινήτου πόλης. Το επίσης σημαντικό πρόβλημά του είναι ότι με την τσιμπημένη τιμή μόνο τα ΒΠ μπορούν να το αποκτήσουν άνετα
Τεχνολογία: 999 cc, i3 πολλαπλού ψεκασμού 71 PS/5.800rpm, 9,4 kgm/2.800 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Επιδόσεις: 0-100 σε 15,0”, τελική 145 km/h
Μέση κατανάλωση:  7,0 lt/100km
Εκπομπές CO2: 97 gr/km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube